Tanuki Skrevet 14. november 2023 #21 Del Skrevet 14. november 2023 Da jeg var tenåring og så Ringenes Herre, To Tårn på kino. Bare WOW! Følelsesmessig må jeg si at Grave of the Fireflies er den mest intense og triste filmopplevelsen jeg har hatt, tror ikke jeg greier å se den igjen. Var også en ganske kul opplevelse å se Borat på kino, tror jeg aldri har opplevd så mye latter med totalt fremmede mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 14. november 2023 #22 Del Skrevet 14. november 2023 Aguirre, der Zorn Gottes av Werner Herzog, med Klaus Kinski i hovedrollen. Dessuten ble jeg tatt fullstendig på senga av denne: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Picnic_ved_Hanging_Rock 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barleymill Skrevet 14. november 2023 #23 Del Skrevet 14. november 2023 Der untergang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 14. november 2023 #24 Del Skrevet 14. november 2023 Ringenes Herre - The fellowship of the ring. Premierevisning på det som den gang var Forum Kino i Bergen. Jeg satt bokstavelig talt med åpen munn de første 20 minuttene. Magisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #25 Del Skrevet 14. november 2023 Escape from Sobibor. Anonymkode: 8cf1f...ee4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #26 Del Skrevet 14. november 2023 Goodfellas på kino. Interstellar var også en solid opplevelse. Anonymkode: 56d53...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #27 Del Skrevet 14. november 2023 Nymphomaniac. Men syns alle filmer av Trier med Charlotte Gainsbourg er noe helt for seg selv. Anonymkode: 0262c...180 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #28 Del Skrevet 14. november 2023 Hmmm… Dras mellom Borat og American Pie, men det er jo mange andre sterke filmer som har gjort inntrykk på meg også. Anonymkode: baf72...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 14. november 2023 #29 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 17.13): Hvilken film har gjort størst inntrykk på deg? Tenker da fortrinnsvis på mer alvorlige kunstfilmer snarere enn blockbustere. Min største opplevelse var å se Au Hazard Balthazar på cinemateket. Den filmen er noe av det vakreste menneskeheten har skapt. Anonymkode: 68872...d18 Ringenes herre, første filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #30 Del Skrevet 14. november 2023 Titanic Anonymkode: b0594...2bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #31 Del Skrevet 14. november 2023 Donnie Darko. Anonymkode: a5101...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #32 Del Skrevet 14. november 2023 Dum og dummere i 1994. En kinosal i fullstendig latter i 2 timer. 😀 Anonymkode: b73bf...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #33 Del Skrevet 14. november 2023 Lilja 4-ever, The Green Mile og Phantom of the Opera utmerker seg hos meg 😊 Og Bambi og Løvenes Konge, men det er vel mer barndomstraumer 😅 Anonymkode: fbb89...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 14. november 2023 #34 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Escape from Sobibor. Anonymkode: 8cf1f...ee4 Den er fin ja. Schindlers list er også en sterk film. For mange år siden så jeg en film som handlet om krigen mellom Serbia og Kosovo. En krig hvor damer fra Kosovo ble voldtatt av serbiske soldater for at de skulle føde serbiske barn. En scene i den filmen har brent seg fast i hjernen min. En mor har født ett barn og hun gjemmer seg i en campingvogn. Så kommer en serbisk soldat gående og fatter mistanke mot campingvognen. Samtidig begynner babyen å klynke og moren gjør alt hun kan for å roe babyen. Babyen vil ikke roe seg, så for å hindre høye skrik kvelder hun barnet sitt. Like etterpå går soldaten og hun må gjennopplive barnet sitt igjen. Jeg lånte filmen av en nabo og mener å ha hørt i ettertid at filmen ble forbudt vist på norske kinoer. Husker dessverre ikke hva den filmen het, men fy pokker den var sterk å se. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelmesett Skrevet 14. november 2023 #35 Del Skrevet 14. november 2023 Deer Hunter Interstellar Taxi Driver This is England Gutten og Jernkjempen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #36 Del Skrevet 14. november 2023 Kamilla og tyven 😅❤️ Anonymkode: dd373...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 14. november 2023 #37 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg tror nesten jeg må dele opp denne litt. Beste film: - Helt umulig for meg å nevne kun én, så her må jeg kontekstualisere litt. Mulholland Drive var min introduksjon til Lynch, og jeg elsket det fra første minutt. Var bergtatt fra første scene, så filmen på nytt straks etter første gjennomtitting og skrev en av mine første oppgaver på filmstudier fra scenen hvor hun damen "synger" Llorrando. - Persona. Min beste kinoopplevelse på Cinemateket. Hadde sett den før, men da kun på en pc-skjerm. Kinolerretet løftet denne til å bli min favoritt av Bergmann. Den overtok plassen til Tystnaden forresten. Beste filmopplevelse jeg ikke forventet: Den følelsen når jeg halvveis blindt setter på en film, og den ender opp som en topp 50 film noensinne. Det er en god følelse. - Achilles and the Tortoise. Bortsett fra de store asiatiske filmene fra de store filmskaperne så var nok dette den filmen som åpnet mine øyne for bredden i asiatisk film. - La Jetee. Dette kan vel trygt kalles inspirasjonen bak Twelve Monkeys. La jetee er en effektiv kortfilm som fortelles gjennom bruk av stillbilder og et lydspor. Rett og slett nydelig. Tryggeste filmvalg for å få en god filmopplevelse hver gang: Disse filmene ser jeg når jeg trenger en god filmopplevelse som treffer hver gang. - Pan's Labyrinth. Rett og slett en nydelig film. - Fantastic Mr. Fox. Jeg smiler fra øre til øre hver eneste gang jeg ser den. Og det er ikke sjeldent jeg ser den. - In the Mood for Love. Ahhhh. Jeg tror dette må være den beste kjærlighetsfortellingen noensinne fortalt på film? - Portrait of a Lady on Fire. Filmatisk håndverk av høy klasse. - Barry Lyndon. Man kan sette filmen på pause når som helst i løpet av filmen og det vil se ut som et autentisk kunstverk. - Lost in Translation. Er dette den beste kvinnelig regisserte filmen noensinne? I sum er ikke dette det jeg synes er de beste filmene. Men det er filmer som har hatt litt ekstra betydning for meg. For en toppliste (som ville vært tortur å lage) hadde jeg måttet satt opp noen kriterier for meg selv å vurdere etter . 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 14. november 2023 #38 Del Skrevet 14. november 2023 c_buk skrev (2 minutter siden): - Lost in Translation. Er dette den beste kvinnelig regisserte filmen noensinne? Ja det er nok mulig, nivået her er ikke all verdens så den når høyt opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 14. november 2023 #39 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg elsker musikaler så jeg tror jeg må svare "Moulin Rouge". Baz Luhrmann er et geni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #40 Del Skrevet 14. november 2023 Blade runner, Interstellar, Donnie Darko, Shawshank redemption, Anonymkode: bac8b...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå