Ragnaragna Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Hei! Jeg sparer penger i Nordnet. Har 70% i Nordnet indeksfond global og 30% i Nordnet index emerging markets. Har spart totalt 1000 kr i mnd i ca 3 år. På tre år står det at jeg har tjent 5000 kroner. Men utviklingen i året står som 28,46%. Broren min sier at det er det jeg må bry meg om. Men jeg skjønner det ikke. Er det ikke avkastningen som er poenget? Jeg tjener jo mer på å la pengene stå på høyrentekonto! noen med innspill/tanker om dette?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Høyrentekonto har vel en årlig avkastning på mellom 4 og 6%. Mine fond har stort sett årlig avkastning på opptil 12-14% Da er jo ikke førstnevnte best. . Anonymkode: d8e76...2bb
Kjetil E Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 (endret) Ragnaragna skrev (2 timer siden): Hei! Jeg sparer penger i Nordnet. Har 70% i Nordnet indeksfond global og 30% i Nordnet index emerging markets. Har spart totalt 1000 kr i mnd i ca 3 år. På tre år står det at jeg har tjent 5000 kroner. Men utviklingen i året står som 28,46%. Broren min sier at det er det jeg må bry meg om. Men jeg skjønner det ikke. Er det ikke avkastningen som er poenget? Jeg tjener jo mer på å la pengene stå på høyrentekonto! noen med innspill/tanker om dette? slettet kommentar Endret 8. november 2023 av Kjetil E
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå