Gå til innhold

Hva er ditt verste mareritt økonomisk sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer så ofte at jeg må selge leiligheten og flytte i kollektiv eller til en 1-roms på Mortensrud. Det orker jeg ikke, å måtte bo der og bli knivstukket daglig. Huff. Flere som har økonomiske mareritt for tiden?

Anonymkode: d6510...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei?

Anonymkode: ff0fb...1d3

Skrevet

Hvis jeg kjøper leilighet og det skjer noe uforutsett, som en massiv renteøkning, eller jeg blir syk....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg drømmer så ofte at jeg må selge leiligheten og flytte i kollektiv eller til en 1-roms på Mortensrud. Det orker jeg ikke, å måtte bo der og bli knivstukket daglig. Huff. Flere som har økonomiske mareritt for tiden?

Tror du at alle på Mortensrud blir knivstukket daglig? 😂

Anonymkode: 79226...c51

• Liker 11
Skrevet

Å bli ufør. Drømmer ikke fysisk om det, men det er et marerittscenario. Samtidig har jeg helse til at det mulig går den veien etterhvert og jeg blir fysisk uvel av tanken.

Anonymkode: e3d3d...734

• Liker 2
Skrevet

At mannen har gått berserk, stjålet bank-ID-en min og brukt opp alle pengene på sone kontoer og alle pengene på mine. At han deretter fortalte meg det ved å si "alle pengene er borte, og de kommer og tar huset i morgen".

Jeg begynte å få sånne type drømmer etter en del saker i media hvor det hadde skjedd. Våknet av at jeg lå og gråt i dyp fortvilelse. Dét er mitt verste, økonomiske mareritt.

Anonymkode: 2e7bd...69c

• Liker 2
Skrevet

Du har skikkelig urealistiske mareritt du.

Blir du knivstukket daglig så er du vel død etter ett par dager.

Anonymkode: ac528...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du at alle på Mortensrud blir knivstukket daglig? 😂

I mine mareritt er det sånn 😮 Og det er vel mye kriminalitet der? Kjipt å vente på t-banen på morgenen og bli gruppevoldtatt, det orker jeg bare ikke altså. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I mine mareritt er det sånn 😮 Og det er vel mye kriminalitet der? Kjipt å vente på t-banen på morgenen og bli gruppevoldtatt, det orker jeg bare ikke altså. 

Trur du hadde hatt gått av å legge bort avisene en stund.

Anonymkode: ff343...4f4

• Liker 4
Skrevet

Å komme tilbake dit jeg var, i en evig hengemyr av uhåndterlig gjeld. Nå er jeg gjeldfri og har stabil økonomi. 

Anonymkode: 6f80f...fb6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Etter å ha levd halve livet i ett land som hadde i en periode på 2 år  313 millioner % inflasjon per måned har jeg i Norge 0 og niks av økonomiske mareritt.

Selv om du TS tenker nå at Mortensrud er mareritt så husk at det kan bli mye mye mye verre en det. 

Anonymkode: ac528...0e2

Skrevet

Å ha lån er mitt verste mareritt, med de rentene vi kommer til å få fremover… 

Ble heldigvis gjeldfri for et par år siden.

Skrevet

At mamma må selge boligen sin (nøktern, umulig å nedskalere). Vet renteøkningene begynner å tære, og jeg unner henne ikke å måtte tilbake på leiemarkedet (som for så vidt er like dyrt). Vi har ikke så mye vi heller, men er ikke bekymret for vi er to og vi har hatt det trangere. 

Anonymkode: 6afc5...d7a

Skrevet

Hvis jeg blir skilt, vil jeg ha problemer med å få lån til å kjøpe bolig, siden jeg har tre barn. Selv om jeg har en ganske god lønn (800k). MÅ ha bil. 
Blir jeg ufør og skilt, vil jeg slite big time. 

Anonymkode: 6ef5d...77b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg blir skilt, vil jeg ha problemer med å få lån til å kjøpe bolig, siden jeg har tre barn. Selv om jeg har en ganske god lønn (800k). MÅ ha bil. 
Blir jeg ufør og skilt, vil jeg slite big time. 

Anonymkode: 6ef5d...77b

😂

Anonymkode: 43529...247

Skrevet

At jeg må flytte hesten min til en billigere stall, Worst case dugnadstall..

Anonymkode: 1e010...ba5

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er fra Oslo vest men selv jeg er ikke så trangsynt om østkanten som deg… Du bør kanskje eksponere deg for det du er så redd for, og spasere litt på Mortensrud! Hvis du kommer hjem både ikke knivstukket og ikke gruppevoldtatt vil du fort innse at ditt verste mareritt ikke er i nærheten av å skje. 

• Hjerte 1
Skrevet

Værste økonomiske mareritt er nok at noen stjeler id'en min og setter meg i massiv gjeld som man sjeldent til aldri får noe igjen for å anmelde eller levere krav til banken. At jeg ender opp med å bli krevd for en milliongjeld jeg ikke "eier".

Realistisk nok i disse tider med en teknologi som har løpt fra både bankvesen og rettsvesen. 

Meeen utover det er det ikke spesielt mye å ha mareritt over.

Anonymkode: 97b8c...4e3

• Liker 1
Skrevet

At mannen har satt seg/oss i massiv forbruksgjeld og ikke sagt noe

ID-tyveri med påfølgende tapping av konti og massiv forbruksgjeld

Skilsmisse

Bli arbeidsledig

At mannen blir arbeidsledig

At barna får en sykdom som det norske helsevesenet ikke har kompetanse på, men heller ikke dekker behandling i utlandet. Dyre medisiner som ikke blir dekket.

Anonymkode: fc311...017

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt verste økonomisk mareritt er hvis det klikker for mannen, han blir spillegal og pådrar seg enorm gjeld. Så blir jeg stående i livslang gjeld pga han

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...