Gå til innhold

Familiebursdag for kommende 2’åring..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor tre timer unna absolutt alle i familien.

bursdagen er midtvinters, vi er stor familie, og jeg orker ikke ha alle 35 inni leiligheten vår - så jeg må ta det på to dager. 
Jeg vil jo at lille her skal feire bursdagen sin, men det er ikke plass til at 12-15 barn i alder 8-13 skal boltre seg på inni her.. 

ER det mulighet for å ha bursdagsfeiringen litt utpå våren? Eller er det snålt? Det er bare så ekstremt mye mer praktisk for verten og husveggene.

Anonymkode: c1547...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde bare har familie bursdag og tatt det til sommeren. Her hadde vi ikke barnebursdag før de var 5 -7 år...trenger ikke 12 2 åringer med foreldre flygende rundt he he 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde bare har familie bursdag og tatt det til sommeren. Her hadde vi ikke barnebursdag før de var 5 -7 år...trenger ikke 12 2 åringer med foreldre flygende rundt he he 

Dette er familiebursdag. Som nevnt er vi stor familie, og mine barn har 11 søskenbarn.

ts.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Inviter bare de nærmeste. 

Anonymkode: 354e4...956

Dette er de nærmeste.

ts.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke invitere absolutt alle? Eller er dere over 30 med bare besteforeldre og tante/onkler og søskenbarn? I så fall får du dele familiene til dere to voksne etter hvert.

Nå mens barnet er lite har ikke det noe konsept om hvor mange som kommer - dere kan derfor også bare invitere feks besteforeldrene.

Å invitere 2-åringer til fest har intet for seg. På den alderen arrangeres ting som bursdager ikke for barnets del, men for foreldrenes sitt statusjag sin del. Og det bør du først som sist være voksen nok til å legge fra deg, før barnet tar over slike uvaner.

Kort sagt: legg lista der en ansvarlig voksen ville lagt den. Ikke for å imponere andre voksne (som uansett ikke har betydning, forlk som må imponeres er folk som misliker deg), men for å ivareta alle i familien sin psykiske og fysiske helse.

Anonymkode: f76b6...1a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er de nærmeste.

ts.

Hvor mange søsken har du hvis de har 12-15 barn til sammen?

For med de nærmeste tenkte jeg besteforeldre og søsken.

Hadde uansett ikke feiret bursdagen uker og måneder senere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vlle jeg heller kuttet ned på gjestelisten, og hatt bare besteforeldre. 

Å invitere 35 stk til en barnebursdag er voldsomt. Jeg har også vokst opp med stor bursdag, og etter hvert som det aulet av søskenbarn, sluttet folk å invitere onkler/tanter/søskenbarn, for altså, det blir jo forferdelig mange besøk ila et år om alle inviterer alle, og ikke minst: hvem pokker har plass til 30+ gjester... 

Anonymkode: 29a85...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts skriver at ungen har 11 søskenbarn. Det er kan altså være fra BEGGE sider av slekten.. Jeg har 11 søskenbarn bare på min far sin side alene, og han har tre søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Både jeg og samboer har fire søsken. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du trenger jo ikke invitere absolutt alle? Eller er dere over 30 med bare besteforeldre og tante/onkler og søskenbarn? I så fall får du dele familiene til dere to voksne etter hvert.

Nå mens barnet er lite har ikke det noe konsept om hvor mange som kommer - dere kan derfor også bare invitere feks besteforeldrene.

Å invitere 2-åringer til fest har intet for seg. På den alderen arrangeres ting som bursdager ikke for barnets del, men for foreldrenes sitt statusjag sin del. Og det bør du først som sist være voksen nok til å legge fra deg, før barnet tar over slike uvaner.

Kort sagt: legg lista der en ansvarlig voksen ville lagt den. Ikke for å imponere andre voksne (som uansett ikke har betydning, forlk som må imponeres er folk som misliker deg), men for å ivareta alle i familien sin psykiske og fysiske helse.

Anonymkode: f76b6...1a7

temaet var aldri å invitere barnehagen på barnebursdag. Men vi ER så mange med besteforeldre, tanter og onkler, og søskenbarn. Jeg skrev til og med alder på barna som vil være invitert, så jeg skjønner ikke hvor du har det fra at jeg skal invitere 15 toåringer på fest?

ts.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi bor tre timer unna absolutt alle i familien.

bursdagen er midtvinters, vi er stor familie, og jeg orker ikke ha alle 35 inni leiligheten vår - så jeg må ta det på to dager. 
Jeg vil jo at lille her skal feire bursdagen sin, men det er ikke plass til at 12-15 barn i alder 8-13 skal boltre seg på inni her.. 

ER det mulighet for å ha bursdagsfeiringen litt utpå våren? Eller er det snålt? Det er bare så ekstremt mye mer praktisk for verten og husveggene.

Må dere invitere så mange? Feire med besteforeldrene til barnet. Hvor skal alle gjestene sove f.eks? Eller kjører samtlige 3 timer en vei for å komme på dagsbesøk? 6 timer i bil på en dag for å delta i en to-årings bursdag? 

Anonymkode: d703e...b4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må dere invitere så mange? Feire med besteforeldrene til barnet. Hvor skal alle gjestene sove f.eks? Eller kjører samtlige 3 timer en vei for å komme på dagsbesøk? 6 timer i bil på en dag for å delta i en to-årings bursdag? 

Ja, altså, de færreste ønsker å kjøre i mange timer for en helt vanlig barnebursdag.. De fleste vil nok sette pris om dere ikke inviterer dem. 

Her bor ene søsteren min 4 timer unna, og hun inviterer aldri oss til barnebursdag der - hun feirer helle rbursdagen når de uansett er her i byn, om det nå blir et par-tre måneder i for/etterkant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si så mye som at det er en aktiv familie som liker å være på farten, mange av de kjører 6 timer i bil for langt mindre enn «en toårings bursdag». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å invitere til utebursdag da? Bål, kakao, kaffe, pølser?

Anonymkode: e2a76...efc

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere til utebursdag da? Bål, kakao, kaffe, pølser?

Anonymkode: e2a76...efc

Takk for et bra forslag!

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hovedandelen av slekta bor relativt samlet på en plass tre timer unna dere, hva med å på besøk dit ei helg og inviter til fakkelfest/akedag/bygge snømann-dag/isfiskedag/en eller annen uteaktivitet der? (Uteaktivitet slik at ikke vertene deres får byrden.)

Eller slå sammen bursdagene med noen av søskenbarna hvis det kan passe? 

Anonymkode: 86728...deb

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hovedandelen av slekta bor relativt samlet på en plass tre timer unna dere, hva med å på besøk dit ei helg og inviter til fakkelfest/akedag/bygge snømann-dag/isfiskedag/en eller annen uteaktivitet der? (Uteaktivitet slik at ikke vertene deres får byrden.)

Eller slå sammen bursdagene med noen av søskenbarna hvis det kan passe? 

Anonymkode: 86728...deb

Dette var faktisk helt nydelig! Skal absolutt vurdere det, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sist vi feiret bursdag for et av mine (små) barn inviterte min bror og kone alle til seg, så hadde vi bålpanne, pølser og kake med lys på. Barnet mitt syns det var superstas. 

Bursdag for ditt barn trenger ikke finne sted hjemme hos deg☺️

Anonymkode: 49629...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utebursdag er tingen! Aking, bål, pølser og det som hører til.

Anonymkode: 9791d...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

(...) 12-15 barn i alder 8-13

Barn i den alderen synes ikke en 2-åring er interessant. Det rekker med besteforeldre.

Anonymkode: 152c4...1a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...