Gå til innhold

Iskaldt eller romtemperert vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker du? Jeg liker best romtemperert vann til vanlig, iskaldt kun når det er veldig varmt ute. 

Anonymkode: d92c4...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ikke vann.

Anonymkode: 7f5d4...fec

Skrevet

vann som er romtemperert snaker høgg

Anonymkode: 64533...345

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har jobbet med haveservice i mange år og var en gang hos en lege og spurte om jeg kunne få et glass kaldt vann.

Han svarte, det skal du få, men jeg vil anbefale deg å drikke temperert vann, da kroppen buker energi på å varme opp det kalde vannet. Efter dette, har jeg drukket temperert vann. Ikke noe problem i det hele tatt.

Skrevet

Helst ikke kjøleskapskaldt, men kaldt fra kranene. Drikker heller romtemperert vann enn vann med isbiter. Ikke for å spare energi, men fordi jeg syns det smaker best.

Skrevet
Einus skrev (2 timer siden):

Har jobbet med haveservice i mange år og var en gang hos en lege og spurte om jeg kunne få et glass kaldt vann.

Han svarte, det skal du få, men jeg vil anbefale deg å drikke temperert vann, da kroppen buker energi på å varme opp det kalde vannet. Efter dette, har jeg drukket temperert vann. Ikke noe problem i det hele tatt.

En stor fordel da med iskaldt vann

Anonymkode: c850d...330

Skrevet (endret)

Foretrekker kaldt vann, fra kjøleskapet 

Endret av Athena Freyja
  • Nyttig 1
Skrevet

Så kaldt som mulig 😊 Er det ikke kaldt nok, så synes jeg ikke vann er godt nok i det hele tatt 🤔

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En stor fordel da med iskaldt vann

Nettopp det som er feil, hvis du leste min kommentar.

Skrevet
Einus skrev (3 timer siden):

Blir du sliten av å drikke iskaldt vann bør du nok ta deg en tur til legen igjen 😅

Anonymkode: 80b53...723

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dersom jeg er tørst foretrekker jeg romtemperert vann. Har vanligvis en flaske stående på kjøkkenbenken. Er jeg mer ute etter en forfriskning, er det bedre med kaldt vann.

Anonymkode: 1982e...6cb

• Liker 1
Skrevet

Ingen av delene. Foretrekker avkjølt vann, liker hverken iskaldt eller romtemoerert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir du sliten av å drikke iskaldt vann bør du nok ta deg en tur til legen igjen 😅

Anonymkode: 80b53...723

Kroppen reagerer med å øker kroppstemperaturen når den må varme opp det kalde vannet som du drikker for å kjøle deg ned i varmen...

Anonymkode: 1982e...6cb

• Liker 1
Skrevet
Einus skrev (17 minutter siden):

Nettopp det som er feil, hvis du leste min kommentar.

Nei, det er fint at kroppen varmer opp vannet og dermed forbrenner energi.

Skrevet

Ikke iskaldt, ingen isbiter, men gjerne litt kjøligere enn romtemperatur.

Anonymkode: 7ef50...196

Skrevet

Jeg drikker varmt eller kaldt vann. Aldri romtemperert, siden det smaker vondt.

Skrevet

Bryr meg virkelig ikke. Fyller på med kaldt vann fra springen og synes det er godt. Står den lenge på bordet og blir varm så er det også godt. Tenker ikke noe over temperaturen på vannet jeg drikker. Samme for meg.

Anonymkode: ca613...ea2

Skrevet

Det avhenger av vannkvaliteten. Her jeg bor nå er det veldig mye kalk* i vannet, og da smaker romtemperert vann fra springen  flatt og ekkelt. Men kjøleskapskaldt og med dobbel dose kullsyre, går det greit. Er jeg derimot f.eks på hytta på fjellet, så drikker jeg gjerne vannet fra bekken et lite steinkast unna. Selv romtemperert er det friskt og leskende. 

*Koker jeg en kasserolle med vann, så danner det seg et sjikt med kalkstøv i bunnen og på innsiden av kasserollen. Vannkokeren må avkalkes minst annenhver uke. 

Anonymkode: 52330...be2

Skrevet
Einus skrev (På 8.11.2023 den 10.11):

Bedre for tarmen med romtemperert vann også. 

Anonymkode: f1d90...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...