Gå til innhold

Noen som har opplevd få eller ingen plager o overgangs alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 48 år, og nå har mensen som alltid har vært regelmessig begynt å tulle seg.   Så jeg leser meg opp på overgangsalderen og det er dyster lesning med alle slags mulige plager.  Så jeg lurer på om det er noen som har kommet seg gjennom uten bruk av hormoner og med lite eller ingen plager?

Anonymkode: f2ff1...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen plager🙂

Skrevet

Når begynner som regel overgangsalder for menn og kvinner?

Skrevet

Ikke jeg heller. Dame 54

Anonymkode: fa0b2...f1e

Skrevet
Einus skrev (2 minutter siden):

Når begynner som regel overgangsalder for menn og kvinner?

Hos noen så tidlig som 35-40 års alder. men de fleste fra 45 -50.  For noen kvinner varer det flere år , men hos andre er det over på et halvt år.  Menn har mye rolige , jevnere fall i tesoisteron og derfor ikke slike plager som kvinner kan få. Hos kvinner   er snakk om hetetokter, nattesvette, hjertebank, angst , depresjoner, lav sexlyst, tørre slimhinner, hodepine , humørsvinginger, vondt i ledd og muskler og mye mer.  

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen plager, bare fryd og gammen, ingen mens, søl og klatt med underliv, ikke behov for prevensjon. Opplevde bare fordeler.

Anonymkode: ae74d...a2a

• Liker 1
Skrevet

Jeg var litt plaget av svettetokter. Ellers ingenting.

Mensen stoppet opp helt perfekt, uten uregelmessigheter. Helt vanlig mensen helt til den bare plutselig ikke kom. 

Anonymkode: 3a695...988

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var litt plaget av svettetokter. Ellers ingenting.

Mensen stoppet opp helt perfekt, uten uregelmessigheter. Helt vanlig mensen helt til den bare plutselig ikke kom. 

Anonymkode: 3a695...988

Så bra, håper jeg blir like heldig  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen plager, bare fryd og gammen, ingen mens, søl og klatt med underliv, ikke behov for prevensjon. Opplevde bare fordeler.

Anonymkode: ae74d...a2a

Fantastisk, gir meg håp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 48 år, og nå har mensen som alltid har vært regelmessig begynt å tulle seg.   Så jeg leser meg opp på overgangsalderen og det er dyster lesning med alle slags mulige plager.  Så jeg lurer på om det er noen som har kommet seg gjennom uten bruk av hormoner og med lite eller ingen plager?

jeg har ikke hatt noen plager med overgangsalderen overhodet. Har nesten ikke merket den, men har ikke mens lenger, så jeg antar jeg er gjennom.

Anonymkode: 80a1c...c98

Skrevet

Hadde av og til hetetokter og sov ofte dårlig, men ellers ingen plager. Mensen ble gradvis mer sjelden og sparsom før den uteble helt. Dette varte i to år, og så kjente jeg ikke noe mer etter det. Brukte ikke hormoner eller noe sånt. Synes jeg kom lett fra det.

Anonymkode: fcc56...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...