Gå til innhold

Fokuserer mer på tinder/tlf og dating enn 5 uker gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ei venninne som har en 5 uker gammel baby nå. Hun viser lite interesse ovenfor baby generelt, og sitter MYE på telefonen. Hun er gjevnlig på tinder å har vært på neon dater. Det ble slutt med barnefar 4mndr ut i graviditeten. 

Jeg føler at hun bør fokusere mer på baby og ikke på å finne nye mann. Er det en fin måte jeg kan trå frem på å si min mening, eller overreagerer jeg? 

Anonymkode: 94343...99c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er du med henne 24/7? Sitter hun på tinder hele dagen? Får babyen mat, rene bleier etc?

• Liker 6
Skrevet

Jeg er med henne flere dager i uken og har andre venninner som er med henne og forteller at de opplever det samme. Barnet får mat, flaske og nye Bleier. Den er jo 5 uker bare så sover mye. Hun kan drøye litt med å ta baby selv når hun sitter ved siden av, fordi hun skal snæppe en hun chatter med.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun lider av fødselsdepresjon? Kanskje hun føler at dette er mye å gjøre alene... kanskje hun er redd...spør henne..om hun har det bra? Sover hun bra? Får hun tatt vare på seg selv? Trenger hun hjelp?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje tinder er noe hun synes er gøy? Selvom man har en baby, så har man ett liv utenom også. Det er 24 timer iløpet av ett døgn, og jeg regner med hun ikke bruker mer tid på tinder enn på sin egen baby. 

Du er veninnen hennes, så du ser henne ikke store deler av dagene.

Slutt å legg deg borti hvordan hun lever livet sitt. Du hadde nok ikke likt det om det var omvendt

Anonymkode: 84bff...913

• Liker 4
Skrevet

Selv har jeg aldri hatt mer skjermtid enn når ungene var 0 til 6 mnd. 

Alle mine sov hele tiden, hva skulle jeg liksom gjøre? Stirre på de?

Å drøye med å plukke opp baby er også heeelt innafor. De tar ikke skade av at mor er litt opptatt og må bruke 1-2 min før de plukkes opp. 

Spesielt når man har flere unger er ikke dette mulig å unngå. 

Anonymkode: ee7b7...760

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser ikke poenget med at du skal blande deg inn i hva hun bruker tiden sin på.. Skjermtiden min var drøy de første mnd med baby.. Så lenge baby får det baby trenger er det ingen andres sak hva mor velger å bruke resten av tiden sin på.. Men jeg ville kanskje ha fulgt litt med på hvordan mor har det med tanke på fødselsdepresjon, men hva hun bruker tiden sin på er hennes sak. Ikke din eller aldre sin.. 

Anonymkode: 568aa...6cb

• Liker 3
Skrevet

Hæ? De første 2 månedene sov babyen min stortsett hele dagen. Binget den ene serien etter den andre, både snappet, sende meldinger osv. Babyen fikk all den nærhet og oppmerksomhet den krevde uansett.

Anonymkode: 26ea3...460

• Liker 2
Skrevet

Men er det noen som binder med baby? Ikke bra om det ikke er noen kontakt for barnet, da kan de jo bli apatiske? 

Anonymkode: d2130...036

Skrevet

Kanskje hun rett og slett kjeder seg? Er jo veldig ensomt å være med en baby 24/7 uten å ha en partner. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det noen som binder med baby? Ikke bra om det ikke er noen kontakt for barnet, da kan de jo bli apatiske? 

Bånder*

Skrevet

Det at ei som har født for 5 uker siden har energi og føler seg vel nok i kroppen etter alt det, til å gå på date, får meg til å føle jeg må få rævva i gir å møte noen haha. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei!

Har ei venninne som har en 5 uker gammel baby nå. Hun viser lite interesse ovenfor baby generelt, og sitter MYE på telefonen. Hun er gjevnlig på tinder å har vært på neon dater. Det ble slutt med barnefar 4mndr ut i graviditeten. 

Jeg føler at hun bør fokusere mer på baby og ikke på å finne nye mann. Er det en fin måte jeg kan trå frem på å si min mening, eller overreagerer jeg? 

Anonymkode: 94343...99c

Litt vel drama queen ? Helt ærlig, har du barn selv? Og alenemor? Det er ganske krevende å være alenemamma. Og når babyen er 5 uker gammel, så er de l noe som kalles utviklings sprang. Google det!! De utvikler også ulike typer gråt, og begynner å bli mer "nyskjerrige" på livet og ting. Har fem barn, og siste er 6 uker. Og han kan fint vente 1-3 minutter om han bare "sutrer". Og han er klistremerke baby. Men fortsatt, igjen - ulik type gråt.. når han våkner om natta og skal ha mat nå, er det ikke lenger hyl gråting av skam sult. Han squaker litt for å vekke oss og når vi våkner så er han smør blid og "babler" med oss. Så vi kan fint skifte bleie først, og bruke litt tid på han før vi mekker ei flaske melk. Og da sitter han i vippestolen sin. Og jeg har i tilegg hatt cosp kurs flere ganger og barn trenger ikke 100 prosent, bare 30 prosent av vår oppmerksomhet er nok for de. Da er de fornøyde. On du så selv har barn, bør du kanskje legge fra deg den pedagogiske delen. Og sette deg inn i hennes situasjon. Barnet får dekket de fysiologiske behovene og garantert de psykososiale behovene som du kanskje ikke ser..... Og har du ikke barn selv, så kan du legge fra deg arogante mamma politiet attiduden din.. hadde du vært min venninne og kommet med moral preken som du gjør her hadde du fått så hatten hadde passet. Hilsen fem barna mor som er mye alene med ungene :)!!! 

Anonymkode: 26967...ff7

• Liker 3
Skrevet

Og, det er en grunn for man får gratis Viaplay i to måneder i gratis baby pakke fra apoteket😂😂😂😂😂😎😎😎... Nå har vi high need som sagt og en som sover mindre enn gjennomsnittlig baby, men heldigvis gode økter om nettene. Du hadde nok kritisert meg hvis du hadde besøkt oss og babyen ligger litt i vippestolen når jeg lager middag, vasker huset og klær😂... Men vippestolen er gulle god og han eeeeelsker den 😂😂😂... Til og med i dusjen er den med. Og to fluer i en smekk, først meg så han og meg 😂😎... Easy peasy! Og jeg er gift, men igjen.... Mye alene da mannen jobber i olje industri som daglig manager! Og blir mye overtid... Det er bare bra og misunner venninna di all den energien hun har som nybakt mamma 😂😂😂😘!! Jeg er nærmere 40 og helt utslitt til tider 😂.... Og kaffe kannene flyr fortere enn svint 😂😂😂... Av alle barna jeg har så er han den mest krevende og trenger mest faktisk og sover minst og skriker mest 😂.. og det er stort sett bare sutring 😂... Men han er vår øyensten og apppklatt så vilar det skure og gå 😂😂😂.. og sosialt liv er savnet, men ikke akkurat et behov jeg har nå 😂😂😂.... Lite trilleturer, men altfor kaldt anyway og han bryr seg ikke 😂😂😂.... Så yes, mye skjermtid og Viaplay og prime 😂😂😂😂... Og i helgene er det heartbeat på nrk med mannen, og mcdonalds frokost og masse koffein 😂😂😂.... Og levende lys om morningen😂😂😂... Som idag sto vi opp klokka fire 😎😎😎😎! Myk og god start før jeg skal vekke resten av flokken 😎

Anonymkode: 26967...ff7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kanskje tinder er noe hun synes er gøy? Selvom man har en baby, så har man ett liv utenom også. Det er 24 timer iløpet av ett døgn, og jeg regner med hun ikke bruker mer tid på tinder enn på sin egen baby. 

Du er veninnen hennes, så du ser henne ikke store deler av dagene.

Slutt å legg deg borti hvordan hun lever livet sitt. Du hadde nok ikke likt det om det var omvendt

Det er greit å følge med litt når noen får galskap, enten det er tinder, spillegalskap eller andre ting. Tinder er en guffen greie, og folk har lett for å ta av for mange og gjøre så folk mister forstanden. Har et familiemedlem som også tenkte at Tinder var det viktigste, og som skilt tenkte han at det var greit at to unger på 6-8 ikke visste at han dro ut på knull etter at de sovnet. Det var det jo ikke, og alt i livet hans gikk til helvete etter det. 

Du trenger ikke gruppe etter ungen fortere enn Lucky Luck, men akkurat slike ting som Tinder er greit å følge med på så folk ikke gjør altfor jævlig dumme valg. Det er jo tross alt en venn, og de kan si i fra etter min mening. 

Anonymkode: fbd9d...ea2

Skrevet
Cerita skrev (17 timer siden):

Jeg er med henne flere dager i uken og har andre venninner som er med henne og forteller at de opplever det samme. Barnet får mat, flaske og nye Bleier. Den er jo 5 uker bare så sover mye. Hun kan drøye litt med å ta baby selv når hun sitter ved siden av, fordi hun skal snæppe en hun chatter med.

Hva gjør det egentlig at hun sitter på telefonen når barnet sover uansett?

Skrevet

Hvorfor tenker du at dette er din sak? Hvorfor i all verden er det galt å se seg om etter en kjæreste bare fordi man har en baby? Og du sier selv at den sover mye, er det mer høyverdig å se på såpeserier eller strikke enn å bruke tiden på Tinder? Det er heller ingen baby som lider noen nød om mor ikke skynder seg å plukke babyen opp det øyeblikket den skriker. Slutt å blande deg inn i ting du ikke har noe med! Du er sannelig ikke mye til venninne. 

Anonymkode: c08a2...19c

• Liker 2
Skrevet

En person som bruker energi og fokus på Tinder når man har et lite spebarn, er ikke mentalt frisk. Hun trenger hjelp.

Anonymkode: 9fc27...771

Skrevet

Det er ren underholdning i å lese slike tråder.. 

Hadde det vært en kvinne som hadde klaget på sin mann som hadde vært mer opptatt av telefonen sin enn babyen, hadde det bare vært galt. Men siden det er mor som er mer opptatt av telefonen enn sin egen baby, da er det plutselig greit. Slår aldri feil 🤣🤣

Anonymkode: f1951...5d5

Skrevet

Dette kan ikke være seriøst? Aldri sett så mye på skjerm som de første månedene med babyer. De har vært klistret til meg og sovet mye. Skulle jeg bare sitte og glane ut i lufta da?!

Anonymkode: c43a6...752

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...