AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Nå går eldste i 1. klasse. Siden oktober startet har han vært hjemme med feber noen dager nesten annenhver uke. Er det vanlig å ha det slik med skolebarn også? Med 3 stk blir det sykdom nesten konstant fra oktober til mars. Går jo nesten ikke an å ha en jobb. Anonymkode: 31e9f...eeb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 du får lære barna å ikke klemme på andre som er syke og å vaske henden sine.. Anonymkode: 76254...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du får lære barna å ikke klemme på andre som er syke og å vaske henden sine.. Anonymkode: 76254...5b0 Det løser da ikke alt, unger blir smittet for det. De sitter i samme klasserom og er oppi hverandre. Anonymkode: 67b0e...697 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Å vaske hender har de lært for lenge siden. Ikke driver han og klemmer på alle heller. Anonymkode: 31e9f...eeb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 De barnehagebarna har hvert igjennom et strengt regimet med hygiene. De i første klasse veit hva de skal gjøre. Å lære barna å klemme på sine venner er noe man absolutt ikke skal si til barnet er "farlig" eller "ekkelt". Hva feiler det deg? Anonymkode: 1e128...fac 1
tussi84 Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Høres veldig merkelig ut at noen på skolen skal få feber så ofte. Hadde det derimot vært et barnehagebarn som nettopp hadde begynt i bhg så hadde jeg forstått det. For de blir syke konstant hele første året. Jeg tror at jeg hadde tatt med barnet til legen, om det var så ofte syk i barneskolen. I alle fall i det minste tatt en tlf til legekontoret. En annen ting som er mulig evt, er at barnet blir sendt tilbake til skolen for fort etter sykdom. Jeg husker at selv om jeg var fri fra feber hjemme etter sykdom, så ville mamma at jeg skulle ha 1 døgn uten feber før jeg kunne dra tilbake på skolen igjen. Dette gjaldt hvis andre symptomer også var tilstede som feks en luftveisinfeksjon.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Mine var knapt syke 1-7 trinn og så mye syke igjen fra ungdomsskolen og vgs når de var inne masse igjen. Anonymkode: aec2b...115
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 tussi84 skrev (44 minutter siden): Høres veldig merkelig ut at noen på skolen skal få feber så ofte. Hadde det derimot vært et barnehagebarn som nettopp hadde begynt i bhg så hadde jeg forstått det. For de blir syke konstant hele første året. Jeg tror at jeg hadde tatt med barnet til legen, om det var så ofte syk i barneskolen. I alle fall i det minste tatt en tlf til legekontoret. En annen ting som er mulig evt, er at barnet blir sendt tilbake til skolen for fort etter sykdom. Jeg husker at selv om jeg var fri fra feber hjemme etter sykdom, så ville mamma at jeg skulle ha 1 døgn uten feber før jeg kunne dra tilbake på skolen igjen. Dette gjaldt hvis andre symptomer også var tilstede som feks en luftveisinfeksjon. Det er ikke unormalt at barn kan begynne «på igjen» med å være mye syk da man begynner i 1 klasse. Anonymkode: 31831...6fc
Elle Melle Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 De er unormalt mye syke når de begynner i barnehage, når de bytter avdeling i barnehage, når de begynner på skolen, når de begynner på ungdomsskolen når de begynner på videregående og når de er tilbake på videregående etter alt for mye hjemmeskole. De er mindre syke når de er lenge i samme miljø med de samme folkene. Men har de store nok klasser snakker man om et digert smittetrykk (50 elever, minimum 1 søsken og to foreldre pr. barn er jo raskt minst 200 mennesker), så alt som går av influensa og forkjølelse dukker som regel opp i gruppen.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 tussi84 skrev (49 minutter siden): Høres veldig merkelig ut at noen på skolen skal få feber så ofte. Hadde det derimot vært et barnehagebarn som nettopp hadde begynt i bhg så hadde jeg forstått det. For de blir syke konstant hele første året. Jeg tror at jeg hadde tatt med barnet til legen, om det var så ofte syk i barneskolen. I alle fall i det minste tatt en tlf til legekontoret. En annen ting som er mulig evt, er at barnet blir sendt tilbake til skolen for fort etter sykdom. Jeg husker at selv om jeg var fri fra feber hjemme etter sykdom, så ville mamma at jeg skulle ha 1 døgn uten feber før jeg kunne dra tilbake på skolen igjen. Dette gjaldt hvis andre symptomer også var tilstede som feks en luftveisinfeksjon. Av mine to barn får den ene høy feber i flere dager og all forkjølelse virker som setter seg i brystet og får hoste, den andre er nesten 15 har knapt hatt feber utenom covid og influensa og aldri feber mer enn 24 timer og har aldri hatt over 40 i feber. Begge trener mye, og skulle tro at det var den lille spinkle periodevis undervektige som har hatt mye feber, men nei. Barn er ulike og immunforsvaret er ulikt. Anonymkode: aec2b...115
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Mine har knapt vært syke i sitt liv, de kan bli litt småforkjøla noen dager, men totalt har de vel vært hjemme fra bhg/skole 10 dager til sammen. Har hatt omgangssyke 1 gang, det varte i et halvt døgn omtrent. De er 8 og 11 år gamle. Vi har sørget for å bygge et sterkt immunforsvar fra før de ble født, og det lønner seg tydeligvis når vi ser rundt oss. Jeg var veldig nøye på kosthold før og under graviditet, hadde naturlige fødsler uten medikamenter og med sen avnavnling. Ammet de i henholdsvis 5 og 4,5 år, til de sluttet selv. Masse kos og kroppskontakt daglig, samsov til omtrent skolealder. Kostholdet er nesten fritt for sukker og ultraprosessert mat, maten hjemmelaget og stort sett økologisk/hjemmedyrket. De spiser mye innmat, kjøtt, egg og grønt. Vi stresser lite. Så er de masse ute i frisk luft, og har spist jord og lekt i naturen hele veien. Minimalt med skjermtid. Vi vasker hendene etter toalettbesøk og når de er synlig møkkete, og vasker huset med eddik og økologisk såpe. Har unngått antibac under hysteriet. Vi klemte alle som normalt under korona, og fulgte minst mulig restriksjoner. Tok ingen vaksiner. Får garantert en haug med kommentarer om at vi er ekstreme nå, men jeg ser også resultatene, friske og lykkelige barn som har det bra. Så den som ler sist ler best. 😊 Anonymkode: 149a9...601 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mine har knapt vært syke i sitt liv, de kan bli litt småforkjøla noen dager, men totalt har de vel vært hjemme fra bhg/skole 10 dager til sammen. Har hatt omgangssyke 1 gang, det varte i et halvt døgn omtrent. De er 8 og 11 år gamle. Vi har sørget for å bygge et sterkt immunforsvar fra før de ble født, og det lønner seg tydeligvis når vi ser rundt oss. Jeg var veldig nøye på kosthold før og under graviditet, hadde naturlige fødsler uten medikamenter og med sen avnavnling. Ammet de i henholdsvis 5 og 4,5 år, til de sluttet selv. Masse kos og kroppskontakt daglig, samsov til omtrent skolealder. Kostholdet er nesten fritt for sukker og ultraprosessert mat, maten hjemmelaget og stort sett økologisk/hjemmedyrket. De spiser mye innmat, kjøtt, egg og grønt. Vi stresser lite. Så er de masse ute i frisk luft, og har spist jord og lekt i naturen hele veien. Minimalt med skjermtid. Vi vasker hendene etter toalettbesøk og når de er synlig møkkete, og vasker huset med eddik og økologisk såpe. Har unngått antibac under hysteriet. Vi klemte alle som normalt under korona, og fulgte minst mulig restriksjoner. Tok ingen vaksiner. Får garantert en haug med kommentarer om at vi er ekstreme nå, men jeg ser også resultatene, friske og lykkelige barn som har det bra. Så den som ler sist ler best. 😊 Anonymkode: 149a9...601 Jeg var også nøye med kosthold, vitaminer og en sunn livsstil. Ammet alle til de var både 2 og 3 år. De får hjemmelaget mat og lite sukker. Du får klappe deg på skulderen så mye du bare orker. 🤮 Ts Anonymkode: 31e9f...eeb 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 Her ble det mye bedre etter vi begynte rutiner ved å gå rett på bedet å vaske hender og bytte klær. Anonymkode: 2f390...5fd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var også nøye med kosthold, vitaminer og en sunn livsstil. Ammet alle til de var både 2 og 3 år. De får hjemmelaget mat og lite sukker. Du får klappe deg på skulderen så mye du bare orker. 🤮 Ts Anonymkode: 31e9f...eeb Det var noen flere punkter i innlegget mitt? Jeg bare deler av vår erfaring, kanskje det er flere ting du kan implementere for dine barn her? Gir deg en klapp på skulderen for amming og hjemmelaget mat uansett, høres ut som du trenger det. 😊 Anonymkode: 149a9...601 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mine har knapt vært syke i sitt liv, de kan bli litt småforkjøla noen dager, men totalt har de vel vært hjemme fra bhg/skole 10 dager til sammen. Har hatt omgangssyke 1 gang, det varte i et halvt døgn omtrent. De er 8 og 11 år gamle. Vi har sørget for å bygge et sterkt immunforsvar fra før de ble født, og det lønner seg tydeligvis når vi ser rundt oss. Jeg var veldig nøye på kosthold før og under graviditet, hadde naturlige fødsler uten medikamenter og med sen avnavnling. Ammet de i henholdsvis 5 og 4,5 år, til de sluttet selv. Masse kos og kroppskontakt daglig, samsov til omtrent skolealder. Kostholdet er nesten fritt for sukker og ultraprosessert mat, maten hjemmelaget og stort sett økologisk/hjemmedyrket. De spiser mye innmat, kjøtt, egg og grønt. Vi stresser lite. Så er de masse ute i frisk luft, og har spist jord og lekt i naturen hele veien. Minimalt med skjermtid. Vi vasker hendene etter toalettbesøk og når de er synlig møkkete, og vasker huset med eddik og økologisk såpe. Har unngått antibac under hysteriet. Vi klemte alle som normalt under korona, og fulgte minst mulig restriksjoner. Tok ingen vaksiner. Får garantert en haug med kommentarer om at vi er ekstreme nå, men jeg ser også resultatene, friske og lykkelige barn som har det bra. Så den som ler sist ler best. 