AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Min Nevø har hatt dåp for sitt barn. Han har ingen søsken. Derfor inviterte han begge mine brødre, men ikke jeg og min yngste bror. Jeg kan ikke tenke meg at det skyldes annet enn at det er fordi vi er fosterbarn. Vi kom til dette hjemmet da vi var veldig små, og har har alltid hatt en god relasjon til Nevø. Jeg skjønner at en ikke kan invitere "hele slekta". Men det er vondt når 2 blir invitert, og 2 ikke. Vi var ikke ønsket på familiebilder heller. Jeg skjønner at de ikke vil ha noe med oss å gjøre når det kommer til ting som har med den "ekte" familien å gjøre, men det er bare at vi ikke har en "ekte" familie. Hvis jeg ikke har den familien vi har vokst opp med, så har jeg absolutt ingen. Er følelsene mine legitime? Anonymkode: 15d7f...def 16
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg ikke har den familien vi har vokst opp med, så har jeg absolutt ingen. Anonymkode: 15d7f...def Er vel dine brødre du er vokst opp med, ikke nevøen? Anonymkode: 436d7...c2e 7
BobbySocks Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Ja, følelsene dine er legitime, men du kan ikke endre folk. Dessverre. Hev deg over det. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Uff.. kjenner det vondt på deres vegne.. Hva sier foreldrene dine til dette? Anonymkode: 72f9e...780 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Da har han kanskje invitert de to av dere fire som han har mest kontakt med/mest med å gjøre? Og tenker det må da være helt innafor. 2/4 er jo like mange invitert som ikke invitert. Anonymkode: 35ec2...02a 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Jeg synes det er såpass vondt å ikke være regnet som en del av familien at jeg vurderer å bare bryte helt. Tipper ikke de bryr seg uansett. Jeg har jo broren min. Men, jeg skal være takknemlig for at jeg fikk et godt liv og en utdannelse. De skylder meg ikke mer, og det burde jeg forstå Ts Anonymkode: 15d7f...def 2 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uff.. kjenner det vondt på deres vegne.. Hva sier foreldrene dine til dette? Anonymkode: 72f9e...780 De er nok de som ekskluderer mest. Ts Anonymkode: 15d7f...def 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er såpass vondt å ikke være regnet som en del av familien at jeg vurderer å bare bryte helt. Tipper ikke de bryr seg uansett. Jeg har jo broren min. Men, jeg skal være takknemlig for at jeg fikk et godt liv og en utdannelse. De skylder meg ikke mer, og det burde jeg forstå Ts Anonymkode: 15d7f...def Jeg forstår godt at du er skuffet. Det er jo dem du har vokst opp sammen med og har alle barndomsminnene med. Hvis du vil fortsette å ha kontakt ville jeg tatt det opp med dem og gjort dem oppmerksom på det du føler. Noen trenger konkrete tilbakemeldinger. Kanskje dere kan ordne opp i det? Anonymkode: 08fcd...59b 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Dette var dårlig gjort av din nevø. Har aldri skjønt folk som inviterer på den måten, ved å utelate en eller to. Det vitner om mangel på folkeskikk og sosial IQ. Anonymkode: 2849d...036 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Skjønner at dette er veldig vondt og vanskelig❤️ Du skriver at fosterforeldrene dine er de som ekskluderer mest, så det kan jo tenkes at de har påvirket resten av slekta? Anonymkode: b694d...c58 2
Lea Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Skjønner at du synes dette er sårt og vondt. ❤️ Synes det er dårlig gjort av din nevø. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 Her avhenger det jo veldig av hvilket forhold du har til nevøen din. har du vært en tante han har hatt mye kontakt med og har et nært forhold til, eller er du en mer fjern sjel han møter påske, jul og en søndagsmiddag et par ganger i året? Jeg har tre tante-onkel par, er bare ett av dem jeg hadde invitert i dåp hvis det var aktuelt. Du høres veldig selvsentrert og drama ut slik du skriver her, kanskje nevøen din er lei det? Det er ikke uendelig med plass i en dåp heller, og det er ikke slik at man må invitere tanter og onkler av dåpsbarnets forelder, så det kan du faktisk ikke forvente. Anonymkode: 07c33...b17 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 Skjønner jeg det rett at han har invitert sin far og en onkel? Anonymkode: 45544...d8c 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 Sannheten alle som ønsker mer makt til staten via barnevern ikke vil se. Jeg er også en sånn unge som ingen gadd å ta ansvar for, det var ikke deres problem og jeg var jo tross alt ikke "ekte" . Har ikke kontakt med noen av dem nå. Anonymkode: b394d...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min Nevø har hatt dåp for sitt barn. Han har ingen søsken. Derfor inviterte han begge mine brødre, men ikke jeg og min yngste bror. Jeg kan ikke tenke meg at det skyldes annet enn at det er fordi vi er fosterbarn. Vi kom til dette hjemmet da vi var veldig små, og har har alltid hatt en god relasjon til Nevø. Jeg skjønner at en ikke kan invitere "hele slekta". Men det er vondt når 2 blir invitert, og 2 ikke. Vi var ikke ønsket på familiebilder heller. Jeg skjønner at de ikke vil ha noe med oss å gjøre når det kommer til ting som har med den "ekte" familien å gjøre, men det er bare at vi ikke har en "ekte" familie. Hvis jeg ikke har den familien vi har vokst opp med, så har jeg absolutt ingen. Er følelsene mine legitime? Anonymkode: 15d7f...def Det vet jo ikke vi. Jeg er dessuten usikker på hva du drar konklusjonen din ut fra. Din nevø er sønnen til en av dine søsken. Altså er du tanten eller onkelen hans. Han har vokst opp med deg som voksenperson i hans liv. Dere har ikke vokst opp sammen. Å etablere relasjon til en nevø er den voksnes ansvar. Noen voksne tar det ansvaret andre tar det ikke. Så - har du etablert noen relasjon til din nevø? Har din bror? Eller er det kanskje slik at din nevø har invitert de voksne i hans liv som tok seg bryet med å etablere relasjoner til han? Jeg har tanter og onkler som knapt har vekslet et ord med meg som barn. Som voksen har jeg naturligvis ikke kontakt med dem. Jeg har likevel tanter og onkler som jeg har en god relasjon til. De er, som naturlig er, søsken av de jeg ikke har kontakt med. Dette er helt normalt. Og har ikke sin årsak i noe som helst annet enn manglende interesse vågar deres side den gang da jeg var barn. Det gjør meg ingenting, og jeg antar det ikke gjør dem noe (i så fall burde de jo ha valgt andre handlinger) Anonymkode: 42cae...a08 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Det kan helt sikkert forklares i hjel, men jeg forstår deg. Selvfølgelig skal du stole på egne følelser. Jeg er i samme situasjon, med biologisk familie. Jeg har brukt mange år på å kjenne meg verdiløs, aldri bra nok, forvirret.. Har jeg tatt det opp, er det jeg som er rar. Men nå har jeg kommet til at det er nok. Barna mine skal ikke arve denne følelsen. Anonymkode: 0583e...b82 1
Sannhetsøkende Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 Kanskje du og din bror en dag får deres egen familie. Hvis dere ønsker det. Veldig trist at blod skal veie mer for enkelte. Kjenner en som er adoptert, men har blitt behandlet akkurat som sine to brødre som er adoptivforeldrenes biologiske sønner. Ikke alle har nok kjærlighet i seg til å elske "uekte" barn på samme måte. Trist sånne adopterer i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 Adoptivbarn her. Skjønner deg så godt, det er like vondt her når slikt skjer. Folk med biologisk familie, selv med biologisk familie med dårlige bånd og konflikter, vil aldri skjønne hvordan det er å være del av en familie "på nåde eller "når det passer seg". Anonymkode: 276cb...838 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 Jeg forstår godt at det er sårt! Hva slags forhold har du og din bror til familien? AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er såpass vondt å ikke være regnet som en del av familien at jeg vurderer å bare bryte helt. Tipper ikke de bryr seg uansett. Jeg har jo broren min. Men, jeg skal være takknemlig for at jeg fikk et godt liv og en utdannelse. De skylder meg ikke mer, og det burde jeg forstå Ts Anonymkode: 15d7f...def De skylder deg kanskje ikke mer, men samtidig så har du/dere vært endel barna i den familien, og det er jo trist om de anser seg som ferdig med dere nå når dere er voksen. De vet vel at dere ikke har annen familie(?)? AnonymBruker skrev (1 time siden): De er nok de som ekskluderer mest. Ts Anonymkode: 15d7f...def Såpass. Snakker dere om slike ting? Har de sagt noe om at de er ferdig med dere? Jeg kjenner jeg blir litt provosert av dette/slike ting, og jeg forstår meg ikke på at voksne mennesker, som har fungert som foreldre i mange år, bare kan melde seg ut av den relasjonen. Jeg tenker at det beste du/dere kan gjøre, er å skape deres egne liv, egne familier når den tid kommer og heller minimere kontakten med fosterfamilien. En annen ting som kanskje kan være til hjelp/være lurt, er å ha noen å snakke med, altså psykolog el. Sortere følelser, få verktøy til å håndtere det osv. Masse lykke til, jeg skjønner det er vondt og vanskelig nå, men på sikt så vil jeg tro at dere kommer til å klare dere bra❤️ Og dere er jo to, så du slipper å stå i alt dette alene. Anonymkode: 85a79...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Hva sa fosterforeldrene dine til dette egentlig? Hadde jeg vært forstermor hadde jeg gjort det helt klart at fosterbarna mine er en del av familien, og at enten kommer alle eller ingen. Men det er meg da. Fullstendig uhørt! ❤️ Anonymkode: 60deb...c3b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå