Gå til innhold

Ditt beste råd for å komme seg gjennom en kjærlighetssorg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha alle de beste tipsene i boka. Hvordan kommer man gjennom en kjærlighetssorg på best mulig måte og er det noe man bør eller kan gjøre som speeder opp helings-prosessen noe? Hva hjalp deg? 

Lurer også på, helt spesifikt, om det er noe annerledes eller spesielt man bør fokusere på dersom forholdet man var i var langt fra normalt men destruktivt, nedbrytende og skremmende? 

Anonymkode: a20d3...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små steg:

Gjør noe for deg selv. Ny genser? Bukse? Sminke? Noe elektronisk? 

Lag deg faste gode rutiner som utføres hver eneste dag. Det kan være noe som enkelt som bare det å re opp senga, men viktig at det utføres hver eneste dag, uten unntak.

Nå som vinteren nærmer seg er det ekstra koselig med levende lys.

Gå små turer i nærområdet. Trenger ikke være lange turer, bare at du får beveget litt på deg. 

Begynn å trene. Man får masse positivt ut av det, selvom det er et herk å komme i gang med.

Snakk med din beste venn/venninne, men pass på at vedkommende også kan komme med sine problemstillinger/utfordringer sånn at du ikke sliter vedkommende helt ut, selvom du har det vondt.

Lag deg en liste - Fordeler/ulemper med bruddet. Så leser du gjennom listen daglig. Fokuser på det positive ved bruddet.

Dyrk eventuell hobby du har. Kjøp nye ting til hobbyen din.

Dra på kino, alene og kombiner det gjerne med et måltid på restaurant. 

Anonymkode: 40944...b32

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Musikk!... Dansing, og kanskje litt fargelegging, med musikk! 

Det er utrolig, hvor mye musikk hjelper. Du må bare la følelsene komme å gå akkurat slik de ønsker. Du har ingen kontroll over det, og aksepter det. 

Når det kommer til det andre så er det jo ganske mye, men du kommer langt om du begynner å ta vare på deg selv, altså gi deg selv egenomsorg. Også kan man begynne fra bunnen av, og google hva kjærlighet er, og hvordan det skal føles, også kan man se hvordan man selv har vært en bidragsyter i et slikt forhold, hvorfor man ble værende etter å ha fått de første "røde flagga" etc. 

Lære hvordan et sunt forhold, og et sunt forhold til seg selv ser ut. Lat som om du ikke vet noe, også finn ut av alt på nytt. 

Det er en reise, du finner mye bra på YT. 

Det gjorde jeg. Føler meg veldig mye mere rustet :) 

Anonymkode: 56abe...e19

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Musikk!... Dansing, og kanskje litt fargelegging, med musikk! 

Det er utrolig, hvor mye musikk hjelper. Du må bare la følelsene komme å gå akkurat slik de ønsker. Du har ingen kontroll over det, og aksepter det. 

Når det kommer til det andre så er det jo ganske mye, men du kommer langt om du begynner å ta vare på deg selv, altså gi deg selv egenomsorg. Også kan man begynne fra bunnen av, og google hva kjærlighet er, og hvordan det skal føles, også kan man se hvordan man selv har vært en bidragsyter i et slikt forhold, hvorfor man ble værende etter å ha fått de første "røde flagga" etc. 

Lære hvordan et sunt forhold, og et sunt forhold til seg selv ser ut. Lat som om du ikke vet noe, også finn ut av alt på nytt. 

Det er en reise, du finner mye bra på YT. 

Det gjorde jeg. Føler meg veldig mye mere rustet :) 

Tusen takk. Har du tips til noe fra YT som handler om nettopp det med å komme i et sunt forhold (neste gang) og ikke gjøre samme feil igjen? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Små steg:

Gjør noe for deg selv. Ny genser? Bukse? Sminke? Noe elektronisk? 

Lag deg faste gode rutiner som utføres hver eneste dag. Det kan være noe som enkelt som bare det å re opp senga, men viktig at det utføres hver eneste dag, uten unntak.

Nå som vinteren nærmer seg er det ekstra koselig med levende lys.

Gå små turer i nærområdet. Trenger ikke være lange turer, bare at du får beveget litt på deg. 

Begynn å trene. Man får masse positivt ut av det, selvom det er et herk å komme i gang med.

Snakk med din beste venn/venninne, men pass på at vedkommende også kan komme med sine problemstillinger/utfordringer sånn at du ikke sliter vedkommende helt ut, selvom du har det vondt.

Lag deg en liste - Fordeler/ulemper med bruddet. Så leser du gjennom listen daglig. Fokuser på det positive ved bruddet.

Dyrk eventuell hobby du har. Kjøp nye ting til hobbyen din.

Dra på kino, alene og kombiner det gjerne med et måltid på restaurant. 

Tusen takk for alle gode råd! 😊 Veldig lurt det med å skrive en liste! 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk. Har du tips til noe fra YT som handler om nettopp det med å komme i et sunt forhold (neste gang) og ikke gjøre samme feil igjen? Ts

Ja, men det beste er egentlig å søke litt rundt selv har jeg funnet ut. For du trenger å finne noen som "treffer" deg. Så, de jeg følger å hører på treffer mest sannsynlig ikke deg. Du kan jo sjekke ut Teal swan. men jeg tror min reise er noe andreledes enn din, så det høres sikker bare ut som masse svada. 

Let litt selv, og finn gode motivatorer for deg, og din indreverden. Også er jo det en litt kul vinkling i seg selv etter et brudd. Ala, jeg skal se på dette som en reise inni meg, finne ut av hva som skjedde og hvordan det ikke skal skje igjen å være litt nysgjerrig på seg selv, og hvordan vi mennesker er. (Vi er veldig like hehe) .

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tusen takk for alle gode råd! 😊 Veldig lurt det med å skrive en liste! 👍

Jeg gjorde det selv 🙂

Og ved hver eneste ulempe ved bruddet, så skrev jeg en fordel ved ulempen - slik at de nullet hverandre og dermed var det enklere å kun se fordelene ved bruddet (hvis det gir noen mening). Eksempel (fra min liste):

Den tryggheten man har ved å være i et forhold - den nytelsen av å kun fokusere på seg selv og barna

• Nyttig 2
Skrevet

Tid 

Gjør ting du har lyst til å gjøre. I mitt tilfelle skal jeg dra på Hardstyle festivaler. Neste er i Oslo i desember. Gleder meg kjempe mye. Ikke tenk for mye på penger hvis det er noe du har lyst til å gjøre. Penger kan man tjene tilbake, tiden din på denne jorden får du ikke tilbake. 

Vær sosial med venner. Gå på kafé med de, prat sammen, bare heng hjemme hos dem og se film eller noe. 

Ikke prat om exn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...