😊 Anonymkode: 149a9...601 Eeeeeller så har dere bare vært heldige Du er klar over at veldig mange andre også gjør som du beskriver, men likevel får barn som er mye syk? Og at mange som gjør nøyaktig det samme med barna sine - men ender opp med ett barn som aldri er sykt, og ett som får alt som kryper og går av basselusker? FAscinerende at du tror skjermtid har noe å si for barnets immunforsvar.. Anonymkode: a1936...c10 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Eeeeeller så har dere bare vært heldige Du er klar over at veldig mange andre også gjør som du beskriver, men likevel får barn som er mye syk? Og at mange som gjør nøyaktig det samme med barna sine - men ender opp med ett barn som aldri er sykt, og ett som får alt som kryper og går av basselusker? FAscinerende at du tror skjermtid har noe å si for barnets immunforsvar.. Anonymkode: a1936...c10 Enig! Vår eldste fikk vi beskjed om at hadde litt dårligere utviklede lunger fra han var liten, de trodde også han hadde astma i flere år. Jeg ammet også mine to ganske lenge. Noe kan man gjøre så klart for å forbedre immunforsvaret, men ikke alltid. Begge mine har fått influensa og covid samtidig. Igjen den ene er feberfri etter et døgn, den andre har høy feber i en uke. Det eneste som har skilt periodene mine ungene har vært mye friske og mye syke er at de var minimalt syke 1-7 trinn, mer syke i bhg og ungdomsskole. Tenk på hvordan barna omgås på skolen. Jeg husker selv jeg var mye syk når jeg kom på vgs når vi var inne hele tiden og jeg hadde flere år jeg ikke hadde en fraværsdag 1-9 trinn. Anonymkode: aec2b...115
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå går eldste i 1. klasse. Siden oktober startet har han vært hjemme med feber noen dager nesten annenhver uke. Er det vanlig å ha det slik med skolebarn også? Med 3 stk blir det sykdom nesten konstant fra oktober til mars. Går jo nesten ikke an å ha en jobb. Anonymkode: 31e9f...eeb Høres ut som en kreftsykdom om hun har feber såpass mye... Anonymkode: b8bb7...27e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mine har knapt vært syke i sitt liv, de kan bli litt småforkjøla noen dager, men totalt har de vel vært hjemme fra bhg/skole 10 dager til sammen. Har hatt omgangssyke 1 gang, det varte i et halvt døgn omtrent. De er 8 og 11 år gamle. Vi har sørget for å bygge et sterkt immunforsvar fra før de ble født, og det lønner seg tydeligvis når vi ser rundt oss. Jeg var veldig nøye på kosthold før og under graviditet, hadde naturlige fødsler uten medikamenter og med sen avnavnling. Ammet de i henholdsvis 5 og 4,5 år, til de sluttet selv. Masse kos og kroppskontakt daglig, samsov til omtrent skolealder. Kostholdet er nesten fritt for sukker og ultraprosessert mat, maten hjemmelaget og stort sett økologisk/hjemmedyrket. De spiser mye innmat, kjøtt, egg og grønt. Vi stresser lite. Så er de masse ute i frisk luft, og har spist jord og lekt i naturen hele veien. Minimalt med skjermtid. Vi vasker hendene etter toalettbesøk og når de er synlig møkkete, og vasker huset med eddik og økologisk såpe. Har unngått antibac under hysteriet. Vi klemte alle som normalt under korona, og fulgte minst mulig restriksjoner. Tok ingen vaksiner. Får garantert en haug med kommentarer om at vi er ekstreme nå, men jeg ser også resultatene, friske og lykkelige barn som har det bra. Så den som ler sist ler best. 😊 Anonymkode: 149a9...601 Jeg er nesten ALDRI syk, fordi jeg har en autoimmun sykdom som gjør at immunsystemet mitt er overaktivt konstant. Så det at noen nesten ikke er syke er ikke så veldig godt for noe... Anonymkode: b8bb7...27e
Serpica Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres ut som en kreftsykdom om hun har feber såpass mye... Anonymkode: b8bb7...27e Seriøst??
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Serpica skrev (1 time siden): Seriøst?? Feber annenhver uke utenom febersesong er unormalt ja. Vår eldste hadde lymfekreft. Anonymkode: b8bb7...27e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå