AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Del Skrevet 8. november 2023 Er helt ny på bakefronten og finner oppskrifter med honning istedenfor sukker. Var på butikken for å handle inn til bakst men fant så mange forskjellige typer honning at jeg ble forvirret. Dyrt var det også! Anonymkode: 68a80...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Del Skrevet 8. november 2023 Flytende honning, hvilken som helst type. Kommer de i typ flaske, er det tegn på at de er flytende, og funker helt fint i bakst. Anonymkode: cea9b...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. november 2023 #3 Del Skrevet 9. november 2023 Jeg bruker sirup i stedet for honning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Del Skrevet 9. november 2023 Brunhilde skrev (2 timer siden): Jeg bruker sirup i stedet for honning. Samme her Anonymkode: 7c43f...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 9. november 2023 #5 Del Skrevet 9. november 2023 (endret) Honning koster litt, ja.. Jeg prøver å unngå honning og sirup i brødbakst, for jeg opplever at brødene blir fortere dårlig da. Altså mugner raskt. Strengt tatt så trenger man jo ikke sukker, honning, sirup eller andre søtningsmidler i brød... Endret 9. november 2023 av The Kavorka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Del Skrevet 9. november 2023 Vil ikke ga noe søtt i brødet, men baker gjerne sirups- eller honningkaker. Da er kriteriet at honning/sirup er flytende. Går fint å varme opp til flytende. Anonymkode: 09bca...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. november 2023 #7 Del Skrevet 9. november 2023 Honning i brød er godt men er neigu ikke sikker på hvem type Norsk honning i melk 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 10. november 2023 #8 Del Skrevet 10. november 2023 Jeg bruker ikke noe sukker i min brødbakst. Honning er jo samme som sukker. Baker en gang i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 10. november 2023 #9 Del Skrevet 10. november 2023 The Kavorka skrev (6 timer siden): Honning koster litt, ja.. Jeg prøver å unngå honning og sirup i brødbakst, for jeg opplever at brødene blir fortere dårlig da. Altså mugner raskt. Strengt tatt så trenger man jo ikke sukker, honning, sirup eller andre søtningsmidler i brød... Det er litt rart ettersom honning ikke har noen utløpsdato. Det varer evig. Men det er vel noe med de andre ingrediensene å gjøre?🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 10. november 2023 #10 Del Skrevet 10. november 2023 Sukker/honning/sirup gir en kickstart på gjæren etter som jeg har skjønt. Du trenger ikke mye - det viktigste er at du får løst den opp i væsken. Et lite tips - brød er ferdig stekt når kjernetemperaturen er på ca 90 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå