AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Hva er det med (mann)folk som tar på magen til gravide uten å spørre?!? Skjedde med meg nå: én som jeg knapt kjenner tok hånda si på magen min og spurte «hva skjer her?». Jeg var (dessverre) så overrasket at jeg kun gikk et skritt tilbake og kunne ikke si noe. Faen så ekkelt det var! Anonymkode: 4a752...00a 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Det er en uting å ta på gravidemager, uansett hvilket kjønn som tar på den. Rart, men enkelte tror at en gravidemage er allemannseie 😮 Anonymkode: 6d66c...d12 7
K.B. Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Hvem gjør det? Hadde aldri falt meg inn å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Utrolig ubehagelig! En i slekta gikk rett bort og strøyk meg på magen og spurte «hvordan det gikk med den lille». Jeg bare frøys totalt og klarte ikke si fra at det ikke var greit. Så sjukt skuffa over meg selv Anonymkode: 82f74...4db 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Det er jo veldig merkelig. I alle mine svangerskap har jeg aldri opplevd at mannfolk har ville tatt på magen min og de kvinnene som har gjort det har alltid spurt først om lov Anonymkode: e9fa7...070
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Mange som gjør det. Fatter det ikke. Tidligere i dag drømte jeg om en dame som gjorde det på meg, og når jeg kommenterte at jeg ikke likte det så drepte hun meg Anonymkode: 3b1d5...cc5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er det med (mann)folk som tar på magen til gravide uten å spørre?!? Skjedde med meg nå: én som jeg knapt kjenner tok hånda si på magen min og spurte «hva skjer her?». Jeg var (dessverre) så overrasket at jeg kun gikk et skritt tilbake og kunne ikke si noe. Faen så ekkelt det var! Anonymkode: 4a752...00a Han er tilbakestående, skjønner du vel. Anonymkode: 4281f...608
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 Det er ubehagelig! Da jeg var rett før termin åpnet jeg døra, i bare morgenkåpe, for ei som skulle levere en pakke. Og hun strøk flere ganger over magen min. Uten å si et ord. Frøs helt, og fikk ikke frem et ord. Fy, det var så ekkelt! Anonymkode: ea8ab...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ubehagelig! Da jeg var rett før termin åpnet jeg døra, i bare morgenkåpe, for ei som skulle levere en pakke. Og hun strøk flere ganger over magen min. Uten å si et ord. Frøs helt, og fikk ikke frem et ord. Fy, det var så ekkelt! Anonymkode: ea8ab...5a3 Ja, men det er mange folk som fungerer i hverdagen som er litt korte. Anonymkode: 4281f...608
Tusjpenn Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 Bare ta på magen deres tilbake. Folk blir helt satt ut av det. 4 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 Tusjpenn skrev (1 minutt siden): Bare ta på magen deres tilbake. Folk blir helt satt ut av det. 😅🤭 Anonymkode: 4281f...608
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Jeg har fire barn, og aldri har opplevd at andre enn mine aller nærmeste har kommet bort for å kjenne babyen sparke. Hvor bor alle desse raringene som kommer stormende for å kjenne på magen? Anonymkode: d9410...180
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Utrolig frekt. Min plan, om det noen gang skjer meg, er å ta på magen deres tilbake og smile. Når de reagerer så er det bare å svare "åja, trodde vi alle kunne ta på magen til hverandre nå!" Eller "å, syns du ikke det var så greit? Det syns ikke jeg heller". Anonymkode: 64524...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Tusjpenn skrev (13 minutter siden): Bare ta på magen deres tilbake. Folk blir helt satt ut av det. *Skriver ned tipset til dagen jeg er gravid* Anonymkode: 92a6a...271
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 Skjønner ikke hvorfor dere reagerer jeg, greit hvis det er fremmede men av folk man kjenner. Altså de vil jo bare være snille å vise sin glede, jeg bryr meg ikke når noen kommer bort å klemmer magen eller gir den et suss osv, jeg synes det er koselig, å håper de blir like «kosete» med babyen når den kommer ut. Anonymkode: a3e42...894 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor dere reagerer jeg, greit hvis det er fremmede men av folk man kjenner. Altså de vil jo bare være snille å vise sin glede, jeg bryr meg ikke når noen kommer bort å klemmer magen eller gir den et suss osv, jeg synes det er koselig, å håper de blir like «kosete» med babyen når den kommer ut. Anonymkode: a3e42...894 Har kanskje en større intimsone, men den eneste jeg er komfortabel med at skal ta/stryke meg på magen er kjæresten min. Poenget er at folk er forskjellige og det må folk respektere. IKKE ta på meg uten å spørre først. Anonymkode: 82f74...4db 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har kanskje en større intimsone, men den eneste jeg er komfortabel med at skal ta/stryke meg på magen er kjæresten min. Poenget er at folk er forskjellige og det må folk respektere. IKKE ta på meg uten å spørre først. Anonymkode: 82f74...4db Handler jo ikke om ikke å ha respekt, det blir å ta litt hardt i. De gjør jo ikke dette for å være slemme eller ekle, ofte er slikt av spontan følelse av glede. Om du/ dere andre gravide ikke liker det så hver nå i hvertfal såpass ordentlig å si fra på en god måte, man trenger ikke å oppføre se som en idiot lell om man er gravid. Synes mange er fryktelig hårsåre å overreagere veldig. Dette er til alle gravide å ikke direkte til deg. Anonymkode: a3e42...894 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor dere reagerer jeg, greit hvis det er fremmede men av folk man kjenner. Altså de vil jo bare være snille å vise sin glede, jeg bryr meg ikke når noen kommer bort å klemmer magen eller gir den et suss osv, jeg synes det er koselig, å håper de blir like «kosete» med babyen når den kommer ut. Anonymkode: a3e42...894 TS her: det er en fyr fra jobb, som akkurat har begynt og dette gjorde han på dag 2! Å vise glede og interesse greit, men man ta ikke på folk altså! Interessant, at det ser ut som det er for noen greit å ta på gravidmage… hadde det vært rumpa ville alle skrike METOO me en gang. Men gravide må synes det fin og koselig?!? Anonymkode: 4a752...00a 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Handler jo ikke om ikke å ha respekt, det blir å ta litt hardt i. De gjør jo ikke dette for å være slemme eller ekle, ofte er slikt av spontan følelse av glede. Om du/ dere andre gravide ikke liker det så hver nå i hvertfal såpass ordentlig å si fra på en god måte, man trenger ikke å oppføre se som en idiot lell om man er gravid. Synes mange er fryktelig hårsåre å overreagere veldig. Dette er til alle gravide å ikke direkte til deg. Anonymkode: a3e42...894 Eller så kan man snu på det og si: kan ikke folk være såpass ordentlig å SPØRRE på en god måte???!!?!! Anonymkode: 82f74...4db 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvorfor dere reagerer jeg, greit hvis det er fremmede men av folk man kjenner. Altså de vil jo bare være snille å vise sin glede, jeg bryr meg ikke når noen kommer bort å klemmer magen eller gir den et suss osv, jeg synes det er koselig, å håper de blir like «kosete» med babyen når den kommer ut. Anonymkode: a3e42...894 Du synes det er ok at hvem som helst kommer bort og gir magen din en suss? Anonymkode: 92a6a...271 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå