AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Jeg har en leietaker. Han bruker mitt strømuttak utendørs, blant annet til lading av store batterier og aggregater, elbil og you name it. Strøm er ikke inkludert i regning. Han vet ikke at dette går på min regning. Jeg synes på en måte det er litt småfrekt å si ifra, beløpene blir vel ikke så kjempestore. Det finnes ikke noe strømuttak utendørs til utleieenheten (heller ikke noe krav tror jeg). Hva hadde dere gjort? Latt det gå eller sagt i fra? Og hvordan? Anonymkode: 2f9bd...e06
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Slå av sikringen. Det gjorde jeg da naboen for ørtende gang koblet høytrykksspyleren sin til min utekontakt. Og det er ikke lov å lade elbil fra vanlig kontakt. Anonymkode: 17228...7ca 4 3
exictence Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Det er jo ikke greit at han bruker. Ville sagt ifra at det går på din strømmåling. Det er vel ikke gunstig å ta strøm til el bil gjennom vanlig kontakt heller. Du kan jo spørre ham om hva han tenker er en løsning? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Ikke ok, det er for eksempel brannfare med den elbilen. Dette hadde jeg nektet vedkommende å gjøre. Anonymkode: f5bee...64a 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Skru av sikringen, hvis leietager etterlyser strøm i kontakten så sier du bare at du har skrudd av kurser for å finne ut hva som trekker ekstra strøm. Du forklarer samtidig at den kontakten går på din kurs og at den ikke er inkludert i leien. Anonymkode: 7e5d2...4a5 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Som utleier er du den sterke og profesjonelle part. Ta deg sammen og si fra på en ordentlig måte. Anonymkode: 0dc81...fe9 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Dere som sier at TS bare skal skru av sikringen, er det konfliktskyhet som gjør at tanken på å ta en prat med leietakeren skremmer folk så mye? Eller er folk bare så sky for mennesker at man ønsker minst mulig kontakt med folk? Anonymkode: 1c8c5...76a 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Ta nå bare en prat med leieboeren. Om du føler deg frekk, så kan du tenke at det er litt frekt av leieboer å benytte den kontakten ute uten å sjekke hvor den er tilkoblet og om det er greit først. Lading av el-bil er du bare nødt til å få en slutt på. Dekker forsikringen din det om noe skulle skje, som følge av uvettig lading? De andre tingene kan dere sikkert bli enige om et lite påslag i leia for at han lader på din strøm? Anonymkode: 33a88...74b 1
Tantemor Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Jeg ville ringt på døra hans en gang han bruker denne kontakten, og sagt følgende: "jeg ser du lader på denne kontakten til stadighet. Denne går på min egen strømkrets, og siden du bruker den såpass mye må jeg få det dekt på noe vis. Jeg ser for meg at en løsning kan jo være å høyne husleia med 500 kroner". Så kan det jo hende han protesterer på det, og da må du si at "nei vel, men da får du ikke bruke den". Enkelt 🤟 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De andre tingene kan dere sikkert bli enige om et lite påslag i leia for at han lader på din strøm? Anonymkode: 33a88...74b Han lader på nattestid og når han selv er borte. Synes det virker brannfarlig, ville selv ikke ladet mobilen på natten engang Anonymkode: 2f9bd...e06
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Det er da bare å si fra at denne ikke er til disposisjon for leietaker. Det er ikke frekt. Anonymkode: d079c...326 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Som utleier er du den sterke og profesjonelle part. Ta deg sammen og si fra på en ordentlig måte. Anonymkode: 0dc81...fe9 Dette! Anonymkode: 5ee70...73b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 Si fra på en høflig måte. Det med elbilen er ikke lov, det andre kan han evt betale for. Funker ikke det kan du kjøpe lås til uttaket. Anonymkode: 74975...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har en leietaker. Han bruker mitt strømuttak utendørs, blant annet til lading av store batterier og aggregater Anonymkode: 2f9bd...e06 Hvordan lader man et aggregat? Anonymkode: eba09...7ad
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han lader på nattestid og når han selv er borte. Synes det virker brannfarlig, ville selv ikke ladet mobilen på natten engang Anonymkode: 2f9bd...e06 Ok, dette ER brannfarlig. Du kan ikke være så tafatt. Her må du rett og slett sette foten ned. Det er ikke greit å lade elbil over natten på vanlig uttak. Dette gir jo risiko for deg også. https://elbil.no/lade/lade-elbilen-hjemme/lade-med-vanlig-stikkontakt/ Anonymkode: 33a88...74b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå