AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Har hatt litt vond hals og vært litt småpjusk i 2 dager ca, nøset i en uke. Men merket i går at jeg var litt tungpustet når jeg står oppreist. Ikke sånn at jeg ikke får puste men litt ekkelt og må ta i litt nesten. Ellers føler jeg meg fin. Tok derfor en test nå og den viser positiv til corona. Heldigvis hatt fri noen dager nå, men usikker på om jeg skal dra på jobb i morgen eller ikke. Er jo ikke direkte syk men når det er litt tungt å puste bør en ta det med ro da? Jobber i omsorgsyrke så det er ikke en sitte på kontor jobb Anonymkode: 4952e...73a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Er allmenntilstanden god så er det ingen problem å gå på jobb. Anonymkode: a68dc...429 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 En på min jobb smittet hele avdelingen. Skulle ønske han hadde holdt seg hjemme. Anonymkode: a39ff...52d 20 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Er du i kontakt med mennesker som kan bli smittet ? Selv om vi ikke lengre stenger ned når mange har korona blir enkelte av oss veldig syke ved korona, og du kan evnt smitte noen som ikke tåler det . Tenker en kontor jobb er bedre i forhold til smitte. Anonymkode: 9814e...13b 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er allmenntilstanden god så er det ingen problem å gå på jobb. Anonymkode: a68dc...429 Med tung pust også? Er den jeg er i tvil om, er redd for at den blir verre hvis en må slite på kroppen. Men så har jeg ikke peiling heller Anonymkode: 4952e...73a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Man holder seg da hjemme om man vet at det er covidsykdom og en har et omsorgsyrke i tillegg. Anonymkode: 4602d...4c1 12 4
Danseskjørt Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Hadde holdt meg hjemme til pusten var bedre hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Når du vet at du er smittet og i tillegg jobber i omsorgsyrke syns jeg du kan ta noen dager ekstra hjemme. Anonymkode: 3bcf3...350 5
kaleidoskop Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Kan du ha hjemmekontor et par dager? Jeg hadde satt pris på om korona syke på min jobb gjorde det. 2
JaVel Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man holder seg da hjemme om man vet at det er covidsykdom og en har et omsorgsyrke i tillegg. Anonymkode: 4602d...4c1 Jeg skulle til undersøkelse på et sykehus samtidig som jeg hadde kovid. De sa det var ingen problemer at jeg kom så lenge jeg ikke var tydelig dårlig.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 3 minutter siden, JaVel said: Jeg skulle til undersøkelse på et sykehus samtidig som jeg hadde kovid. De sa det var ingen problemer at jeg kom så lenge jeg ikke var tydelig dårlig. Så rart, datteren min hadde time hos øyenlege på sykehuset men fikk ikke komme pga forkjølelse (negativ covid-test). Anonymkode: b4cf0...613 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 Du er i et omsorgsyrke? Hvorfor er det engang et spørsmål? Jeg har nedsatt immunforsvar, og slike holdninger om å gå på jobb syk kan ha store konsekvenser for mange av oss om vi blir smittet. Tenk på andre. Anonymkode: 872fc...4f1 8 6
JaVel Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så rart, datteren min hadde time hos øyenlege på sykehuset men fikk ikke komme pga forkjølelse (negativ covid-test). Anonymkode: b4cf0...613 Det høres rart ut. Så også et intervju på tv. Eksperten sa at hvis man bare følte seg lett forkjølet så kunne man gå på jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har hatt litt vond hals og vært litt småpjusk i 2 dager ca, nøset i en uke. Men merket i går at jeg var litt tungpustet når jeg står oppreist. Ikke sånn at jeg ikke får puste men litt ekkelt og må ta i litt nesten. Ellers føler jeg meg fin. Tok derfor en test nå og den viser positiv til corona. Heldigvis hatt fri noen dager nå, men usikker på om jeg skal dra på jobb i morgen eller ikke. Er jo ikke direkte syk men når det er litt tungt å puste bør en ta det med ro da? Jobber i omsorgsyrke så det er ikke en sitte på kontor jobb Anonymkode: 4952e...73a Tenker at i ditt yrke skal du unngå å smitte pasienter. Bli hjemme noen dager til. Anonymkode: 5b419...b79 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har hatt litt vond hals og vært litt småpjusk i 2 dager ca, nøset i en uke. Men merket i går at jeg var litt tungpustet når jeg står oppreist. Ikke sånn at jeg ikke får puste men litt ekkelt og må ta i litt nesten. Ellers føler jeg meg fin. Tok derfor en test nå og den viser positiv til corona. Heldigvis hatt fri noen dager nå, men usikker på om jeg skal dra på jobb i morgen eller ikke. Er jo ikke direkte syk men når det er litt tungt å puste bør en ta det med ro da? Jobber i omsorgsyrke så det er ikke en sitte på kontor jobb Anonymkode: 4952e...73a Hold deg hjemme! Ikke smitt alle de du skal ta deg av på jobb, vær så snill! Anonymkode: a4f49...ebd 2
Bombasi Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Nei. Hold deg hjemme. For alles del. 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Med tung pust også? Er den jeg er i tvil om, er redd for at den blir verre hvis en må slite på kroppen. Men så har jeg ikke peiling heller Anonymkode: 4952e...73a Det er det du er mest redd for? Ikke å smitte alle de du er i nærkontakt med på jobb? Tenk på alle de ringvirkningene det vil føre til, og noen av de som blir smittet, blir helt sikkert veldig syke.. Ta litt hensyn til andre! Anonymkode: a4f49...ebd 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 Vær så snill å bli hjemme. Min mann har hatt longcovid i to år. Smite igjen kan være veldig farlig for forverring. Covid er ikke bare en forkjølelse for alle. Anonymkode: 439f5...585 4 2
Fighter83 Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 Prosedyren pr i dag de fleste steder i kommunehelsetjenesten er å kun bruke munnbind i jobb og passe på hygienen. Så sånn sett så bryter du ikke noen regler ved å gå på jobb. Men det er fryktelig mye sykdom nå for tiden: ring arbeidsgiver for en prat rundt dette tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Smittenoiaen har definitivt ikke lagt seg. Anonymkode: 31605...edd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå