AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Noen som har erfaring med amming med hypoplastiske bryst? Jeg hadde mild grad av tubulære bryst (fikk heldigvis korrigert formen med operasjon uten proteser), men mistenker at jeg har ikke nok kjertelvev for å få til amming, og at helsepersonell har lite kunnskap om tilstanden. Til og med Ammehjelpen sier følgende: "En meget sjelden grunn til lav melkeproduksjon er å være født med for få brystkjertler. Noen av disse kvinnene får bryst med en spesiell «tubeform», også kalt tubebryst, tuberøse bryst eller tubulære bryst." Og det var det. Ikke mer info om denne tilstanden og hvordan den påvirker amming. 😢 Er nå gravid i uke 32 og merker at det er ingen endring i brystene, som kan signalisere at det er rett og slett ikke brystkjertler som forbereder seg for amming. Bare å leve i nesten 30 år med tubebryst var svært tungt, og nå føler jeg meg at hele den grusomme opplevelsen gnis i ansiktet mitt igjen. Har ikke snakket med andre om det jeg gikk gjennom og gruer meg til hvordan dette kommer til å gå. Anonymkode: 63b3b...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Det viktigste er at baby får nærhet, og mat. Du kan gi masse nærhet uten å amme, og mange barn vokser opp på mme. Skulle det vise seg at du ikke har melk er det ok. Har du lite er delamming helt fantastisk 👌 Anonymkode: e8d1b...e01 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Så synd at det er lite info om dette tilgjengelig. Men har du trykket på linken, det står litt mer info der. https://ammehjelpen.no/tubebryst/ Ellers så kan du kanskje, hvis du har mulighet/lyst/råd, ta en ammeforberedende samtale med en ammeveileder? Finnes dyktige private aktører. Anonymkode: c0605...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå