AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Nå har jeg vært hos både lege og tannlege med dette ubehaget jeg kjenner,ingen ser noe galt. Jeg har skrevet innlegg om dette før,men nå har jeg vært hos lege/tannlege. Det har seg sånn at jeg kjenner helt bakerst på tunga litt mot den ene siden,det føles som det sitter fast noe mat,kan minne meg om å ha et popcorn skall sittende fast. Kjenner det når jeg svelger,når tunga på en måte møter ganen ved svelging. Ingenting å se i ganen. Men om det har noe å si ,Så har jeg vært forkjølet,i 1,5 måned,forkjølelse etter fulgt av bihulebetennelse, og nå hoster jeg litt. Våkner også mange netter og er knuskj tørr I munnen . Er der noen der ute som kjenner seg igjen i det jeg har,så hadde satt pris på svar. Kjenner jeg begynner å bli redd☺️ Anonymkode: 91571...5c2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Har hatt en del munnplager og følelse av at jeg har en klump i halsen i over 1 år. Har også hatt mye problemer med bihuler de siste årene og har astma og allergier. I perioden jeg var mest bekymret var også jeg plaget med munntørrhet, våknet knusktørr i munnen ja. Er også plaget med halsbrann. Per nå har de ikke funnet noe galt og jeg lever i "beste" velgående. Har du fått barn de siste årene? Anonymkode: 79577...b41
Måne1234 Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Ikke bare mandelsteiner da? De kjennes slik ut . 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hatt en del munnplager og følelse av at jeg har en klump i halsen i over 1 år. Har også hatt mye problemer med bihuler de siste årene og har astma og allergier. I perioden jeg var mest bekymret var også jeg plaget med munntørrhet, våknet knusktørr i munnen ja. Er også plaget med halsbrann. Per nå har de ikke funnet noe galt og jeg lever i "beste" velgående. Har du fått barn de siste årene? Anonymkode: 79577...b41 Takk for at du tar deg tid å svare☺️ Har du også slik følelse av en matbit/eller popcorn skall sitter fast? Har ikke født barn de siste årene. Anonymkode: 91571...5c2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Måne1234 skrev (1 minutt siden): Ikke bare mandelsteiner da? De kjennes slik ut . Fjernet mandlene fog mange år siden☺️ Anonymkode: 91571...5c2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Jeg hørte på en episode av podcasten Femihelse (for mange år siden), hvor hun ene fortalte at hun dro til legen fordi hun trodde p-pillen hadde satt seg fast bakerst i svelget. Det viste seg vel å være angst. Anonymkode: b367a...81c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for at du tar deg tid å svare☺️ Har du også slik følelse av en matbit/eller popcorn skall sitter fast? Har ikke født barn de siste årene. Anonymkode: 91571...5c2 Nei ikke matbit-følelse. Men kan kjenne det når det er på tide å pirke ut mandelstener🤢 Har en del angst og forsøker å si til meg selv at det bare er i hodet mitt og spente muskler. Anonymkode: 79577...b41
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei ikke matbit-følelse. Men kan kjenne det når det er på tide å pirke ut mandelstener🤢 Har en del angst og forsøker å si til meg selv at det bare er i hodet mitt og spente muskler. Anonymkode: 79577...b41 Jeg har ikke mandler,men er så ubehagelig når en kjenner noe,så svelger man for å få det bort,men er der fortsatt,hadde du følelsen bak på tunga/tungeroten? Anonymkode: 91571...5c2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Det er nok Papillae, smaksløkene bakerst på tunga. Helt ufarlig. Har ikke legen eller tannlegen funnet noe, så er det ikke noe galt med deg. Hvis du sitter å kjenner etter, så vil du kjenne noe. Håper du greier å legge det fra deg. ❤️ Anonymkode: 09cd6...df0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok Papillae, smaksløkene bakerst på tunga. Helt ufarlig. Har ikke legen eller tannlegen funnet noe, så er det ikke noe galt med deg. Hvis du sitter å kjenner etter, så vil du kjenne noe. Håper du greier å legge det fra deg. ❤️ Anonymkode: 09cd6...df0 Tusen takk for at du svarte meg. Det kan godt være det er det,føles som det.men avnog til klarer jeg ikke kjenne om ubehaget sitter på tungen eller ganen. Har kjent dette hele den tiden jeg har vært forkjølet , noen dager mer,andre dager mindre.er det normalt at de kan være hovne så lenge som 1,5 mnd? Anonymkode: 91571...5c2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Det er fordi du er forkjølet. Det er en liten irritasjon bare. Det er veldig sensitivt bak i halsen, så den minste irritasjon kjennes mye større ut enn den er. Når du er undersøkt av både tannlege og lege så er det ingenting feil med deg. Ingenting å være redd for, bare glem hele greia. Anonymkode: 562fd...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tusen takk for at du svarte meg. Det kan godt være det er det,føles som det.men avnog til klarer jeg ikke kjenne om ubehaget sitter på tungen eller ganen. Har kjent dette hele den tiden jeg har vært forkjølet , noen dager mer,andre dager mindre.er det normalt at de kan være hovne så lenge som 1,5 mnd? Anonymkode: 91571...5c2 Forkjølelse symptomer kan sitte i ganske lenge etter man er blitt frisk. Hoste kan jo vare i ukesvis. Dette er ikke farlig. Anonymkode: 09cd6...df0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Forkjølelse symptomer kan sitte i ganske lenge etter man er blitt frisk. Hoste kan jo vare i ukesvis. Dette er ikke farlig. Anonymkode: 09cd6...df0 Er hovne smaksløker et forkjølelse symptom? Anonymkode: 91571...5c2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 20.11): Er hovne smaksløker et forkjølelse symptom? Anonymkode: 91571...5c2 ?? Anonymkode: 91571...5c2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 18.58): Fjernet mandlene fog mange år siden☺️ Anonymkode: 91571...5c2 Du kan ha slike steiner likevel, de kan dannes i andre hulrom i munnen enn hulrommene i mandlene. Anonymkode: 4a24e...107 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #16 Skrevet 11. november 2023 Da går du tilbake til fastlegen og ber om - allergitester - Me/CT av svelg Anonymkode: beebb...93b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #17 Skrevet 11. november 2023 Få henvisning til logoped? Anonymkode: fe9bb...eae
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #18 Skrevet 11. november 2023 https://www.voxlogopedi.no/l/doktor-jeg-har-en-klump-i-halsen/ Anonymkode: fe9bb...eae
annev Skrevet 11. november 2023 #19 Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Få henvisning til logoped? Anonymkode: fe9bb...eae Logoped hva kan han hjelpe ts med?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #20 Skrevet 12. november 2023 Ts. Du har angst. ring fastlegen igjen og be om hjelp til problemet ditt; angsten. Anonymkode: de378...1c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå