Gå til innhold

Hva var det rareste deres baby gjorde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

hva var det rareste deres baby gjorde som dere tenkte var unormalt / at det må være noe med hen?

Anonymkode: 773e3...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for et dumt spørsmål......

Anonymkode: 0ce2a...663

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

hva var det rareste deres baby gjorde som dere tenkte var unormalt / at det må være noe med hen?

Ekstrem separasjonsangst, måtte ligge på meg hvert eneste sekund 24/7. 

Anonymkode: 7eb97...cd7

• Liker 1
Skrevet

Skrek ikke. Var ikke noe galt med henne. 

Anonymkode: f4071...854

Skrevet

Veivet med armer og bein konstant. Var ikke noe galt. Er nå en veldig aktivt smårolling. 

Anonymkode: 044e9...19f

Skrevet

Kasta hodet vilt fram og tilbake når han var trøtt og holdt på å sovne. Heilt merkelig at det skulle hjelpe han å sovne, men det gjorde det. Vokster det av seg rundt ett åra alderen.

Anonymkode: 50843...905

Skrevet

Når hun var nyfødt og opp til 6mnd: konstant kroppskontakt og pupp i kjeften 24/7 😅😴

Fra 7-12mnd ca: Gjorde den rareste grimasen av og til. Ble stor i øynene og skjøv ut underkjeven og viste de to små tennene nede, strammet hele kroppen i noen sekunder. Også lo hun etterpå😂 Måtte spørre legen om det når hun gjorde det på legekontoret en gang, legen bare lo og sa det var normalt "baby-tull". Babyer er rare, ass.

Anonymkode: 63e22...dbc

Skrevet

Han rullet rundt når han var 5uker..  brukte hodet og overkropp til å snu seg rundt. Visste at det var for tidlig og at han gjorde det "feil". De skal jo rulle med hoftene. Merket at han snudde seg på normal måte når det var meningen at han skulle gjøre det med tanke på utviklingen. Han rullet seg fra sted til sted når han var rundt 11uker...

Anonymkode: e6e28...bee

Skrevet

Myyyye flapping med hendene fra rundt 6 mnd.

Er selv autist så har fulgt nøye med på dette. Han er 1,5 nå og utviklingen virker helt normal så håper vi har klart å unngå autismen 🥰

Anonymkode: 4bc68...cc4

Skrevet

Begynte å lage en lyd som gjorde at det hørtes ut som han ble kvalt da han var et halvt år (ish). Var egentlig ikke sånn superbekymra, for han virket normal både rett før og rett etter han lagde lyden, men nevnte det for fastlegen da vi var der for noe annet. Legen kunne inne finne noen umiddelbar grunn til at han skulle bli kvalt. Men på slutten av legetimen fikk han se på bildene i Førerhund-kalenderen, og begynte å lage denne lyden med en gang han så hundene. Jeg innså da at han bare etterliknet en lyd som hunden vår lager når hun er gira... 🙈

Anonymkode: 48dbb...005

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 20.53):

Myyyye flapping med hendene fra rundt 6 mnd.

Er selv autist så har fulgt nøye med på dette. Han er 1,5 nå og utviklingen virker helt normal så håper vi har klart å unngå autismen 🥰

Anonymkode: 4bc68...cc4

Er selv bekymret for at babyen min har autisme. Han dunker hodet mot sengen/gulvet, han kniper øynene og lager rare ansiktsuttrykk noen ganger, reagerer ikke på navnet sitt hver gang vi roper på han, flapper litt med hendene og går på tærene sine. (10 mnd). Begynner å tenke at det er noe der 🥹

Skrevet

Første barnet vårt var ekstremt hes og fekk i periodar ikkje ut lyd. Trudde muligens det var noko alvorlig galt. Men det var det ikkje. Barnelegen var ikkje sikker heller men hadde ein teori om kanskje virus på stemmebåndene. 

Normal 5 åring idag. 

Anonymkode: 528da...725

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er selv bekymret for at babyen min har autisme. Han dunker hodet mot sengen/gulvet, han kniper øynene og lager rare ansiktsuttrykk noen ganger, reagerer ikke på navnet sitt hver gang vi roper på han, flapper litt med hendene og går på tærene sine. (10 mnd). Begynner å tenke at det er noe der 🥹

Alt dette er jo helt vanlig oppførsel rundt den alderen. 

• Nyttig 1
Skrevet
PurpleTuliip skrev (29 minutter siden):

Alt dette er jo helt vanlig oppførsel rundt den alderen. 

Virkelig? Føler alle andre babyer er normale og at min er så rar… slitsomt hehe.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Virkelig? Føler alle andre babyer er normale og at min er så rar… slitsomt hehe.

Alt du nevner gjorde/gjør min nåværende 14 mnd gamle datter. 

hodedunkingen kommer av at de sliter med å kommunisere/frustrasjon/overstimulering, grimaser, kniping med blikket osv er fordi de må jo teste ut ansiktet sitt. Hvordan funker det, hva får mams/paps til å le osv. Samme med vinking, gå på tærne osv. Babyen din er nok kjemperar og helt perfekt i samme pakke ☺️

Endret av PurpleTuliip
Skrevet
PurpleTuliip skrev (7 timer siden):

Alt du nevner gjorde/gjør min nåværende 14 mnd gamle datter. 

hodedunkingen kommer av at de sliter med å kommunisere/frustrasjon/overstimulering, grimaser, kniping med blikket osv er fordi de må jo teste ut ansiktet sitt. Hvordan funker det, hva får mams/paps til å le osv. Samme med vinking, gå på tærne osv. Babyen din er nok kjemperar og helt perfekt i samme pakke ☺️

Takk, det var beroligende å lese!🙏🏼❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 13.20):

Veivet med armer og bein konstant. Var ikke noe galt. Er nå en veldig aktivt smårolling. 

Anonymkode: 044e9...19f

helt vanlig for en baby 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...