Gå til innhold

Hvilken honning i brødbakst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt ny på bakefronten og finner oppskrifter med honning istedenfor sukker. Var på butikken for å handle inn til bakst men fant så mange forskjellige typer honning at jeg ble forvirret. Dyrt var det også!

Anonymkode: 68a80...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytende honning, hvilken som helst type. Kommer de i typ flaske, er det tegn på at de er flytende, og funker helt fint i bakst. 

Anonymkode: cea9b...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (2 timer siden):

Jeg bruker sirup i stedet for honning. 

Samme her :) 

Anonymkode: 7c43f...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning koster litt, ja..

Jeg prøver å unngå honning og sirup i brødbakst, for jeg opplever at brødene blir fortere dårlig da. Altså mugner raskt.
Strengt tatt så trenger man jo ikke sukker, honning, sirup eller andre søtningsmidler i brød...

Endret av The Kavorka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ga noe søtt i brødet, men baker gjerne sirups- eller honningkaker. Da er kriteriet at honning/sirup er flytende. Går fint å varme opp til flytende.

Anonymkode: 09bca...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honning i brød er godt men er neigu ikke sikker på hvem type Norsk honning i melk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke noe sukker i min brødbakst. Honning er jo samme som sukker. Baker en gang i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kavorka skrev (6 timer siden):

Honning koster litt, ja..

Jeg prøver å unngå honning og sirup i brødbakst, for jeg opplever at brødene blir fortere dårlig da. Altså mugner raskt.
Strengt tatt så trenger man jo ikke sukker, honning, sirup eller andre søtningsmidler i brød...

Det er litt rart ettersom honning ikke har noen utløpsdato. Det varer evig. Men det er vel noe med de andre ingrediensene å gjøre?🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker/honning/sirup gir en kickstart på gjæren etter som jeg har skjønt. Du trenger ikke mye - det viktigste er at du får løst den opp i væsken.

Et lite tips - brød er ferdig stekt når kjernetemperaturen er på ca 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...