AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Jeg har SÅ mye slim i halssystemet pga. svangerskapet, det er snakk om umenneskelige mengder, mer enn jeg har hatt noen gang før. Når jeg prøver å harke det opp (for det MÅ jeg gjøre noen ganger, selv om jeg holder det til et minimum), så blir jeg kjempekvalm og spyr ni av ti ganger. Har prøvd alt for å få det bort, men uten hell. Nå er jeg også mye kvalm og fungerer ikke så godt i hverdagen, så jeg er allerede sykmeldt. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om dette med slimet og oppkastet ville vært sykmeldingsgrunn i seg selv, om jeg ikke var kvalm i tillegg? Siden ingenting funker for å få det bort, og jeg spyr som følge av det. Anonymkode: 0840e...9ac
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Da ville jeg først fått meg en legetime og tatt opp med legen problemet med slimet i halsen. Jeg har vært gravid 4 ganger og aldri opplevd å ha så mye slim i halsen som du beskriver. Anonymkode: 0df55...7e1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Da ville jeg først fått meg en legetime og tatt opp med legen problemet med slimet i halsen. Jeg har vært gravid 4 ganger og aldri opplevd å ha så mye slim i halsen som du beskriver. Anonymkode: 0df55...7e1 Okei, men jeg er gravid for andre gang og hadde kjempemasse slim sist, men da måtte jeg ikke spy av det. Moren min hadde også det i alle sine tre svangerskap, så det er ikke unormalt. Anonymkode: 0840e...9ac
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Sykmeldingsgrunn eller ikke er jo ingenting vi på kg kan svare deg på. Det kommer an på hvordan det preger deg i hverdagen og i arbeidet, finnes det noen behandling legen kan gi deg som fungerer? På hvilken måte kan arbeidsgiver tilrettelegge arbeidet? Eksempelvis får jeg tilrettelegging med hjemmekontor første del av dagen, når svangerskapskvalmen er verst. På den måten slipper jeg sykmelding. Anonymkode: 7a1c6...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå