AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Føler ikke jeg klarer å ta meg godt nok av noen av dem. Har en baby 2mnd og en 2,5-åring, ingen av dem er helt fornøyde. Babyen sover nesten bare i fanget og forstyrres lett så det er vanskelig å få nok søvn, hun blir da overtrøtt og skriker mer. 2,5-åringen er mye lei seg og tester grenser til tusen, spesielt siden jeg ikke bare kan sprette opp. Hun har begynt å våkne om nettene og kommer inn til meg og babyen, ikke særlig bra siden det da blir enda mindre søvn på meg. Føler ikke at jeg får til dette tobarnsmorlivet Anonymkode: c23f2...828 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Du snakker som om du er alene med begge er du det? Hvis ikke, bør barnefar steppe mer opp Anonymkode: 3c9e9...29e 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Moonboon ble redningen her for å få sove litt uten baby oppå seg. Husk de er ikke så små lenge, etterhvert sover kanskje den lille i vogna si og du får frigjort tid til eldste. Det er en stor omveltning for hele familien når det kommer en ny baby. Du har jo bare vært 2-barnsmor i 2 mnd, gi deg selv litt slækk! ❤️ Anonymkode: 3db5e...e4a 2 1
Tanuki Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Jeg har 2 barn, men 9 år i mellom dem, så litt lettere. Kan be storebror om hjelp og han er ganske uavhengig for alderen. Lillebror på 2 uker har mye kveldsuro så det gjør oss alle slitne, jeg og mannen bytter på bysse å bære.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Jeg har bare 1 men ser jo at det må være vanskelig når de er så tette. En baby krever så mye men det gjør en på 2,5 også. Tenker at du må gi deg selv litt tid, du har bare vært tobarnsmor i 2 mnd! Det er ikke lenge. Prøv å husk tilbake til etter 2 mnd med første, da var iallfall jeg fremdeles ganske grønn på å være forelder og hadde ikke full kontroll akkurat. Men så gikk det seg til Og så må du få hjelp, om du er sammen med pappaen må han steppe opp og er du ikke det så spør foreldre, søsken, venner osv om å hjelpe til. Anonymkode: 556e6...de9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Har en på 23 mnd og en på 8 mnd. Synes faktisk ikke det er så vanskelig. Har en rolig baby, som sover i egen seng og står opp 1 gang for mat i løpet av natta. Eldste sover i eget rom og sover natta igjennom. Eldste er i barnehagen på dagtid og etter barnehage er det 2-3 timer som innebærer middag, lek, lese bok, kveldsstell og så natta. Synes dagene går fort, føles som yngste nettopp ble født. Anonymkode: 37911...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Føler ikke jeg klarer å ta meg godt nok av noen av dem. Har en baby 2mnd og en 2,5-åring, ingen av dem er helt fornøyde. Babyen sover nesten bare i fanget og forstyrres lett så det er vanskelig å få nok søvn, hun blir da overtrøtt og skriker mer. 2,5-åringen er mye lei seg og tester grenser til tusen, spesielt siden jeg ikke bare kan sprette opp. Hun har begynt å våkne om nettene og kommer inn til meg og babyen, ikke særlig bra siden det da blir enda mindre søvn på meg. Føler ikke at jeg får til dette tobarnsmorlivet Anonymkode: c23f2...828 Altså pust ❤️ Du er sånn i utgangspunktet fremdeles i den første unntakstilstanden med barn nr 1, og har nå en ny baby. De første 2 årene er en "krisetid". Det blir enklere ❤️🌹 Det er fordeler og ulemper med tette barn. Kansje ta deg en prat med partneren din? Finne ut hva han kan bidra mer med for å avlaste deg? Anonymkode: 7dae2...857
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Føler ikke jeg klarer å ta meg godt nok av noen av dem. Har en baby 2mnd og en 2,5-åring, ingen av dem er helt fornøyde. Babyen sover nesten bare i fanget og forstyrres lett så det er vanskelig å få nok søvn, hun blir da overtrøtt og skriker mer. 2,5-åringen er mye lei seg og tester grenser til tusen, spesielt siden jeg ikke bare kan sprette opp. Hun har begynt å våkne om nettene og kommer inn til meg og babyen, ikke særlig bra siden det da blir enda mindre søvn på meg. Føler ikke at jeg får til dette tobarnsmorlivet Anonymkode: c23f2...828 Jeg tror du blir flinkere til å "sjonglere" etter en stund. Du må få på plass noen rutiner. Den babyen kan jo ikke sove på fanget ditt feks. Da må han sove i en babybjørn slik at du kan bevege deg. Tenk de i Afrika. Hadde du nå puttet inn 2 unger til hos deg, og det bare var deg...så kan du være sikker på at du hadde overlevd og funnet metoder. Men det er klart at man som mor til flere faktisk må være veldig praktisk, og sette grenser for både baby og barn. Man lar baby sove i vogna, og ruller med det ene hånda, mens man synger til den andre og lager middag med den andre hånda. Du blir ganske superkvinne etter en stund. Anonymkode: fdb53...e30
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 Jeg har tre barn, ei på 4, en på snart 3 og en på 11 mnd. Vi sliter oss helt ut, men det er verdt det. Har alltid ønsket meg en stor flokk😊 Dog blir det mye barnepass i tider, da vi har ei som er veldig flink og som vi fant på barnevaktsiden. Vi jobber begge 100% men jeg skal gå ned i stilling neste høst. Anonymkode: cfab2...426
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 Bæresjal/bæresele var redningen her! Anonymkode: 0a2d2...6be
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 18.37): Føler ikke jeg klarer å ta meg godt nok av noen av dem. Har en baby 2mnd og en 2,5-åring, ingen av dem er helt fornøyde. Babyen sover nesten bare i fanget og forstyrres lett så det er vanskelig å få nok søvn, hun blir da overtrøtt og skriker mer. 2,5-åringen er mye lei seg og tester grenser til tusen, spesielt siden jeg ikke bare kan sprette opp. Hun har begynt å våkne om nettene og kommer inn til meg og babyen, ikke særlig bra siden det da blir enda mindre søvn på meg. Føler ikke at jeg får til dette tobarnsmorlivet Anonymkode: c23f2...828 Akkurat det har jeg også alltid lurt på. Så jeg stoppet på ett barn, enda så rolig han er 💙 Jeg vet jo ikke hvordan neste barn ville ha vært 😁 Anonymkode: abf9c...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå