AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Hvor lang tid tok det før valpen deres lærte å være hjemme alene? Anonymkode: 0cede...d7a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Vår var 20 uker første gang den var alene en hel arbeidsdag. (Dvs 6 timer fra siste går til første kommer hjem) Fikk valp litt før ferien- da var den med på jobb de dagene/ukene vi jobbet, og så var den alene hjemme da vi startet på jobb etter ferien. Det gikk supert. Hadde på kamera den første uka, bare å sjekke at det gikk fint. Selvfølgelig hadde den vært alene i kortere perioder hele ferien. Anonymkode: 5d897...90d 1
Try2 Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 det er veeeldig individuelt. Og ikke minst avhengig hvor god du er til å trene på dette riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår var 20 uker første gang den var alene en hel arbeidsdag. (Dvs 6 timer fra siste går til første kommer hjem) Fikk valp litt før ferien- da var den med på jobb de dagene/ukene vi jobbet, og så var den alene hjemme da vi startet på jobb etter ferien. Det gikk supert. Hadde på kamera den første uka, bare å sjekke at det gikk fint. Selvfølgelig hadde den vært alene i kortere perioder hele ferien. Anonymkode: 5d897...90d Han er 10 uker nå, og jeg bør være tilbake på kontoret når han er 18 uker, så jeg håper vi er i mål til da 🙏🏼 Anonymkode: 0cede...d7a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Try2 skrev (1 time siden): det er veeeldig individuelt. Og ikke minst avhengig hvor god du er til å trene på dette riktig. Ja, tenkte bare høre ca hvor lenge andre har brukt😊 Anonymkode: 0cede...d7a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Frå dag ein. Var vel 12 veker, syna eg at eg hugsar Anonymkode: e7546...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Valper skal ikke være alene hjemme mer enn max 30 minutter de første 4 mnd. Jeg har så vidt begynt trening med min 12 uker gamle valp, med 1 min øking av gangen. Anonymkode: 8753f...42c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Valper skal ikke være alene hjemme mer enn max 30 minutter de første 4 mnd. Jeg har så vidt begynt trening med min 12 uker gamle valp, med 1 min øking av gangen. Anonymkode: 8753f...42c Jo det kan de. Jeg begynte trening når han var 8 uker, og han er oppe i 1 time allerede. Vi fortsetter i sakte tempo, og er nok i mål når han er 16 uker. Aldri brukt mer enn 1-3 mnd på de andre hundene mine heller. TS Anonymkode: 0cede...d7a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det kan de. Jeg begynte trening når han var 8 uker, og han er oppe i 1 time allerede. Vi fortsetter i sakte tempo, og er nok i mål når han er 16 uker. Aldri brukt mer enn 1-3 mnd på de andre hundene mine heller. TS Anonymkode: 0cede...d7a Du har jo svaret fra før... så hvorfor spør du? Anonymkode: 34767...660 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Han er 10 uker nå, og jeg bør være tilbake på kontoret når han er 18 uker, så jeg håper vi er i mål til da 🙏🏼 Anonymkode: 0cede...d7a Den er i såfall alt for liten til å være hjemme alene en arbeidsdag. Anonymkode: aec28...26f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den er i såfall alt for liten til å være hjemme alene en arbeidsdag. Anonymkode: aec28...26f Den er absolutt ikke for liten til å være hjemme alene i 6-7 timer når den er 5 mnd. Da har du trent valpen feil, om den ikke klarer det. Anonymkode: 0cede...d7a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Tragisk hundehold https://forskning.no/dyreverden-hunder-sosiologi/den-moderne-familiehunden-har-det-ikke-sa-bra/2255779 Anonymkode: aec28...26f 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har jo svaret fra før... så hvorfor spør du? Anonymkode: 34767...660 Svaret på hva?? Jeg spør ett spm for å se hvor lenge «mannen i gata» bruker på hjemme alene trening. For nysgjerrighetens skyld. Kan man ikke spørre spm her? Jeg sitter ikke med fasiten. Jeg kan også lage en tråd hvor jeg spør : Støtter du Israel eller Palestina? Det betyr ikke at jeg sitter med svaret/fasit. Forstår du?? Anonymkode: 0cede...d7a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svaret på hva?? Jeg spør ett spm for å se hvor lenge «mannen i gata» bruker på hjemme alene trening. For nysgjerrighetens skyld. Kan man ikke spørre spm her? Jeg sitter ikke med fasiten. Jeg kan også lage en tråd hvor jeg spør : Støtter du Israel eller Palestina? Det betyr ikke at jeg sitter med svaret/fasit. Forstår du?? Anonymkode: 0cede...d7a Du motsier jo alle svar du får som om du har fasiten. Anonymkode: 34767...660 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 En hund skal ikke stå hjemme alene, kun kort tid...men dette forstår jo ikke folk. Noen har den hjemme alene hele dagen, helt sykt!! Anonymkode: ab0e7...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 Han vår var ikke hjemme alene en hel arbeidsdag før han var 10 måneder, men vi var så heldige at vi kunne ta han med på jobbene våre frem til da🙂 Antakeligvis hadde det gått fint tidligere, men når det ikke var behov eller lyst til å la han være alene hjemme før da så vi ikke vitsen. Anonymkode: 1265e...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 Jeg har lest at dem skal være 6 mnd før dem han være hjemme alene en hel arbeidsdag. Har en valp her. Han er 10 uker. Han friker bare vi går ned trappa og han må være alene oppe når jeg skal sett på klær. Så jeg har tenkt at dette må vi trene på. Så dette tar tid. Ikke lett å ha han med på jobb heller for han spiser på alt han finner. Anonymkode: bd3a5...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du motsier jo alle svar du får som om du har fasiten. Anonymkode: 34767...660 Jeg motsa hen som sa at en valp på 5 mnd ikke kan være hjemme alene. Det er ikke det jeg spør om. Men det er jo typisk kvinneguiden. Dere klarer jo ikke svare på spm som blir stilt, dere må komme med linker og protester og alt annet enn det set blir spurt im. Hopp over tråden om dere ikke har svar. Enkelt og greit Anonymkode: 0cede...d7a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lest at dem skal være 6 mnd før dem han være hjemme alene en hel arbeidsdag. Har en valp her. Han er 10 uker. Han friker bare vi går ned trappa og han må være alene oppe når jeg skal sett på klær. Så jeg har tenkt at dette må vi trene på. Så dette tar tid. Ikke lett å ha han med på jobb heller for han spiser på alt han finner. Anonymkode: bd3a5...6c5 Jeg kan fortsette med 100% hjemmekontor om vi ikke kommer i mål😊 TS Anonymkode: 0cede...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå