AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Hei, Jeg testet positivt på clear blue digital test i går. Da sto det 1-2 uker. Jeg hadde siste menstruasjon 5 oktober, og forventet menstruasjon skulle jeg hatt 29 oktober. Har ingen pms symptomer som jeg pleier å få før menstruasjon heller.. I går hadde jeg fremdeles ikke fått menstruasjon, og testet positiv. I dag våknet jeg med blødninger, og testet negativ på vanlig test. Dette er første gang menstruasjon er sen for meg.. Var hos legen, og testet negativt på urinprøve .Legen konkluderer med at det er umulig at jeg kan være gravid. Konklusjonen hans er at jeg ikke er gravid og kan leve som normalt..? Nå er jeg så usikker 😥 Anonymkode: 8eac4...8bc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Da er du ikke gravid. Anonymkode: ecc3d...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Du kan være gravid jo, mange blør i svangerskapet. Jeg hadde bedt om blodprøve om et par dager. Anonymkode: fb177...48a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Det kan være du har hatt en såkalt kjemisk graviditet. Det kan beskrives som en veldig, veldig tidlig spontanabort. Hvis egget (eller blastocysten) har festet seg til livmoren vil kroppen produsere hcg og man kan få positiv test, men det har ikke utviklet seg slik som det skal. Anonymkode: 6abe7...fab 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Hvis man først har fått positiv hjemme test som så blir negativ så har det nok stoppet opp tidlig og du ikke er gravid og du mest sannsynlig nå har mensen. Skulle du mot formodning være usikker ber du om en blodprøve om du får en ny positiv test hjemme. Men er veldig vanlig å oppleve kjemisk graviditet som stopper opp tidlig - gjerne like rundt mensen - par dager etter ikm. Anonymkode: 54dd4...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Du er nok ikke gravid. Hvis du trenger å få det bekreftet, så ta en ny test om en ukes tid. Anonymkode: c4d84...379
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Høres ut som kjemisk da Anonymkode: fb65d...251
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Høres ut som kjemisk ja, dessverre🌸Altså at egget har blitt befruktet, men ikke festet seg ordentlig til livmorveggen - likevel nok til at kroppen starter produksjon av HCG og det kan slå ut på graviditetstest. Og om du skulle hatt forventet mens 29. oktober ville nok testen vist mer enn 1-2 nå ved et normalt svangerskap. Anonymkode: 6456a...8dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå