AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Min onkel er nå død. Han overlevde sin kone. De har ingen biologiske barn, men to fosterbarn som nå er voksne. Disse fosterbarna har de nå testamentert alt til - som livsarvinger. Men de er ikke livsarvinger. Han etterlater seg to brødre, og niese. Kan dette bestrides? Det er min pappa som lurte på det. Anonymkode: f021b...d33 1
LadeJarl Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min onkel er nå død. Han overlevde sin kone. De har ingen biologiske barn, men to fosterbarn som nå er voksne. Disse fosterbarna har de nå testamentert alt til - som livsarvinger. Men de er ikke livsarvinger. Han etterlater seg to brødre, og niese. Kan dette bestrides? Det er min pappa som lurte på det. Anonymkode: f021b...d33 Tviler jeg sterkt på om testamentet er bekreftet av vitner og mannen var åndsfrisk da det ble underskrevet. Kun barn har rett på pliktdelsarv og ikke slektninger forøvrig. 19 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Man kan testamentere alt man eier til hvem som helst når man ikke har livsarvinger. Om testamentet skal bestrides må det nok være av grunner som at de ikke har vært samtykkekompetente på tidspunktet for testamentets utferdigelse, at det er en dødsdisposisjon etc. Her kan du lese mer: https://www.testament.no/etter-dodsfall/kan-et-testament-bli-ugyldig/ Anonymkode: 73dc0...a34 9 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 8. november 2023 Hva feiler det faren din? Som vil ta pengene fra barna til avdøde, når han selv bare er søsken? Anonymkode: 25f26...16e 36 2 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Nei, hvis det er satt opp et korrekt og gyldig testamente så kan det ikke bestrides. Familien kan forsøke, men det vil føre til store advokatutgifter og bortkastede penger. Det er jo også helt naturlig at de har ønsket at verdiene skal gå til fosterbarna, som de da har sett på som sin nærmeste familie. Anonymkode: b1d6b...b93 29 5
Populært innlegg Topsi Skrevet 8. november 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 8. november 2023 (endret) Så fint at han har behandlet fosterbarn som sine egne og ønsker å gi til dem! Det er sikkert igså en grunn til at han gjør dette. Fryktelig bedritent å bestride hans siste vilje fordi noen vil ha pengene hans. Æsj! Endret 8. november 2023 av Topsi 36 7 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Hvorfor i alle dager vil din far gå i mot det som hans bror ønsker? Det er kun griskhet, la det være….. Anonymkode: fbcb5...40e 21 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 På hvilket grunnlag ønsker dere å bestride det? At dere heller vil ha pengene selv? Anonymkode: 36f1d...34e 15 1 4
Eva-Lena Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Jeg applauderer fosterforeldre som ser på barna som sine egne. Kjempefint at all arv går til fosterbarna 👏👏👏 Hvorfor mener du søsken og niese av onkelen din har mer rett på arv? Gudskjelov er ikke loven på din side, ts. 19 4 4
Trolltunge Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Nei, og hvorfor skulle dere det? De har testamentert til sine barn, selv om de ikke var biologiske. Det virker da temmelig logisk å gjøre, og burde være logisk for dere også. 12 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Fosterbarn er likestilt livsarvinger når de er tilgodesett i testamente, når arvelater ikke har livsarvinger som i dette tilfellet så er det ingen vits i å bestride testamentet. Anonymkode: d4f75...b9e 10 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Min onkel er nå død. Han overlevde sin kone. De har ingen biologiske barn, men to fosterbarn som nå er voksne. Disse fosterbarna har de nå testamentert alt til - som livsarvinger. Men de er ikke livsarvinger. Han etterlater seg to brødre, og niese. Kan dette bestrides? Det er min pappa som lurte på det. Anonymkode: f021b...d33 Hvis dere ønsker å utføre en av de verre formene for moralsk svikt, så sikkert nok. Hvem går i mot en død persons vilje for SINE eiendeler? Får håpe dere ikke er religiøse, kan se for meg at døra inn til perleporten blir trang! Anonymkode: 76757...4c6 6 1 4
Maskinfører Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 Bestride kan dere men husk at ett Testamente er avdødes siste ønske 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 Hvis din onkel ønsket at din far skulle få en krone ville han sørget for dette, din far virker være noe spesiell - og du også som lager en tråd om dette på et forum som KG. Anonymkode: bce05...41b 12 1 2
Traktor Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Min onkel er nå død. Han overlevde sin kone. De har ingen biologiske barn, men to fosterbarn som nå er voksne. Disse fosterbarna har de nå testamentert alt til - som livsarvinger. Men de er ikke livsarvinger. Han etterlater seg to brødre, og niese. Kan dette bestrides? Det er min pappa som lurte på det. Anonymkode: f021b...d33 Dæven dere er ikke lite frekke som prøver å bestride dette. Ikke uvanlig at fosterbarn får et like sterkt familiært bånd til familien de bor hos som biologiske barn. Mange som regner fosterbarn som sine egne. Endret 8. november 2023 av Traktor 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Er når det er arv og penger man virkelig ser grådigheten hos folk… Snakker av erfaring. Respekter nå for pokker en død manns siste ønske!! Anonymkode: bda4d...dc2 13 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 Det kan vel tenkes at din onkel så på fosterbarna som sine barn selv om han ikke adopterte. Hvorfor mener du at dere har rett på penger mer enn dem når avdøde har gitt dem alt i sitt testamentet. Hvis han ikke hadde barn, så kunne han gi sine penger til dem han ville. Anonymkode: bee37...35e 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 Godt han skrev testamente, han viste vel at griske slektninger ville prøve å karre til seg alle smuler. Dere kan bestride, gjør gjerne det så folk ser hvor rottne dere er. Anonymkode: 91e5d...75d 12 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 Han kan testamentere til hvem han vil siden han ikke har barn. Så det er tvilsomt din far kommer noen vei uten det koster flesk. Dere kan sjekke på nett hvordan dette fungerer men her har jo onkelen din gjort alt korrekt virker det som. Anonymkode: 091c4...32e 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Min onkel er nå død. Han overlevde sin kone. De har ingen biologiske barn, men to fosterbarn som nå er voksne. Disse fosterbarna har de nå testamentert alt til - som livsarvinger. Men de er ikke livsarvinger. Han etterlater seg to brødre, og niese. Kan dette bestrides? Det er min pappa som lurte på det. Anonymkode: f021b...d33 Fy fader så utrolig gjort av faren din!! Disse fosterbarna har hatt det tøft nok for å måtte bli fosterbarn, og onkelen din har heldigvis og åpenbart sett på dem som biologiske barn. Selvfølgelig så skal dere respektere hans siste ønske og la barna hans få arve! Fy fader som penger får frem det verste i folk 🤮 Anonymkode: 2d7e5...5ba 5 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå