Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har datet ei dame nå i noen måneder. Hun er 27 år gammel og har aleneomsorg for sønnen sin på 5 år. Barnet var overhodet ikke planlagt og da hun oppdaget graviditeten var det for sent å ta abort. Når hun fant ut at hun var gravid flyttet hun hjem til moren for å få ekstra hjelp og støtte, og har bodd der siden. Vi planlegger å flytte sammen etterhvert, men merker nå at jeg begynner å få litt kalde føtter etter (i mine øyne) noen røde flagg. Jeg er en person som liker rolige kvelder med kjæreste/familie/venner, gjerne med god mat, film, brettspill eller lignende og har aldri vært fan av den norske drikkekulturen der det er om å gjør å drikke seg mest mulig drita, synes rett og slett det er veldig usexy. Vi hadde en prat om dette en kveld, der hun fortalte at før hun traff meg var hun ute minst 1 gang HVER helg. Som da vil si at enten moren eller noen andre må ha passet på sønnen hver eneste helg for at hun skal få dra på fylla. Hun har trappet kraftig ned etter at vi ble en greie, men selv om det kan gå noen uker mellom hver gang hun er ute så har hun fortsatt det behovet for å innimellom skulle dra ut, drikke seg kanakas og komme hjem midt på natta/tidlig morgen. Og jeg merker at jeg får litt avsky hver gang det skjer, og begynner å lure på om vi rett og slett er for ulike. Hun finner heller omtrent aldri på ting med venner utenom at det skal handle om å drikke seg dritings, og det er også et ganske stort rødt flagg for meg. 
Hun er perfekt på alle mulige andre måter, men begynner å lure på om den drikkinga er en dealbreaker for meg. Hadde det vært sann at hun fortsetter å feste litt i et par år til før hun slår seg helt til ro så kan jeg kanskje godta det, men det er jo overhodet ikke noe garanti for det. Kanskje drar hun ut «lite» nå for å imponere meg på en måte, men at etterhvert blir det bare mer og mer, og jeg orker ikke å risikere å få barn med henne for å så måtte sitte mange helger alene for å passe ungen mens hun er på fylla. Hva tror dere? Kan det være liv laga, eller er det bare å gi opp det her?

Anonymkode: fe38e...798

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan jo ikke svare på om festingen hennes er en dealbreaker for deg. Det er det kun du som kan svare på, basert på dine verdier og holdninger.

Anonymkode: 95398...3a5

Skrevet

Dere høres for ulike ut til at det skal fungere i lengden.

Men; hun er 27 år, og veldig mange vokser av seg festing og drikking i løpet av de neste par årene. Da jeg var 27, festet jeg stort sett hver eneste helg, ofte både fredag og lørdag, men så ble jeg lei. Nå er jeg 33, fortsatt glad i en fest, men trives best hjemme i helgene for å lade batterier og nyte tiden med familien min. 
Festingen min var en av grunnene til at det tok slutt mellom meg og min daværende samboer. Han ble rett og slett lei av at jeg festet så mye. 

Du må selv finne ut om det er noe du kan leve med eller ikke. Det er det ingen andre som kan svare på for deg. 

Anonymkode: 1fafb...29a

Skrevet

Rolige kvelder med brettspill?  Rødt flagg i min bok!

Anonymkode: 4481d...b5e

Skrevet

Hvis partneren min fester hver helg så hadde det vært deal breaker for meg. Spesielt om jeg aldri hadde fått være med.

En gang i blant er greit. 

Skrevet

Festet hun hver helg som alenemor? Bare der er en dealbreaker for min del! 

Anonymkode: e2c4c...663

• Liker 1
Skrevet

De fleste jeg vet om som likte å feste og drikke seg møkk dritings, sluttet med det når de fikk barn. Eksmannen min liker fortsatt grøftefylla flere ganger i måneden. Jeg roet meg kraftig ned da jeg ble 22. Kjenner at da det ble slutt, så var det utrolig deilig å slippe det styret med spying og aldri vite om han kan være med på planer dagen derpå. Etter bruddet var det viktig for meg å finne meg en som var rolig på festing. Det er det jeg passer sammen med.

Anonymkode: c0a85...2df

Skrevet

I mine øyne hadde det der vært en dealbreaker. Ønsker ikke være sammen med et menneske som må drikke hver helg og i alle fall ikke drikker seg beruset hver helg/ofte.

Har ingenting imot alkohol, men skjønner bare ikke vitsen med å feste som en singel 19-åring når man er voksen og har barn.

Skrevet

Hadde vært deal braker for meg hvis det hadde fortsatt hver eneste helg. Men en gang i blant er greit.. det må du akseptere eller gå. Du kan ikke forvente hun liker å spille brett spill hver eneste kveld. Det er drit kjedelig! Du idyliserer familieliv med brettspill.. du virker ganske gørr kjedelig selv, og hun virker som ei dame som ble mamma altfor tidlig og burde ventet til hun var ferdig med festing 😎... 

Anonymkode: 08722...37e

Skrevet

Det er ikke et rødt flagg. Dere er ulike. Er alle unge voksne som fester i helgene røde flagg? Da er jo nesten hele Norge et rødt flagg 😉🇧🇻

Anonymkode: ad394...447

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...