AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Jeg er 18 uker gravid. Kjæresten min har endret oppførsel til det verre, og er sur og sint daglig. Han var den som pushet på for å få barn. Han pirker på alt jeg gjør og sier. Er jeg uenig med han så er jeg respektløs, frekk og et forferdelig menneske iflg han. I går mente han at jeg ikke fikk med meg hva han sa, jeg sa da at joda jeg gjorde det og han ba meg gjenfortelle. Han mente da at jeg "ikke fikk med meg en dritt" og jeg sa at det er vanskelig å gjenfortelle alt når du har pratet i 15 min, men at jeg fikk med meg poenget i hva han sa. Da mente han at jeg bare skulle innrømme det og være ærlig, og jeg orket ikke forsvare meg mer og sa bare at "nei, jeg fikk vel ikke med meg alt da". Da eksploderte han og mente jeg var frekk, og at jeg aldri kan bli "bedre". Sa unnskyld, og da ble han enda surere fordi jeg mente ikke å si "unnskyld" iflg han. Deretter eskalerte det og han skrek og kjeftet om hvor fæl jeg er, og hvordan han skal gi meg konsekvenser selvom det kanskje ødelegger forholdet vårt, og at han har fått nok av meg osv. Nå er det silent treatment og han ignorerer meg. Dette er bare én av uendelige episoder, omtrent daglig er han sint, mener jeg gjør feil, mener jeg er repsektløs og ikke vet åssen jeg skal behandle en mann. Og jeg er ikke perfekt selv, jeg blir sint og jeg blir lei meg, men er nokså sikker på at jeg er langfra så ille som han portretterer meg. Ofte klarer jeg å bare legge meg flat og roe gemyttene før det går så langt, men igår var jeg så sliten og lei at jeg bare la på telefonen. (noe som er ekstremt respektløst i hans øyne, men som han selv gjør når han er sint). Jeg har to barn fra tidligere. Og nå er jeg på grensen til hva jeg klarer å håndtere fra han, jeg har annet jeg er nødt til å bruke energi på. Noen andre som har gått fra mannen mens de er gravide? Føler jeg er i en følelsesmessig berg og dalbane og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd å prate i "fredstid" men alt blir snudd over på meg uansett, og han kan si jeg har sagt ting jeg ikke har gjort, og jeg føler meg ofte manipulert og kontrollert. Han viste disse tendenser tidligere også, men langt fra så ille som nå. Har gått så langt at jeg angrer på at jeg ble gravid.. Anonymkode: a3c5c...5eb 6
Sofakona Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Og han var prins for du ble gravid? 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Og han var prins for du ble gravid? Nei, det var han ikke. Men langt fra så ille som nå. Jeg vet jeg selv har sterke meninger om ting og kan sikkert være litt vanskelig selv også. Han maste om barn i flere år før jeg ga etter (dum som jeg er) men tenkte aldri at han kom til å bli slik.. Anonymkode: a3c5c...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Det kalles psykisk vold. Anonymkode: 7375a...63d 21 1
Sofakona Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Men om han var ille for du ble gravid.. hvorfor er du med han? Og hvorfor gir du etter? Innimellom blir jeg litt sånn 🤦 i forhold til hvor mange slike menn det finnes her inne på kg..og kvinner som lar ting gå 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Sofakona skrev (12 minutter siden): Og han var prins for du ble gravid? Sofakona skrev (5 minutter siden): Men om han var ille for du ble gravid.. hvorfor er du med han? Og hvorfor gir du etter? Innimellom blir jeg litt sånn 🤦 i forhold til hvor mange slike menn det finnes her inne på kg..og kvinner som lar ting gå Og dette hjelper ts fordi? TS, han høres ikke god ut, nesten så han gaslighter deg? Her tror jeg det må en tredjepart til, hva med å gå til familierådgivning. Skriv gjerne ned konkrete eksempler på hva du reagerer på, så er det enklere å huske dem når dere sitter med rådgiveren. Anonymkode: 11c92...071 11
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Ikke for å beskytte han, men kan han ha en depresjon eller noe? Noe spesielt som kan ha utløst det? Er uansett ikke greit å oppføre seg slik, men om det er noe bak så kan han iallfall få hjelp med det. Ellers tenker jeg det er viktig for deg å gjøre det du tror blir best for deg og baby. Baby fortjener en lykkelig mor, og om du kan få det bedre uten han så bør du jo vurdere det. Anonymkode: 44daa...c4a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Hvordan er dette fir barna du allerede har? Hva lærer de? Anonymkode: 0375a...8a2 5 1
Sofakona Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og dette hjelper ts fordi? TS, han høres ikke god ut, nesten så han gaslighter deg? Her tror jeg det må en tredjepart til, hva med å gå til familierådgivning. Skriv gjerne ned konkrete eksempler på hva du reagerer på, så er det enklere å huske dem når dere sitter med rådgiveren. Anonymkode: 11c92...071 Fordi jeg leser slike ting hverdag...der kvinner får barn med menn som egentlig ikke har vært snill eller serlig god ellers...og blir verre når de får baby. Og lurer da på om han ikke har vært snill før denne babyen... hvorfor holdt de sammen? Hun sier hun at hun føler at hun ble tvinga til å bli gravid 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Hjelp! Da jeg åpnet tråden regnet jeg med at du hadde mange hormoner og det førte til krangel. Men neida, mannen du er sammen med er gal!? Hva i all verden er det slags psyko-oppførsel på han? Du skal gjenta ting som han har sagt, og han eksploderer om du ikke gjør det? Spring! Ring sinnesykehuset mens du løper. Han er jo faan ikke god! Seriøst. Her er det nok en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 9e887...dba 12
LillaGorilla<3 Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Tenker du at det er ok for barna dine å vokse opp i dette hjemmeklimaet? 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og dette hjelper ts fordi? TS, han høres ikke god ut, nesten så han gaslighter deg? Her tror jeg det må en tredjepart til, hva med å gå til familierådgivning. Skriv gjerne ned konkrete eksempler på hva du reagerer på, så er det enklere å huske dem når dere sitter med rådgiveren. Anonymkode: 11c92...071 Jeg har spurt han om å gå i familieterapi, men han mener at det bare er tull og at han tror ikke på det. Han mener vi kan fikse de problemer vi har oss imellom uten å blande inn noen andre.. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke for å beskytte han, men kan han ha en depresjon eller noe? Noe spesielt som kan ha utløst det? Er uansett ikke greit å oppføre seg slik, men om det er noe bak så kan han iallfall få hjelp med det. Ellers tenker jeg det er viktig for deg å gjøre det du tror blir best for deg og baby. Baby fortjener en lykkelig mor, og om du kan få det bedre uten han så bør du jo vurdere det. Anonymkode: 44daa...c4a Jeg har lurt på det samme selv. Virker som om graviditeten har virkelig forsterket de negative siden han hadde tidligere. Han kan beskylde meg for alt fra å være utro til å være et forferdelig menneske som ikke ønsker han noe godt. Ene dagen kan han synes veldig synd på seg selv, og neste dag er jeg den beste i verden. Jeg vet ikke hvor jeg har han lengre. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er dette fir barna du allerede har? Hva lærer de? Anonymkode: 0375a...8a2 Dette har jeg tatt opp med han flere ganger, at slike eksempler vil jeg ikke sette for barna jeg har. Og han er helt enig, helt til han blir irritert over noe for da kan jeg bare "skylde meg selv". Anonymkode: a3c5c...5eb
Tulling Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 Høres ut som at vondt straks kan bli verre når dere får baby i hus. Han behandler deg ikke på en god måte. Og dette er grusomt for barn å vokse opp i. Magefølelsen din forteller deg alt du trenger å vite. 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 Han høres steike gal ut. Vet du hva en narsissist er? Du bør seriøst komme deg vekk fra han der. Han vil nok alltid skylde på deg, kverulere om alt mellom himmel og jord, krangle konstant og trykke deg ned så mye han klarer. Er nok mye sinne og hat inni han , og du har blitt søppelbøtta som skal ta imot alt sammen. Er det et sånt liv du vil ha? Selvfølgelig vil han ikke i familieterapi, tipper målet er å terrorisere deg i fred uten at andre kan gripe inn. Han vet at det ikke tåler dagens lys det han utsetter deg for. Giftig oppførsel som kan ha skadelige konsekvenser for deg og barna. Løp! Anonymkode: b31b6...93a 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Kom deg bort for å beskytte barna du allerede har. DU må ta ansvar for å skjerme dem, for å forvente at en sånn fyr endrer seg er naivt. Flytt før ungen er født. Anonymkode: 888bc...8be 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 Kom deg bort! Fort! IKKE se deg tilbake, gjør det for barna du har og barnet du får Anonymkode: 826c5...54d 4
kissmequick Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 Jeg ville også pakket snippesken og dratt, evt bedt han dra. Dette er en eskalering som ble utløst når du var mest sårbar, og også mest «bundet» til han. Jeg ville ikke tatt veldig lett på det. Hvordan er økonomien og boforhold om en av dere skulle dratt? Ser lett for meg at han er typen til å sette seg på bakbeina. 3 1
Einus Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er 18 uker gravid. Kjæresten min har endret oppførsel til det verre, og er sur og sint daglig. Han var den som pushet på for å få barn. Han pirker på alt jeg gjør og sier. Er jeg uenig med han så er jeg respektløs, frekk og et forferdelig menneske iflg han. I går mente han at jeg ikke fikk med meg hva han sa, jeg sa da at joda jeg gjorde det og han ba meg gjenfortelle. Han mente da at jeg "ikke fikk med meg en dritt" og jeg sa at det er vanskelig å gjenfortelle alt når du har pratet i 15 min, men at jeg fikk med meg poenget i hva han sa. Da mente han at jeg bare skulle innrømme det og være ærlig, og jeg orket ikke forsvare meg mer og sa bare at "nei, jeg fikk vel ikke med meg alt da". Da eksploderte han og mente jeg var frekk, og at jeg aldri kan bli "bedre". Sa unnskyld, og da ble han enda surere fordi jeg mente ikke å si "unnskyld" iflg han. Deretter eskalerte det og han skrek og kjeftet om hvor fæl jeg er, og hvordan han skal gi meg konsekvenser selvom det kanskje ødelegger forholdet vårt, og at han har fått nok av meg osv. Nå er det silent treatment og han ignorerer meg. Dette er bare én av uendelige episoder, omtrent daglig er han sint, mener jeg gjør feil, mener jeg er repsektløs og ikke vet åssen jeg skal behandle en mann. Og jeg er ikke perfekt selv, jeg blir sint og jeg blir lei meg, men er nokså sikker på at jeg er langfra så ille som han portretterer meg. Ofte klarer jeg å bare legge meg flat og roe gemyttene før det går så langt, men igår var jeg så sliten og lei at jeg bare la på telefonen. (noe som er ekstremt respektløst i hans øyne, men som han selv gjør når han er sint). Jeg har to barn fra tidligere. Og nå er jeg på grensen til hva jeg klarer å håndtere fra han, jeg har annet jeg er nødt til å bruke energi på. Noen andre som har gått fra mannen mens de er gravide? Føler jeg er i en følelsesmessig berg og dalbane og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd å prate i "fredstid" men alt blir snudd over på meg uansett, og han kan si jeg har sagt ting jeg ikke har gjort, og jeg føler meg ofte manipulert og kontrollert. Han viste disse tendenser tidligere også, men langt fra så ille som nå. Har gått så langt at jeg angrer på at jeg ble gravid.. Anonymkode: a3c5c...5eb Er han utlending eller? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Jeg synes du skal kontakte nærmeste Krisesenter, ts, og høre hva de mener om det du utsettes for, og hvordan du best kan komme deg ut av dette. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Krisesenter er der også for råd og veiledning, man trenger ikke bo der for å få hjelp. Det du forteller er vold, psykisk vold. Mannen vil ikke i parterapi, og det er åpenbart at dette er noe dere ikke kan fikse på egen hånd. Han viser såpass lite stabilitet at jeg er redd for din sikkerhet om du blir i dette forholdet. Men også for din sikkerhet i tiden rundt et brudd, siden han trolig vil ta det som om du tar fra ham hans barn. Han kan blir farlig! Du trenger hjelp i dette, ikke bare for din egen skyld, men for dine barns skyld, også det du bærer på. Snakk også med din lege og jordmor om dette. Men vær så snill, kontakt Krisesenteret og snakk med dem ❤️ Anonymkode: 95aa6...98e 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå