Gå til innhold

Hvorfor virker det som det hovedsakelig er menn, som reagerer så kraftig om man velger og ikke få barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ser her på KG, og andre steder så virker det som det hovedsakelig, er menn som reagerer om man ikke vil ha barn.

Hva er grunnen til at det hovedsakelig er menn som reagerer negativt om man sier man ikke vil ha barn?

Det virker i hvert fall slik.

Anonymkode: a5364...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er fordi de aldri er nødt til å være gravide selv så har ikke innblikk i hvilket liv de krever av noen? 

Kvinner vet hva som kommer, og blir kanskje både mildere fordi de forstår det ikke er for alle, men tenker mer praktisk rundt det at det er greit ikke alle skal ha den oppgaven fordi den er massiv, og det er ikke bra for barn om den ikke blir utført av noen som ikke vil. Fordi vi kanskje har et morssinstinkt i større grad enn menn har?

Og fordi menn kanskje blir sinnte de ikke kan gjøre deg gravid? Ikke nødvendigvis personlig, men at det sårer egoet deres at du ikke vil ha gaven de fra naturen er ment å gi deg, drektighet. For et ord, vil ikke bli gravid selv. 

Anonymkode: fe32a...df9

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man ser her på KG, og andre steder så virker det som det hovedsakelig, er menn som reagerer om man ikke vil ha barn.

Hva er grunnen til at det hovedsakelig er menn som reagerer negativt om man sier man ikke vil ha barn?

Det virker i hvert fall slik.

Anonymkode: a5364...6fa

Har du merket at disse mennene som regel verken vil gifte seg eller ha barn? Men å ha sterke meninger om hva kvinner gjør, det skal de.

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke påstå jeg har lagt merke til at menn er spesielt negative sammenlignet med kvinner. Har heller ikke registrert at det "reageres kraftig", selv om tonen ofte blir en smule spiss i slike debatter.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det har noe med kontroll å gjøre. Hvis kvinner vil ha barn er de avhengige av menn og menn har noe å forhandle med. Jeg synes også det virker som om menn er de som blir aller mest provosert av at kvinner får barn alene. Da kan man vel forsåvidt også se det som at kvinner har tatt bort et forhandlingskort.

Anonymkode: 7cd83...d1a

• Liker 3
Skrevet

Som mange skriver, det handler om kontroll.

menn tror alltid de eier norske kvinner, på 40 tallet så ble kvinner straffet for å valgt en tysk partner/forrædere, men ikke et ord om norske menn som valgte tyske kvinnelige offiserer 

slutt, dere har ikke stemmerett!!

hahaha juridisk abort dere liksom🐒

(manneide)

Anonymkode: 886c7...a27

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

menn tror alltid de eier norske kvinner, på 40 tallet så ble kvinner straffet for å valgt en tysk partner/forrædere, men ikke et ord om norske menn som valgte tyske kvinnelige offiserer

Det fantes ikke tyske kvinnelige offiserer på 40 tallet?

Anonymkode: 5bd8a...b01

Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Har du merket at disse mennene som regel verken vil gifte seg eller ha barn? Men å ha sterke meninger om hva kvinner gjør, det skal de.

Det er fordi de vil at kvinner skal være avhengig av dem.

Anonymkode: a87f4...f21

Skrevet

Dette har jeg nevnt på KG tidligere, at jeg har fått masse hets på ulike arbeidsplasser pga jeg ikke har barn. Fra damer og, men flest menn som sier de styggeste ting. "Damer som ikke har barn er ikke feminine" fikk jeg høre her om dagen. Sjarmerende. De blir også sure fordi jeg bor i en ganske stor leilighet i Oslo alene. "Hva skal du med så mye plass, du kunne klart deg med en 1-roms". Jeg syns det virker som de fleste heterofile menn hater single kvinner. Og elsker å mobbe/nedverdige oss mest mulig. Det er synd. Og nei jeg sa ikke alle menn, men ekstremt mange er sånn. Vet om flere som opplever det samme så er ikke bare meg altså. Hadde vært artig å vite grunnen. 

Anonymkode: 92760...21d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fordi de vil at kvinner skal være avhengig av dem.

Hvorfor? Vi lever i 2023 og kan klare oss selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? Vi lever i 2023 og kan klare oss selv. 

Det vet jeg vel. De har dårlig kvinnesyn.

• Liker 1
Skrevet

Det vet jeg vel. De har dårlig kvinnesyn.

Men det er så merkelig at det finnes sånne menn i vesten i 2023. Man skulle tro at menn var mer opplyst. Å ha preferanser er ok, men å komme med masse stygge kommentarer til single og barnløse damer er helt horribelt. De single mannfolka på jobben min får aldri høre sånt! 

Skrevet

Det handler om å se det store bildet, lenger enn sine nærmeste. Samfunnet trenger norske barn med samme verdier som oss for fremtiden.

Anonymkode: 46247...87b

• Liker 1
Skrevet

En del menn, noen menn - de ser ikke på kvinner som mennesker, personer med egenverdi i seg selv.

Kvinner er alltid bare objekter for lyst og deres seksuelle nytelse. Eller har verdi som mor og den som bærer fram barn.

Mens hva kvinner tenker, mener, interesserer seg for, styrer med, drømmer om osv - det er totalt uinteressant for en hel del menn.

Og ingenting er visst så skummelt som en kvinne som ikke spiller sin ‘pålagte’ rolle og blir mor. Og husmor og fast sexpartner for en mann.

Da har de ikke en mental form du passer inn i.

Anonymkode: 171c7...6c2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nærmer meg 40, og aldri har jeg fått noen kommentar på at jeg ikke vil ha barn, de aller fleste gidder ikke bry seg 

Anonymkode: b6027...6df

• Liker 1
Skrevet

Det handler om å se det store bildet, lenger enn sine nærmeste. Samfunnet trenger norske barn med samme verdier som oss for fremtiden.

Men kan man ikke holde sånt for seg selv? Eller har jeg rett når jeg sier at heterofile menn får en syk nytelse av å hetse single og barnløse damer? tenk om man ikke kan få barn? Tenk om man aldri har møtt en mann som vil ha en, tenk om man har kreft i underlivet? Bare TENK før dere snakker. Er det så jævla vanskelig? Man vet aldri hhva folk sliter med, og dette er et sensitivt tema. Tenk litt over at en stygg kommentar om dette kan potensielt føre til selvmord. Men det er kanskje målet til dere menn, siden så mange nyter å plage barnløse damer?

Og hva hvis dere får barn, men ikke barnebarn. Skal dere da mobbe barna deres? Kalle de stygge tapere som burde henge seg? Gjøre de arveløse? Er veldig spent på hvordan menn takler dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En del menn, noen menn - de ser ikke på kvinner som mennesker, personer med egenverdi i seg selv.

Kvinner er alltid bare objekter for lyst og deres seksuelle nytelse. Eller har verdi som mor og den som bærer fram barn.

Mens hva kvinner tenker, mener, interesserer seg for, styrer med, drømmer om osv - det er totalt uinteressant for en hel del menn.

Og ingenting er visst så skummelt som en kvinne som ikke spiller sin ‘pålagte’ rolle og blir mor. Og husmor og fast sexpartner for en mann.

Da har de ikke en mental form du passer inn i.

Anonymkode: 171c7...6c2

Fra naturens side er det nå en gang sånn at det er kvinner som kan bære fram barn. Klart det bør legges mer til rette for mødre og familielivet, er veldig viktig for samfunnet at kvinner ønsker å få barn samt har mulighet til å få dem tidlig i livet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men det er så merkelig at det finnes sånne menn i vesten i 2023. Man skulle tro at menn var mer opplyst. Å ha preferanser er ok, men å komme med masse stygge kommentarer til single og barnløse damer er helt horribelt. De single mannfolka på jobben min får aldri høre sånt! 

De fleste menn i vesten er opplyst. Det er en liten gruppe kvinnehatere , og de er ofte veldig aktive på diskusjonsforum og i kommentarfelt hvor de har som hovedfokus å rakke ned på kvinner. Men så er det også sånn at samfunnet generelt har fått det for seg at når kvinner er single og barnløse, så er det frivillig,mens om menn er det, så er det ufrivillig. Så sort/hvitt er det ikke alltid.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Menelaos
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som mange skriver, det handler om kontroll.

slutt, dere har ikke stemmerett!!

hahaha juridisk abort dere liksom🐒

(manneide)

Jeg tror ikke at jeg eier norske kvinner, eller utenlandske kvinner for den saks skyld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette har jeg nevnt på KG tidligere, at jeg har fått masse hets på ulike arbeidsplasser pga jeg ikke har barn. Fra damer og, men flest menn som sier de styggeste ting. "Damer som ikke har barn er ikke feminine" fikk jeg høre her om dagen. Sjarmerende. De blir også sure fordi jeg bor i en ganske stor leilighet i Oslo alene. "Hva skal du med så mye plass, du kunne klart deg med en 1-roms". Jeg syns det virker som de fleste heterofile menn hater single kvinner. Og elsker å mobbe/nedverdige oss mest mulig. Det er synd. Og nei jeg sa ikke alle menn, men ekstremt mange er sånn. Vet om flere som opplever det samme så er ikke bare meg altså. Hadde vært artig å vite grunnen. 

Jeg blir genuint nysgjerrig på hva slags arbeidsplass du jobber på. Kollegene dine høres mildt sagt ut som noen degenerte huleboere. Jeg har jobbet og bodd hele mitt liv i Oslo, og har til gode å møte en eneste kollega, mann eller kvinne, som er så stutte i topplokket som det du beskriver. Vil si at jeg jobber i et relativt mannsdominert miljø med ca 75% menn. Jeg er ikke den eneste, frivillige barnløse kvinnen på min arbeidsplass og jeg har enda ikke støtt på tilsvarende flau taperoppførsel som det rapporteres om i den tråden her. Vedkommende hadde blitt buet ut av lunsjrommet.

Så da begynner jeg å lure på om det er miljøbetinget og hva slags bransje som kan by på disse kremfolka som beskrives i denne tråden. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...