AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Regner med at flere enn meg kan sitte i ettertid og lure på hvorfor man overså de røde flaggene? De var jo der, rett foran deg, men selvom magefølelsen sa "kom deg vekk", så ble du værende helt til det gikk galt. Hvorfor? Og hvordan kan vi bedre lytte litt magefølelsen og se disse varseltegnene neste gang? Jeg er lei og sliten av å bli skadet. Mistror min egen dømmekraft.... Anonymkode: 867fc...b4a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Som du sier selv, du hører ikke etter på magefølelsen/intuisjonen. Det er et valg du tar. Kanskje du trenger flere negative erfaringer før du lærer deg å lytte? Noen lærer jo aldri, mens andre lærer etter første gangen. Du må stole mer på seg selv, vær litt tøffere. Det er nok usikkerhet som gjør at du ikke hører etter. Anonymkode: 9758e...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Desperat etter kjærlighet Anonymkode: 7f0ae...00c 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Fordi det er grunnleggende i de fleste av oss at når vi har tatt et valg så overbeviser vi oss selv om at vi tok det rette valget, rent følelsesmessig. Det andre er at den første forelskelsesfasen er veldig sterk og den rusen gjør at vi overser eller bagatelliserer det negative. Men selv når den gir seg, så gjelder fortsatt det første jeg skrev. Anonymkode: dab1b...b78 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Personligheten min tror jeg. Jeg tenker alltid at det som går galt er min feil og at mine ønsker er urimelige. Selvsagt måtte han få drikke øl hver dag, hvor snerpete var jeg egentlig liksom? Anonymkode: e7b5b...469
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Man overser dem ikke. Der er bare det at det er blitt satt opp så mange av disse at de er 100% umulig å unngå. Anonymkode: 20327...385
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Desperat etter kjærlighet Anonymkode: 7f0ae...00c Jeg (ts) mener selv at denne kan være en avgjørende faktor. Jeg var utsultet da jeg begynte å date igjen. Utsultet etter et godt forhold, nærhet, god kommunikasjon, respekt, og ikke minst kjærlighet.. alt det jeg savnet i mitt forrige forhold. Men så havnet jeg rett uti det samme igjen.... Anonymkode: 867fc...b4a 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Det er tillært tror jeg. På skolen skal du inkluderer de voldelige elevene fordi de har det så vanskelig. Du skal være hyggelig med de som kaller andre idioter og horer og noen ganger vil de jo bare ha litt oppmerksomhet, sant? Du får kun sette grenser for deg selv i visse settinger og på visse måter, men det beste er å være inkluderende. Da setter man få grenser og får merkelappen grei og medgjørlig. Enkelt for voksne å forholde seg til og det er viktig. Anonymkode: bfd3d...e63 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Regner med at flere enn meg kan sitte i ettertid og lure på hvorfor man overså de røde flaggene? De var jo der, rett foran deg, men selvom magefølelsen sa "kom deg vekk", så ble du værende helt til det gikk galt. Hvorfor? Og hvordan kan vi bedre lytte litt magefølelsen og se disse varseltegnene neste gang? Jeg er lei og sliten av å bli skadet. Mistror min egen dømmekraft.... Anonymkode: 867fc...b4a Jeg tenker de fleste av oss har vokst opp med røde flagg. Vi har vokst opp med foreldre som straffet barn, som kjeftet og ropte, som kranglet, som la skylden for egen manglende regulering av følelser på småunger etc. Det du vokser opp med blir, enten du vil det eller ei, programmert inn i ryggraden din. Og du kommer til å bruke hele ditt voksne liv på å justere for den programmeringen (eller leve det samme elendige livet som generasjoner før oss) Mitt tips er dette: når du føler noe (hva som helst) ta et skritt tilbake og vær raus nok til å la deg selv snu og vende på følelsene i noen timer eller dager. Hva utløste denne følelsen? Er det nå-situasjonen eller fortiden din som gjorde at du responderte som du gjorde? Var følelsen utløst av realiteter eller egne fortolkninger av virkeligheten? Ikke aksepter enhver følelse som sannheten - følelser har intet med sannhet å gjøre. Kort sagt - ta en faktasjekk på alle dine følelser. Evaluer dem. Og du vil etter få måneder oppdage at det du føler sjelden er utløst av virkeligheten, men som oftest utløst av gamle traumer, innlærte handlingsmønster, dagsform eller innstilling. Når du justerer for faktafeil blir du sjokkert over hvor zen livet ditt blir. Og, du? Magefølelsen er ikke noe du kan stole på. Stol på fakta, ikke tull og vås. Ikke ha som mål å bli et menneske som blindt responderer, som var du et skremt dyr i skogen. Ha som mål å bli et menneske som presist evaluerer andres handlinger og så iverksetter tiltak. Anonymkode: 1a59a...176 4 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Forelskelses rusen gjør at du går imot instinkt og magefølelse. Merker stor forskjell nå som godt voksen. Mye mer logisk og rasjonell i dating prosessen.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Fordi man er uerfaren og tenker/håper at en tar feil. Anonymkode: 8d857...1c3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 "Alle" har jo noen ting som kan kalles røde flagg, så om det dukker opp ett lite et så kan det aksepteres om helheten er bra. Problemet er at når alle røde flaggene er avslørt, som gjerne skjer over tid, så er man så langt inni det med følelser at det er for sent. Anonymkode: 51e39...911 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Mange av oss vil tenke at om vi gjør noe annerledes så vil ikke den andre reagere så urettferdig. Derfor tilgir vi og prøver å si eller gjøre ting annerledes. Det sies alltid at det er to (eller tre) sider av enhver sak. Vi tenker at alle kan gjøre feil, og at vi ikke er feilfrie vi heller. Vi blir usikre på om vi overdriver hva som ble sagt eller gjort, og vi lurer på om vi er for følsomme. I tillegg er det vanskelig å innse at vi ikke kan påvirke en situasjon, det er vanskelig å godta at et menneske vi er glad i kan være villig til å påføre oss skade mer eller mindre bevisst. Anonymkode: 4b8ee...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Fordi mange sauser sammen røde flagg med helt harmløse, men kanskje litt utiltrekkende egenskaper. Han er 1.73, ser på anime eller tar bussen, og dette er liksom røde flagg, men fire barn med tre damer, rulleblad eller storsjekker på byen, det kan man se gjennom fingrene på. Anonymkode: c35a9...990 1
Antiviruset Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 11.28): Man overser dem ikke. Der er bare det at det er blitt satt opp så mange av disse at de er 100% umulig å unngå. Anonymkode: 20327...385 For en elendig unnskyldning Virkelig elendig. De røde flaggene oversees i de alle fleste tilfellene av en grunn. Man er hodestups forelsket og tar beslutningene på helt feilt grunnlag. Det er noen sier at når man er sterkt forelsket er man "mentalt syk" og satt på spissen så stemmer det veldig ofte. Man overser de røde flaggene, bortforklarer det ovenfor seg selv, og ikke minst man tenker "jeg kan fikse disse røde flaggene" hos vedkommende. Noe som selvfølgelig aldri går, men er man forelsket så går det den veien hos veldig mange. Det som er røde flagg hos meg, trenger ikke være det hos deg ! Det er jo også en faktor her som du glemmer helt. En som elsker å game, kan være en perfekt partner for en som selv elsker det. Men for en annen som liker friluftsliv eller andre aktiviteter utover dette ? Et mareritt over tid. Så tror man at det går seg til i forelskelses fasen. Så sitter man der i forholdet 3 år etterpå og det er verre en det noen gang har vært.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 En nabo/venninne sa til meg igår før jeg gikk på jobb da vi pratet litt sammen at hun syntes det sp ut som at jeg hadde dårlige tanker om å innlede forholdet til den jeg var med sist allerde i andre uken vi var sammen. Mente at hun kunne se det på meg at jeg tvilte allerede da. Men tror kanskje jeg allerede da var begynt å bli sliten pga jobben. At jeg da så sliten ut. Men exn har egentlig en del røde flagg hun og. Men jeg overså de fordi hun var så gøy å være med, det var koselig å ha en i armkroken min, en å kline med og kysse. Generelt en å ha på den måten. Anonymkode: 0068f...c79
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 Jeg overså røde flagg fordi jeg ble kronisk syk. Dette utnytted vedkommende. Heldigvis hadde jeg nok mot til å bryte etter et par år. Anonymkode: b9914...d59
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #18 Skrevet 16. november 2023 Jeg var i ett langvarig forhold med exen. Var veldig ung da vi ble sammen, og han var ett eneste stort rødt flagg, MEN han hadde også flere gode sider. Det var disse gode sidene som gjorde at jeg ble værende, selvom jeg egentlig alltid hadde vist at dette ikke var rett. Jeg valgte gang på gang å se hvem jeg trodde han var, eller var i stand til å være. Etter jeg endelig gjorde det slutt etter 10 år, så er det ubegripelig at jeg kasta bort så mange år. Nå tenker jeg at han er en dårlig person, med noen gode sider. Ser dessverre at jeg tiltrekkes av en viss type menn, så prøver å være veldig bevisst på dette i dating. Hodet og yayay spiller ikke på lag 😅 Anonymkode: 76710...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå