AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Del Skrevet 8. november 2023 Vi har en sønn på 4 som fikk epilepsi diagnose når han var 2. Dessverre så rakk vi ikke å tenke på det med barneforsikring før uhellet tok plass. vi lurer på om det er andre foreldre som er eller har vært i samme situasjon som kan dele med seg av hvilke muligheter og løsningen de har kommet frem til ? vi er veldig bekymret med tanke på det hvis han skulle bli ufør eller skade seg pga anfall etc. det må være en eller annen måte å få forsikret disse barna vel? Også hvilke økonomisk hjelp er der at få hvis noen har bra koll på dette ? vi setter veldig stor pris på all hjelp og info vi kan få! Anonymkode: 9396e...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Del Skrevet 8. november 2023 Når man allerede har en diagnose får ikke barnet forsikring for den diagnosen. Men andre sykdommer gjelder. Så epilepsi vil ikke gjelde, men en type forsikring kan dere få. Dere må nesten ringe forsikring selskapene. Nå er barneforsikringen like på alle, men med noen unntak. Anonymkode: 3a2a8...b77 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Del Skrevet 8. november 2023 Mamma og pappa tegnet forsikring i epilepsiforbundet da jeg var syk. Ring de å hør:) sender klemmer og støtte til dere❤️ Anonymkode: e2985...581 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Del Skrevet 8. november 2023 Du kan fortsatt tegne forsikring, men du får dessverre fratrekk fra alt som omhandler Epilepsi. Dersom barnet blir ufør eller skadet pga Epilepsien så får dere ingen ting pga det. Heller ikke forsikringssum ved hjelpestønad. Jeg har fratrekk pga andre ting på ett av mine barn. Barn nr ordnet jeg forsikring med gang og det er jeg glad for! Mitt barn har flere diagnoser, men det var ikke lett. De prøvde seg på alle mulige måter, men de måtte utbetale. Anonymkode: 9340b...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Del Skrevet 8. november 2023 Mitt barn hadde kreft som 3-åring. Ble frisk, men nå er det for sent for oss med forsikring. Alt som skjer i fremtiden kan av et sleipt forsikringsbyrå relateres til noe med kreftsykdommen eller cellegiften. Så vi får ikke noe noen steder. Anonymkode: 11cdf...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mamma og pappa tegnet forsikring i epilepsiforbundet da jeg var syk. Ring de å hør:) sender klemmer og støtte til dere❤️ Anonymkode: e2985...581 Hei, meg igjen! Jeg dobbeltsjekka med mamma nå og de hadde forsikring gjennom epilepsiforbundet. Og den dekker alt visstnok. Alt ifra skade på skade på tenner og alt mulig annet! Så vil varmt anbefale å kontakte dem❤️ Anonymkode: e2985...581 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei, meg igjen! Jeg dobbeltsjekka med mamma nå og de hadde forsikring gjennom epilepsiforbundet. Og den dekker alt visstnok. Alt ifra skade på skade på tenner og alt mulig annet! Så vil varmt anbefale å kontakte dem❤️ Anonymkode: e2985...581 https://www.epilepsi.no/medlemskap/ulykkesforsikring/ Denne? Den dekker ikke uførhet, og det er der de virkelig store summene kommer. Dessverre. Man kan ikke forsikre huset etter at det har begynt å brenne. Dere kan prøve å få forsikring - dere kan få helt nei, eller dere kan få forsikring som ekskluderer alt som kanskje muligens har med epilepsi å gjøre. Anonymkode: 7fdb1...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.epilepsi.no/medlemskap/ulykkesforsikring/ Denne? Den dekker ikke uførhet, og det er der de virkelig store summene kommer. Dessverre. Man kan ikke forsikre huset etter at det har begynt å brenne. Dere kan prøve å få forsikring - dere kan få helt nei, eller dere kan få forsikring som ekskluderer alt som kanskje muligens har med epilepsi å gjøre. Anonymkode: 7fdb1...e5f Er du kjent med dem? Man er ikke automatisk ufør selv om man har epilepsi, og TS skriver «hvis barnet skulle bli ufør» - ikke at barnet er ufør i en alder av fire:) det er ganske mange som jobber og lever normale liv selv om man har epilepsi, jeg gjør det, og det var da enda bare et lite håp om det når jeg var barn.. men det er jo slik at hvis man ender opp ufør i forbindelse med anfall eller skader påført av anfall, så dekker de det. jeg ville ringt å hørt:) Anonymkode: e2985...581 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du kjent med dem? Man er ikke automatisk ufør selv om man har epilepsi, og TS skriver «hvis barnet skulle bli ufør» - ikke at barnet er ufør i en alder av fire:) det er ganske mange som jobber og lever normale liv selv om man har epilepsi, jeg gjør det, og det var da enda bare et lite håp om det når jeg var barn.. men det er jo slik at hvis man ender opp ufør i forbindelse med anfall eller skader påført av anfall, så dekker de det. jeg ville ringt å hørt:) Anonymkode: e2985...581 Man kan bli ufør pga epilepsi uten at det direkte er pga anfall eller skader påført av anfall. Jeg er ufør pga ustabil inntektsevne pga epilepsien og de ekstra utfordringene det gir. Ca 50% av de med epilepsi er uføre. Uføreforsikring blir nok for sent for ts sitt barn nå. Det blir i såfall veldig dyrt og med mye forbehold. Anonymkode: ebb51...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan bli ufør pga epilepsi uten at det direkte er pga anfall eller skader påført av anfall. Jeg er ufør pga ustabil inntektsevne pga epilepsien og de ekstra utfordringene det gir. Ca 50% av de med epilepsi er uføre. Uføreforsikring blir nok for sent for ts sitt barn nå. Det blir i såfall veldig dyrt og med mye forbehold. Anonymkode: ebb51...e8b Jeg vet da at det er folk som er ufør på grunn av epi. Men epi. er ikke ensbetydende som ufør, og det er litt tidlig å forutse om en fireåring blir ufør pga epilepsi så sant det ikke er kombinert med noen andre alvorlige sykdommer. hvis man melder seg inn som medlem i epilepsiforbundet, så har dem uføreforsikring. Er det kjempevondt å bare undersøke det selv? Det er da ingen som kan kontrollere om de skal få epi eller ikke, og det er jo nettopp derfor epilepsiforbundet har jobbet så hardt for å få til det her - da det omtrent ikke finnes andre forsikringer som dekker epilepsi. Det er jo for å hjelpe de som har det, og pårørende.. Anonymkode: e2985...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg vet da at det er folk som er ufør på grunn av epi. Men epi. er ikke ensbetydende som ufør, og det er litt tidlig å forutse om en fireåring blir ufør pga epilepsi så sant det ikke er kombinert med noen andre alvorlige sykdommer. hvis man melder seg inn som medlem i epilepsiforbundet, så har dem uføreforsikring. Er det kjempevondt å bare undersøke det selv? Det er da ingen som kan kontrollere om de skal få epi eller ikke, og det er jo nettopp derfor epilepsiforbundet har jobbet så hardt for å få til det her - da det omtrent ikke finnes andre forsikringer som dekker epilepsi. Det er jo for å hjelpe de som har det, og pårørende.. Anonymkode: e2985...581 Epilepsiforbundets ulykkesforsikring er ikke en uføreforsikring, men forsikring av evt skader ved ulykker relatert til anfall (engangsutbetalinger). Vanlige uføreforsikringer (engangsutbetalinger og løpende utbetalinger) dekker som regel epilepsi, men selvfølgelig ikke etter at det er påvist. Anonymkode: ebb51...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Epilepsiforbundets ulykkesforsikring er ikke en uføreforsikring, men forsikring av evt skader ved ulykker relatert til anfall (engangsutbetalinger). Vanlige uføreforsikringer (engangsutbetalinger og løpende utbetalinger) dekker som regel epilepsi, men selvfølgelig ikke etter at det er påvist. Anonymkode: ebb51...e8b Uføreforsikring er en egen forsikring, ikke en del av ulykkesforsikringen. Anonymkode: e2985...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uføreforsikring er en egen forsikring, ikke en del av ulykkesforsikringen. Anonymkode: e2985...581 Noe epilepsiforbundet ikke har. Det er det jeg prøver å formidle siden ts er redd for fremtidig uførhet. Toget er gått ang forsikring for det. Ulykker forårsaket av anfall kan foreningen hjelpe med. Anonymkode: ebb51...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noe epilepsiforbundet ikke har. Det er det jeg prøver å formidle siden ts er redd for fremtidig uførhet. Toget er gått ang forsikring for det. Ulykker forårsaket av anfall kan foreningen hjelpe med. Anonymkode: ebb51...e8b Har du sjekket med de? Fordi noen år tilbake, vi snakker maks fem år, så hadde de det her!! De tegner da ikke uføreforsikring automatisk bare fordi man har epi. TS BØR SELV RINGE Å HØRE. Utover det gidder jeg ikke sitte her å diskutere dette noe mer, vi er uenig og har antakeligvis muligens forskjellig erfaring. Anonymkode: e2985...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå