Gå til innhold

Sliten og ukonsentrert av øyekontakt, jente 25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at andre holder øyekontakt med hverandre når de prater sammen. Dette får jeg ikke til. Har lest en del på internett om hvordan man får andre til å føle seg hørt, å det er blant annet ved øyekontakt. Men jeg får ikke med meg noe dersom fokuset skal være på det. Å når jeg ikke holder øyekontakt, tror folk helt sikkert at jeg ikke lytter, når fakta er at jeg lytter bedre..

Hva bør jeg gjøre? Har forsøkt å øve meg hele livet, er nå 25år og har enda ikke fått det til på en god måte. Hvordan er det for dere andre? Er det vanskelig eller helt naturlig å holde øyekontakt under samtale? 

Anonymkode: 19607...f42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser at andre holder øyekontakt med hverandre når de prater sammen. Dette får jeg ikke til. Har lest en del på internett om hvordan man får andre til å føle seg hørt, å det er blant annet ved øyekontakt. Men jeg får ikke med meg noe dersom fokuset skal være på det. Å når jeg ikke holder øyekontakt, tror folk helt sikkert at jeg ikke lytter, når fakta er at jeg lytter bedre..

Hva bør jeg gjøre? Har forsøkt å øve meg hele livet, er nå 25år og har enda ikke fått det til på en god måte. Hvordan er det for dere andre? Er det vanskelig eller helt naturlig å holde øyekontakt under samtale? 

Anonymkode: 19607...f42

Jeg klarer ikke det. Da hører jeg ikke hva de sier. Da tar jeg inn for mye ansiktutrykk, at ord blir borte. Har adhd og et traume, som gjlr meg litt for skarp  til å tolke ansikter.   Og tar meg to sekunder å lodde steming i et rom. Så ved å se på øyne til noen som snakker da brukes hodet på å tolke ansiktet fremfor ordene som blir sagt. 

Anonymkode: a6aad...984

Skrevet

Jeg har samme problem som deg. Jeg er 42 og klarer ikke se folk i øynene, bortsett fra de jeg kjenner veldig godt. 

Jeg synes det rett og slett er ubehagelig å se folk i øynene, føler at jeg bare stirrer på de. Pleier å se litt forskjellig steder, litt på nesa/munnen til de jeg pratet med, litt på hendene/neglene mine og flytter blikket litt naturlig rundt. 

Anonymkode: 54b10...282

• Liker 1
Skrevet

Hva synes du er så ubehagelig med det egentlig?

Tror egentlig mesteparten av problemet er at du overtenker. Å føle en stirrer er kun en følelse. Det er ikke farlig om en gjør det heller. Vi alle stirrer litt i blant. Når du blir vant til å snakke med andre og se de i øynene, så glemmer du at du ser på øynene dems.

Anonymkode: 59a74...716

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...