AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Jeg har KPTSD og lurer på om andre med den diagnosen har vært sykemeldt fra jobb og hvor lang tid det tok før du kunne jobbe fullt igjen. Anonymkode: b1c20...256
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Altså det er jo 100% individuelt hvor lang tid hver enkelt på å komme seg tilbake i jobb, uavhengig av diagnose - men kanskje spesielt PTSD. Anonymkode: 863e0...5ef 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Altså det er jo 100% individuelt hvor lang tid hver enkelt på å komme seg tilbake i jobb, uavhengig av diagnose - men kanskje spesielt PTSD. Anonymkode: 863e0...5ef Og? Anonymkode: b1c20...256
Topsi Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Vel, en sykemelding vil vel være basert på en forverring? Å behandle ptsd tar år, og det er en fordel å jobbe når en kan. Så diagnosen i seg selv gjør en ikke arbeidsufør og dermed kan en heller ikke svare på spørsmålet ditt. Jeg hadde en "retraumatisering" som medførte en delvis sykemelding i 6 uker i sommer, er tilbake nå. Så, det er individuelt 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Så diagnosen i seg selv gjør en ikke arbeidsufør og dermed kan en heller ikke svare på spørsmålet ditt. Jeg hadde en "retraumatisering" som medførte en delvis sykemelding i 6 uker i sommer, er tilbake nå. Så, det er individuelt klart man kan svare på det. Jeg spør ikke generelt, jeg spør på individnivå. Du svarte jo selv. 6 uker etter retraumatisering. Spørsmålet er: lurer på om andre med den diagnosen har vært sykemeldt fra jobb og hvor lang tid det tok før du kunne jobbe fullt igjen. Anonymkode: b1c20...256
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Og? Anonymkode: b1c20...256 Ja, og? Jeg skjønner ikke hva slags nytte det vil være for deg å høre hvor lang tid andre har brukt - de er ikke deg, og du er ikke dem. Noen bruker kanskje 6 mnd, andre et år, noen kan trenge flere år, mens andre igjen blir aldri helt friske. Anonymkode: 863e0...5ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Har hatt mange sykemeldinger fra noen uker til 1 år. 100% ufør. Klarer ikke gå i jobb . Kptsd Anonymkode: 0ea45...09e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hatt mange sykemeldinger fra noen uker til 1 år. 100% ufør. Klarer ikke gå i jobb . Kptsd Anonymkode: 0ea45...09e *nå 100% ufør skulle det stå Anonymkode: 0ea45...09e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Jeg jobbet fullt i 15 år med en C-ptsd diagnose. ble hele veien retraumatisert igjen og igjen da det handlet om en x som forfulgte meg og forsøkte å drepe meg flere ganger. Til slutt kollapset jeg og ble sykemeldt i flere år.. 😕 Først da x døde i en ulykke kunne jeg langsomt begynne å bygge meg selv opp igjen. Men det tok mange år, og er vel fortsatt ikke i mål enda selv om jeg er tilbake i jobb nå. Anonymkode: 74f08...6b1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Min venn ble sykemeldt for snart 3 år siden, er ikke tilbake til jobb ennå og fremdeles ikke i nærheten av frisk. Får heller ikke mer behandling utover medisiner. Anonymkode: d3099...533
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja, og? Jeg skjønner ikke hva slags nytte det vil være for deg å høre hvor lang tid andre har brukt - de er ikke deg, og du er ikke dem. Noen bruker kanskje 6 mnd, andre et år, noen kan trenge flere år, mens andre igjen blir aldri helt friske. Anonymkode: 863e0...5ef Men da trenger du jo ikke svare? At du ikke skjønner hvilken nytte det vil være for meg, er helt uvesentlig. Du er ikke meg, det er jeg som ønsker svar på dette, ikke du. Jeg har fått mange svar her nå, tusen takk til alle dere som har svart 🫶Jeg vil gjerne ha flere. Anonymkode: b1c20...256 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da trenger du jo ikke svare? At du ikke skjønner hvilken nytte det vil være for meg, er helt uvesentlig. Du er ikke meg, det er jeg som ønsker svar på dette, ikke du. Jeg har fått mange svar her nå, tusen takk til alle dere som har svart 🫶Jeg vil gjerne ha flere. Anonymkode: b1c20...256 Er du alltid like utakknemlig og ufin når du ikke får det som i dine øyne er det «riktige» svaret. Anonymkode: 44cde...e98 4
JaVel Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du alltid like utakknemlig og ufin når du ikke får det som i dine øyne er det «riktige» svaret. Anonymkode: 44cde...e98 Jeg syntes overhodet ikke hun var ufin, hun var klar i talen, og det får du tåle. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 Jeg har og kptsd, og har i perioder vært sykemeldt. Jeg må innrømme at jeg blir nysgjerrig på hvorfor du gjerne vil høre om andres bruk av sykemelding? Jeg prøver ikke å være ufin. Jeg prøver å forstå hvilken nytte det kan ha for andre at jeg var delvis sykemeldt i 8 måneder før jeg var tilbake i 100% jobb. Anonymkode: a05ef...b6f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg blir nysgjerrig på hvorfor du gjerne vil høre om andres bruk av sykemelding? Hadde du tenkt det samme om det var ut i fra en annen diagnose, som brukket bein, hjerteinfarkt eller hofteoperasjon? Anonymkode: b1c20...256
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hadde du tenkt det samme om det var ut i fra en annen diagnose, som brukket bein, hjerteinfarkt eller hofteoperasjon? Anonymkode: b1c20...256 Til en viss grad. Spesielt psykisk sykdom er så individuelt at det er svært vanskelig å skille. Fysisk sykdom har ofte behandlingsprosedyrer med estimert behandlingstid og rekonvalesens som gir et sammenligningsgrunnlag. Ptsd er mye mer individuelt og vanskelig å sammenligne. Jeg forsøker ikke å være ufin, jeg prøver bare å forstå. Hvorfor ønsker du ikke å hjelpe meg forstå? Anonymkode: a05ef...b6f 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 JaVel skrev (3 timer siden): Jeg syntes overhodet ikke hun var ufin, hun var klar i talen, og det får du tåle. Snakket ikke til deg og spurte ikke om din mening. Anonymkode: 44cde...e98
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg forsøker ikke å være ufin, jeg prøver bare å forstå. Hvorfor ønsker du ikke å hjelpe meg forstå? Jeg blir litt paranoid av at du kommer inn i tråden og gjentar ordet «ufin», som kun en annen bruker i tråden har brukt, og da om meg. Så jeg tenker at du og anonym e98 kanskje har noe felles på gang som jeg ikke ønsker å være del av. Jeg la inn et enkelt spørsmål og setter som sagt stor pris på alle som har svart på det, inkludert deg. Anonymkode: b1c20...256
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg blir litt paranoid av at du kommer inn i tråden og gjentar ordet «ufin», som kun en annen bruker i tråden har brukt, og da om meg. Så jeg tenker at du og anonym e98 kanskje har noe felles på gang som jeg ikke ønsker å være del av. Jeg la inn et enkelt spørsmål og setter som sagt stor pris på alle som har svart på det, inkludert deg. Anonymkode: b1c20...256 Jeg brukte ordet ufin siden en annen ble anklaget for å være ufin da de stilte et spørsmål. Derfor jeg presiserte at jeg ikke prøvde å være ufin for å unngå å bli stemplet på lignende måte. Med det mente jeg å si at jeg ikke skrev for å kritisere, men for å forstå. At du velger å dra konklusjonen at jeg har konspirert med en annen bruker pga det er merkelig. Hvis du ikke ønsker å svare på spørsmålet mitt er det opp til deg, men ikke dra meg inn i noe jeg ikke er del av. Jeg har ikke konspirert med noen eller kritisert deg. Jeg har sagt at jeg ikke forstår hvorfor det er nyttig for deg å vite og bedt om hjelp til å forstå. Anonymkode: a05ef...b6f 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Jeg har kompleks ptsd fra tidlig barndom og har jobbet 100% frem til to mnd etter diagnosen ble satt i fjor. Da kom først sorgen, bitene falt på plass og i tillegg kom noen massive belastninger på toppen av det hele med dødsfall i nære relasjoner. Da ble jeg 100% sykemeldt i vel 3 mnd, og gradert sykemeldt i 3 mnd og har nå ca 90% kapasitet. Går i ukentlig behandling og prøver å se lyst på fremtiden. Anonymkode: b363f...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå