Gå til innhold

Vil en 5 åring nyte Disneyland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn om et par uker og har en stor drøm om å ta med barnet mitt, mannen, søster og tantebarn til Disneyland i fremtiden. Derfor har jeg satt opp en sparekonto til dette og tenkte å spare i 5 års tid. Så tenkte jeg litt på om en 5 åring er for liten til å kose seg der? Bør man vente litt lenger?

Gjerne kom med erfaringer   :)

Anonymkode: feac7...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler. Blir nok mer stress, sutring, raserianfall på grunn av utmattelse og styr. Bortkastet penger. Ville ha ventet til minst 7 års alderen. 

Anonymkode: 33e6c...c6f

• Liker 7
Skrevet

Klart det!

Anonymkode: d521b...e71

Skrevet

Vi var i Eurodisney når minsten var 7. hadde aldri reist med yngre barn! Kaos er stikkordet… 

Anonymkode: 449cf...495

• Liker 3
Skrevet

Okii, får spare litt lenger da :ler:

Skrevet

Nei.

jeg har vært der flere ganger, og jeg tar ikke med barna dit før de er over 13 år.

det er gigantisk, kaotisk og det krever enormt mye energi for å holde ut og å dette pris på opplevelsene og inntrykkene.

en femåring vil ikke ha tålmodighet til å stå én time i kø for én attraksjon. Dermed må du prioritere femåringens behov, og du vil ikke se eller oppleve en dritt selv. Bare det å få seg en matbit tar en time eller to dersom du ikke har forhånsreservert bord, og da må hele parkdagen planlegges rundt reservasjonen fordi området er enormt og køene er lange.

ta med femåringen på tusenfryd først og se hvor lenge han orker å stå i kø. Tusenfryd er som et kvart frimerke i forhold. 

folk som ikke har vært der forstår ikke hvor enormt det er og hvor slitet og utmattet man blir.

Anonymkode: 6e820...163

• Liker 2
Skrevet

Vi var i Disneyland Paris da ene barnet var 5 år, og hun bare storkoste seg, og hadde det utrolig gøy. Ikke noe gråt eller trass, og det barnet har og ADHD diagnose. 

Så hadde vi neste tur, da det barnet var 7 år, og neste barn var akkurat blitt 2 år. Og begge koste seg masse, en kjempefin tur.

Så var neste tur da de var 7 og 12 år, de koste seg masse da og. Men da var vi der i august, og vi har aldri opplevd så lange køer.

Nå planlegger vi neste tur om 2 år, da vil de være 18 og 23 år.

Anonymkode: 9a5ea...542

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt!! 
Er Jo en drømmeferie for en femåring.

Vi var i Disney Word da barna var 2 og 5. Femåringen hadde stjerner i øynene hele dagen. 

Anonymkode: c4131...ac9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tviler. Blir nok mer stress, sutring, raserianfall på grunn av utmattelse og styr. Bortkastet penger. Ville ha ventet til minst 7 års alderen. 

Anonymkode: 33e6c...c6f

Herregud for et surt svar. 

En 5-åring er ikke for liten 🫶🏼 Minner for livet!

Skrevet

Vi har bare vært på Disney World Orlando, når første var 3-år. Døds gøy og hun koste seg hele dagene! 100% verdt det. 

Skrevet

Hvis du tenker å reise dit én gang i livet, anbefaler jeg å vente til 7-8 år. 
Anbefaler å bo på Disney-hotell, og å være i parken flere dager, slik at dere ikke mååååå være der fulle dager. 

Anonymkode: c7f75...7d5

• Liker 1
Skrevet

Altså dette trenger ikke være et komplisert svar.

Vil en 5-åring kose seg i Disneyland? Ja. Selvsagt. Ingen spørsmål.

Men om dette vil være en stor «once in a lifetime» reise for dere, da hadde jeg nok ventet noen år.

En 5 åring vil garantert kose seg. Men det kan også bli mye. Mye gåing. Mye som skjer. Det blir mye følelser, overstimulering som kan føre til gråting og sur unge.

I tillegg er det grenser for hva en 5-åring kommer til å huske i etterkant.

Men om dere kan tenke dere å dra tilbake igjen 5-6 år etter den første turen. Ja da hadde jeg nok reist.

Anonymkode: a7249...9d1

• Nyttig 1
Skrevet

Søk på tik tok eller youtube om reiser til Disney...der får du masse tips om hva du bør holde deg Unna, hva som er billig og dyrt...hvor du bør bo etc

Skrevet

Haha. Nyte. Morsomt ordvalg. 

Kommer an på ungen. Vi har en unge som er veldig begeistret, sutrer aldri, er veldig glad i livet og positiv. Han hadde hatt the time of his life.

Anonymkode: 61c75...061

Skrevet

Men! jeg ville ventet til ungen ble rundt 8 år. 5 år er en følsom alder. Ungen KAN få meltdown, være midt oppi 6-årstrass, ha lite utholdenhet, gråte og du tenker "hold kjeft du skal være takknemlig!", være utrolig jetlagged og klarer ikke formidle hva hen føler.

jeg ville ventet til 8 år sånn sett.

Anonymkode: 61c75...061

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på om ungen faktisk utvikler et nært forhold til Disney eller ei.

Anonymkode: 65b97...ea7

Skrevet

Å herregud jaaaa!

Ikke hør på de surmaga gammelkjerringene her som ikke gidder å ta med barna sine på ekte glede;)

jeg har tre under fire, jeg hadde lett tatt de med til Disneyland allerede nå jeg! 3’åringen min hadde da dåna bare av å se på alle karakterene også ho! Og når dere er flere så vil ventetiden i kø for det første oppleves kortere, eller så kan dere stå i kø mens resten er å titter eller skaffer drikke. 
var i Disneyland i Orlando for noen år tilbake, og jeg hadde glatt tatt med meg barna dit! Men nå er barna mine veldig på å sitte i vogn, eller holde hånd, og høre på beskjeder som blir gitt da, til tross for at de er unge. Så jeg hadde bare spart og dratt, og gjentatt dette etter nye fem år(eller så lang tid det tar å spare)

Anonymkode: b8371...906

Skrevet

Og femåringer kan sitte i tralle dersom de blir slitne i beina. Så lenge man legger opp til at femåringen skal holde ut hele hele dagen, så er det jo ingen problem å utføre det her. Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor folk synes det er så vanskelig å bare planlegge godt og være praktisk?

Anonymkode: b8371...906

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på om ungen faktisk utvikler et nært forhold til Disney eller ei.

Anonymkode: 65b97...ea7

DET skal ikke bli noe problem   :nigo:

Skrevet

Vi tenker å dra til los angeles og i den anledning besøke Disneyland anaheim.. venter til barna er 7 og 10 år. Vil at de skal huske noe av reisen - ikke bare Disneyland men i sin helhet 

Anonymkode: 463d2...3a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...