AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Hei Jeg er litt interessert i å høre hvordan dere opplevde spontanabort og missed abortion. Hadde dere noen tegn i forkant at det kunne gå gærent? Var dere på en tidlig utralyd og fikk bekreftet at det va hjertelyd før fosteret døde? Anonymkode: aafec...62b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Det lurer jeg også på. Min ene erfaring med spontanabort skjedde i uke 10. Jeg hadde da hatt spottinger hele graviditeten, mest brunlig utflod og konstant vonde murringer. Ble beroliget av jordmor at det var normalt, følte svangerskapssymptomer forsvant litt de siste ukene før SA før en større blødning og klumper gradvis kom ut. Hadde aldri vært på ultralyd. I forrige svangerskap som endte i levende barn der gikk jeg tidlig til ultralyd og sjekket hver gang blødninger oppsto. Er derfor nysgjerrig om de som har hatt SA/MA har vært på ultralyd. Anonymkode: 9713b...ff2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det lurer jeg også på. Min ene erfaring med spontanabort skjedde i uke 10. Jeg hadde da hatt spottinger hele graviditeten, mest brunlig utflod og konstant vonde murringer. Ble beroliget av jordmor at det var normalt, følte svangerskapssymptomer forsvant litt de siste ukene før SA før en større blødning og klumper gradvis kom ut. Hadde aldri vært på ultralyd. I forrige svangerskap som endte i levende barn der gikk jeg tidlig til ultralyd og sjekket hver gang blødninger oppsto. Er derfor nysgjerrig om de som har hatt SA/MA har vært på ultralyd. Anonymkode: 9713b...ff2 Huff så leit å høre at du mistet ❤️ er du gravid nå på nytt? Anonymkode: aafec...62b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huff så leit å høre at du mistet ❤️ er du gravid nå på nytt? Anonymkode: aafec...62b Ja, og det er så tidlig enda så jeg frykter det verste. Livredd for å se blod. Anonymkode: 9713b...ff2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Hadde MA forrige uke. Ble oppdaget på TUL i uke 8 at det ikke hadde vært utvikling. Intet hjerte slo. Jeg tok 3 hcg-prøver som var normale i uke 5-6. Dobling hver 2,5 dag, så litt svakere enn ønsket men altså innefor normalen. Kroppen min trodde absolutt at den var gravid, men den siste uken før MA ble konstatert, uke 7, ble symptomene bittelitt svakere. Måtte ta abortpiller hjemme og det gjorde veldig vondt. Vær forberedt på at du ikke får noe oppfølging. Anonymkode: d4d90...33e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Du finner en del info og tråder om det inne på prøvere og ufrivilligbarnløse. Hatt 2 SA, 2 MA - ulike opplevelser hver gang. Fikk ikke særlig smerter av abortpillene - litt mer enn vanlig mens smerter i ca 12t etter inntak ved begge MA. Varmeflaske kombinert med paracet gjør god nytte. Blødde mye første døgnet ved første MA, og småblødde i ca 3 uker etterpå - vanlig mens mengde daglig i 2 uker, deretter mindre siste uka.. Med MA nr 2 blødde jeg 3 dager, deretter kun spotting i ca 1 uke og det var det. Veeeldig varierende hvordan man opplever det. Anonymkode: 74d16...a60
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Hadde MA i høst. Tidlig ultralyd i uke 7 med hjerte som slo, hadde alle symptomer og var sengeliggende med kvalme. På ultralyd i uke 12 ble det oppdaget at hjertet hadde stoppet i uke 7… Hadde ingen symptomer på at noe var galt. Fikk medikamenter på sykehuset og fullførte aborten hjemme. Fikk eggløsning igjen noen uker etterpå og er nå gravid og livredd på nytt… Anonymkode: 8a390...a64
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Har hatt to MA, den ene viste seg å være blæremola i etterkant… da hadde jeg spottet siden uke 6, men var på ul både 6+4, 8+0 og 9+0 som alle viste et bankende hjerte og er foster som var riktig størrelse… så begynte jeg å spotte helt rødt blod 11+5, og fikk komme på ul på sykehuset… da var fosteret dødt og med sterk mistanke om blæremola pga morkakens utseende. Ble kirurgisk abort for å kunne sende inn til analyse. Den andre MAen var jeg også på ul i uke 8+5, viste foster med riktig størrelse og bankende hjerte… begynte så plutselig å blø 10+0 og syns kvalmen ble helt borte… fikk komme inn på ul på sykehuset 10+5, foster uten hjerteaksjon og som tilsvarte 9+5. Ble medisinsk abort på sykehuset 2 dager senere. Anonymkode: f274e...0cc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hatt to MA, den ene viste seg å være blæremola i etterkant… da hadde jeg spottet siden uke 6, men var på ul både 6+4, 8+0 og 9+0 som alle viste et bankende hjerte og er foster som var riktig størrelse… så begynte jeg å spotte helt rødt blod 11+5, og fikk komme på ul på sykehuset… da var fosteret dødt og med sterk mistanke om blæremola pga morkakens utseende. Ble kirurgisk abort for å kunne sende inn til analyse. Den andre MAen var jeg også på ul i uke 8+5, viste foster med riktig størrelse og bankende hjerte… begynte så plutselig å blø 10+0 og syns kvalmen ble helt borte… fikk komme inn på ul på sykehuset 10+5, foster uten hjerteaksjon og som tilsvarte 9+5. Ble medisinsk abort på sykehuset 2 dager senere. Anonymkode: f274e...0cc Jeg har også hatt en SA. Da var det blødning, hcg-blodprøve med dårlig stigning og tilslutt kom alt av seg selv 7+5. Det tok 2,5 uke fra jeg begynte å blø til alt var over. Anonymkode: f274e...0cc
tussi84 Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Har hatt 3 SA og 1 MA. 3 av dem forferdelige vonde smerter, og foss blødning. Blødde gjennom klær på noen minutter til tross for doble store nattbind og blødde også nedover lårene. Hadde veer, som gjorde vondt i hele ryggen og magen, og ned i bekkenet og lårene. Var så vondt at jeg var kvalm og lå i Foster stilling for hvert tak som kom med 2 minutter ca i mellom. Hadde det sånn i flere timer, helt til embryo/Foster ble støtt ut. Når man har så vondt så ville jeg bare bli kvitt det til slutt, for å bli ferdig med smertene. Det var i uke 7, 11 og 12. (Sistnevnte en MA som ble oppdaget på ultralyd I uke 10 hvor fosteret hadde stoppet utvikling i uke 😎 To av abortene startet med litt små friskt blod/spotting de første par dagene uten smerter. Så tok det seg opp og var jævlig siste dagen. Blødde noen uker etterpå. Den siste så spotta jeg omtrent en uke, før det startet for fullt. Den aborten jeg hadde I uke 5 derimot var omtrent smerte fri. Litt forsinket mens, og litt mer blødning men det var det. Pga smertene jeg har hatt så orker jeg ikke å abortere medisinsk engang til selv om det er ufrivillig. Har akkurat kommet til uke 12 denne gangen, men siden jeg har hatt En Ma før (fosteret dødt i uke 8 som ikke kom ut før uke 12), så stoler jeg ikke på at alt er bra der inne. Det var bra i uke 9, men jeg får se hva ultralyd neste uke viser. Jeg kommer til å kreve kirurgisk abort hvis det har stoppet opp, for orker ikke smerte helvete. 1
Amatariel Skrevet 11. november 2023 #11 Skrevet 11. november 2023 Jeg har min MA-historie i dagbok her inne. Link dit fra da det gikk galt her om du ønsker å lese. Altså fra ultralyden med beskjeden, og videre frem til alt er overstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå