Gå til innhold

Kjæresten min er en tøffelhelt ovenfor datteren sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjæresten min har ei datter på 7 år . en utrolig skjønn og god jente . han har datteren sin annenhver helg og da pleier vi å finne på ting sammen med mine to barn fra tidligere forhold. 

Men jeg blir helt satt ut over hvor tafatt han er når det kommer til datteren. Om datteren slår seg vrang får hun det som hun vil. Om datteren slår pappaen  sin sier HAN unnskyld til HENNE for at HAN gjorde HENNE så sint😳 . hun har ingen grenser hos far og jeg må være den strenge. Hun kan være ustyrlig til tider og far gir allyid etter gor hennes ønsker. Vil hun ikke legge seg,nei da får hun være våken,vil hun ikke være med på tur så blir de to hjemme, vil hun ikke ha lasagne (som hun liker veldog godt) til middag,da får hun hotdog istede sutrer hun på butikken etter noe så får hun det enten det er snop, blad, leker eller dyrere ting som playstation o.l .aldri gir han noe beskjeder, han bare spør om hun vil legge seg eller om hun vil sitte å spise med oss osv. . Jeg hadde fått helt fnatt om mine barn hadde oppført seg slik hun kan, og iallefall om de skulle finne på å slå meg, og jeg får helt fnatt av hvor tåpelig han er som forelder . han er også like mye tøffelhelt ovenfor mine barn og har kommet med ting som "ikke hør på mamma" når jeg irettesetter mine barn for uønsket adferd eller annet. 

Jeg har forsøkt å snakke vett til han ,men han svarer at de er barn og det viktigste er at de har det godt, jeg forsøker å si at de skal også lære seg normer,samhandling,grenser osv og dette mener han komme senere og ikke er noe som haster hos så små barn. Altså barna er fra 6 til 10 år og ikke veldig små.. De forstår mye og det vet jeg jenta hans gjør også. 

Jeg kjenner moren til jentas mor veldig godt også. Hun er fars rake motsetning og datteren har aldri disse utbruddene sine der. Hun er også oppgitt over far men har slått seg til ro med at far bare gjør seg selv en bjørnetjeneste og lar være å blande seg ettersom jenta viser normal god adferd alle andre steder. 

Jeg tenker å dumpe denne tøffelhelten for jeg gidder ikke mer. Ikke et ord verken jeg eller datterens mor sier går inn for han vil bare være snill og gjøre barna glade.. 

Anonymkode: e20e7...057

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

han er også like mye tøffelhelt ovenfor mine barn og har kommet med ting som "ikke hør på mamma" når jeg irettesetter mine barn for uønsket adferd eller annet. 

Denne hadde jeg reagert kraftig på hvis dette skjedde hos meg. 
Når du gir klar beskjed om at denne uønskede adferden ikke er ok, så sier han noe totalt annet... Da blir det ganske vanskelig å være barn, da man ikke vet hva som er rett og galt. 

Jeg kan skjønne at han er tøffel ovenfor barnet når han ser henne så sjeldent, men samtidig må man ha ei grense for hva som er ok og ikke.. 

Tror nok nesten du må ta en prat med han og legge fakta på bordet. Enten får han ta seg sammen og sette noen grenser, eller så varsler du at du ikke orker å være med på dette.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker å dumpe denne tøffelhelten for jeg gidder ikke mer. Ikke et ord verken jeg eller datterens mor sier går inn for han vil bare være snill og gjøre barna glade.

Hadde aldri orket... Og ikke minst er jeg enig i det Goodtimes skriver over her. 

Anonymkode: d7063...74c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

kjæresten min har ei datter på 7 år . en utrolig skjønn og god jente . han har datteren sin annenhver helg og da pleier vi å finne på ting sammen med mine to barn fra tidligere forhold. 

Men jeg blir helt satt ut over hvor tafatt han er når det kommer til datteren. Om datteren slår seg vrang får hun det som hun vil. Om datteren slår pappaen  sin sier HAN unnskyld til HENNE for at HAN gjorde HENNE så sint😳 . hun har ingen grenser hos far og jeg må være den strenge. Hun kan være ustyrlig til tider og far gir allyid etter gor hennes ønsker. Vil hun ikke legge seg,nei da får hun være våken,vil hun ikke være med på tur så blir de to hjemme, vil hun ikke ha lasagne (som hun liker veldog godt) til middag,da får hun hotdog istede sutrer hun på butikken etter noe så får hun det enten det er snop, blad, leker eller dyrere ting som playstation o.l .aldri gir han noe beskjeder, han bare spør om hun vil legge seg eller om hun vil sitte å spise med oss osv. . Jeg hadde fått helt fnatt om mine barn hadde oppført seg slik hun kan, og iallefall om de skulle finne på å slå meg, og jeg får helt fnatt av hvor tåpelig han er som forelder . han er også like mye tøffelhelt ovenfor mine barn og har kommet med ting som "ikke hør på mamma" når jeg irettesetter mine barn for uønsket adferd eller annet. 

Jeg har forsøkt å snakke vett til han ,men han svarer at de er barn og det viktigste er at de har det godt, jeg forsøker å si at de skal også lære seg normer,samhandling,grenser osv og dette mener han komme senere og ikke er noe som haster hos så små barn. Altså barna er fra 6 til 10 år og ikke veldig små.. De forstår mye og det vet jeg jenta hans gjør også. 

Jeg kjenner moren til jentas mor veldig godt også. Hun er fars rake motsetning og datteren har aldri disse utbruddene sine der. Hun er også oppgitt over far men har slått seg til ro med at far bare gjør seg selv en bjørnetjeneste og lar være å blande seg ettersom jenta viser normal god adferd alle andre steder. 

Jeg tenker å dumpe denne tøffelhelten for jeg gidder ikke mer. Ikke et ord verken jeg eller datterens mor sier går inn for han vil bare være snill og gjøre barna glade.. 

Hadde aldri vært sammen med en som ødelegger barna på denne måten

Skrevet
5 minutter siden, Goodtimes said:

Denne hadde jeg reagert kraftig på hvis dette skjedde hos meg. 
Når du gir klar beskjed om at denne uønskede adferden ikke er ok, så sier han noe totalt annet... Da blir det ganske vanskelig å være barn, da man ikke vet hva som er rett og galt. 

Jeg kan skjønne at han er tøffel ovenfor barnet når han ser henne så sjeldent, men samtidig må man ha ei grense for hva som er ok og ikke.. 

Tror nok nesten du må ta en prat med han og legge fakta på bordet. Enten får han ta seg sammen og sette noen grenser, eller så varsler du at du ikke orker å være med på dette.

Ja jeg kjenner blodet koke når han sier sånt, heldigvis skjønner barna mine at det er meg som bestemmer og med de skal høre på, og selv barna mine barna, spesielt min eldste synes han er litt 'svak som en voksenperson' . 

Har sagt ifra mange ganger, vi har hatt altifra rolige diskusjoner til høylydte krangler om han oppdragerstil, men han forsvarer seg selv og svarer med at han ikke kjenner noen som er så strenge som meg og datterens mor og hvor unødvendig det er å være streng. Han vil tydeligvis heller være barnas kompis framfor en forelder . 

Skrevet

Bra du dumper ham! Dere passer ikke sammen..Godt jenta har en mor som er oppegående 

Anonymkode: 719ee...73c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

For en fjott! Dump!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

han er også like mye tøffelhelt ovenfor mine barn og har kommet med ting som "ikke hør på mamma" når jeg irettesetter mine barn for uønsket adferd eller annet. 

Han der hadde jeg kvitta meg med! Å undergrave min myndighet som mor hadde jeg absolutt ikke funnet meg i!

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han forstår tydeligvis ikke at det er når de er små at de lærer best. Når de er 13 år er det for sent. Oppdagelse er noe man gjør fra dag 1.

De har det best med tydelige grenser og regler og rutiner. De forstår utrolig mye mer enn hva man kan forestille seg!

Anonymkode: d4fbd...275

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Han er dumsnill og gjør både seg selv og barna en stor bjørnetjeneste!

Anonymkode: d4fbd...275

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært i et liknende forhold hvor han var på samme vis, altså at datteren hele tiden fikk viljen sin og sjelden konsekvenser, hun snurret faren rundt lillefingeren. Det blir enda verre i tenårene, så er du advart. I mitt tilfelle ble det så ille fordi jeg og han var så uenige om hva man kunne forvente av barns oppførsel og regler hjemme, så det endte i et brudd. 

Anonymkode: 1fcbd...566

Skrevet

Han er vel redd for å være forelder, den voksne som ikke alltid blir likt.

Mye bedre å være tivolipappa og populær.

Anonymkode: 419b4...73a

Skrevet

Duuump, tenk for et idiotisk forbilde den mannen er for dine barn og hvordan de ser at han behandler deg også! Husk at de lærer å overse dette vanvittige røde flagget ved at det blir normalisert i deres hjem. 

Anonymkode: 7f0fd...2dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sikkert grunnen til bruddet med eksen? Min eks er også sånn, men han kan på den andre siden også bli veldig sint (ikke voldelig). Han er enten 100% ettergivende eller roper og kjefter høyt.

Anonymkode: 302bf...d91

• Nyttig 1
Skrevet

Tror eg ville meldt han til barnevernet så han kunne fått cos kurs og lært å bli større,sterkere, klokere og god for å bli en mer balansert far🙂

Anonymkode: 49337...28c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror eg ville meldt han til barnevernet så han kunne fått cos kurs og lært å bli større,sterkere, klokere og god for å bli en mer balansert far🙂

Øøøh. Hva med å bare melde han på COS-kurs, hvorfor i alle dager veien via barnevernet?

Skrevet
lajlaj skrev (1 minutt siden):

Øøøh. Hva med å bare melde han på COS-kurs, hvorfor i alle dager veien via barnevernet?

Det koster mange tusen kroner, barnevern er gratis

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det koster mange tusen kroner, barnevern er gratis

Hva snakker du om? Dette arrangeres av helsestasjoner og av familievernkontor.

Skrevet
lajlaj skrev (6 minutter siden):

Hva snakker du om? Dette arrangeres av helsestasjoner og av familievernkontor.

Lange ventetider

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lange ventetider

Har du vært en ræva forelder i 4 år, kan du sikkert vente 6 måneder - barnevernet koster skattepenger.

Anonymkode: f4a6c...844

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker å dumpe denne tøffelhelten for jeg gidder ikke mer.  

Gjør det. 

Anonymkode: 5f83b...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...