AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Vil ikke gå innpå hva konflikten går ut på, men det er sånn det er blitt dessverre. Så vi snakker minst mulig med hverandre. Barna våres går i samme klasse og er blitt gode venner i løpet av de siste to årene. Nå har mor begynt å få barnet sitt i mot mitt, som om det ikke er nok med den konflikten vi allerede har. Jeg har prøvd å si til henne at sånt kan ikke du gjøre, barna kan ikke være en del av dette, de er bare barn som er bestevenner og det er klart de vil leke sammen. Man kan ikke nekte sitt barn å leke med et annet barn pga konflikten foreldre har. Det blir for dumt. Men nå har altså barnet mitt fortalt at han har fått vite det at kompisen hans får ikke lov å være sammen med han fordi moren har sagt det! Så han står ofte alene og jeg får helt vondt av dette. Hva kan vi gjøre? Orker ikke prate med moren, det er så uaktuelt. Hun forstår tydeligvis ikke konsekvensene av det hun driver med. Synes det er stygt gjort av henne. Anonymkode: b4ce6...186 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Det er hennes barn som kommer til å få store problemer...ikke ditt om du lærer ditt barn å løse problemer og konflikter på en mer intelligent og konstruktiv måte. Kanskje ta det opp med lærer og skole at barna lider under sine mødres uforsonligheter. Anonymkode: 441af...cd3
Ulrikke Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 I utgangspunktet er jeg helt enig i at voksne må holde barn unna voksenkonflikter. Med forbehold om at årsaken til konflikten ikke er såpass graverende fra din side at denne moren faktisk har grunn til å gjøre som hun gjør, det er jo vanskelig å si når man ikke aner hva denne konflikten bunner i. Men i prinsippet er jeg enig med deg. Du får støtte barnet ditt i at dette er feil av denne mora, og at du skjønner at han synes det er trist. Også må du være aktiv med tanke på å invitere andre barn hjem sånn at ditt barn får andre relasjoner. Også synes jeg du samtidig må gå i deg selv og vurdere om det er mulig for dere voksne å begrave denne stridsøksa.... Nettopp for barnas del.... Om du så må svelge et par kameler du egentlig ikke vil svelge.... 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 All konflikt mellom voksne holder man ungene ute fra. Selv ganske alvorlige konflikter angår ikke barn. Bare man går nok inn for å beskytte ungene fra voksnes krangler, så er det mulig. Anonymkode: dd82e...166
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Når voksnes konflikter går utover barna er det på tide å rydde opp. I dette tilfellet er konfliktens kjerne ganske vesentlig , og det ville forklare bedre hva som gjør at dere ikke greier å ta til fornuft. Da er dere to like håpløse , og det er dette dere lærer barna deres Anonymkode: 7b89e...35b 2
Gud Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): om du lærer ditt barn å løse problemer og konflikter på en mer intelligent og konstruktiv måte. Anonymkode: 441af...cd3 Begge desse mødrene viser at dei ikkje klarer å løyse ei konflikt. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Jeg har svelget mange kameler allerede. Føler jeg ikke takler mer. Det er så mye kritikk i forhold til barneoppdragelse til andre valg jeg tar som moren mener ikke er riktig og generelt snakk som drar meg ned. Godtar jeg at hun behandler meg slik og bare jatter med, så er det ingen problem. Sier jeg derimot i fra at det er ikke greit så er helvete løs. Jeg føler meg psykisk utslitt etter hver gang vi har snakket sammen! Og selvsagt har jeg prøvd å få ett normalt forhold til henne med tanke på våre barn. Men hun tåler ikke at hun får tilsnakk eller kritikk. Hun har alltid rett uansett! ts Anonymkode: b4ce6...186 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Du må nesten snakke med henne for barnas skyld. Du trenger ikke kritisere henne eller eskalere konflikten, men bare si at barna trives sammen, men dere trenger ikke ha et nært forhold. Si noe sånn som at vi er for forskjellige til å være så nære som barna, men at det er koselig at de har det fint sammen. Anonymkode: 6cf1f...897
Pippi Lotta Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Om de går i samme klase så må du jo snake med læreren om barne dit bli utestengt. Trenger du å snake så mye med denne moren da? Forstår hun er slitsom å ha med å gjøre, men du kan ikke prøve og bare holde det overflatisk? Om du ikke vil snake med barnets foreldre, så blir jo lek utenfor skolen vanskelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har svelget mange kameler allerede. Føler jeg ikke takler mer. Det er så mye kritikk i forhold til barneoppdragelse til andre valg jeg tar som moren mener ikke er riktig og generelt snakk som drar meg ned. Godtar jeg at hun behandler meg slik og bare jatter med, så er det ingen problem. Sier jeg derimot i fra at det er ikke greit så er helvete løs. Jeg føler meg psykisk utslitt etter hver gang vi har snakket sammen! Og selvsagt har jeg prøvd å få ett normalt forhold til henne med tanke på våre barn. Men hun tåler ikke at hun får tilsnakk eller kritikk. Hun har alltid rett uansett! ts Anonymkode: b4ce6...186 Men hvorfor har du hatt så tett kontakt med en annen forelder tilhørende klassen til din datter ? Unaturlig å blande seg inn i omsorgsroller og pedagogikk når en bare har barn i felles skoleklasse. Anonymkode: 7b89e...35b 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 9.42): Vil ikke gå innpå hva konflikten går ut på, men det er sånn det er blitt dessverre. Så vi snakker minst mulig med hverandre. Barna våres går i samme klasse og er blitt gode venner i løpet av de siste to årene. Nå har mor begynt å få barnet sitt i mot mitt, som om det ikke er nok med den konflikten vi allerede har. Jeg har prøvd å si til henne at sånt kan ikke du gjøre, barna kan ikke være en del av dette, de er bare barn som er bestevenner og det er klart de vil leke sammen. Man kan ikke nekte sitt barn å leke med et annet barn pga konflikten foreldre har. Det blir for dumt. Men nå har altså barnet mitt fortalt at han har fått vite det at kompisen hans får ikke lov å være sammen med han fordi moren har sagt det! Så han står ofte alene og jeg får helt vondt av dette. Hva kan vi gjøre? Orker ikke prate med moren, det er så uaktuelt. Hun forstår tydeligvis ikke konsekvensene av det hun driver med. Synes det er stygt gjort av henne. Anonymkode: b4ce6...186 HVORFOR kan du ikke prate med moren? Kan du snakke med læreren? Kanskje lærer eller rektor kan kalle dere inn på et møte… dette handler om barna deres, ikke dere. Det må denne andre personen forstå, samtidig så virker det ikke som du er så åpen for å prate med moren til dette barnet heller… Anonymkode: 27f0e...50c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #12 Skrevet 15. november 2023 Snakk med læreren. Anonymkode: 0c11d...f27
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 Har opplevd liknende selv. Dette er ofte mødre som sliter. Ikke greit å la voksen ting gå utover barna. Det er synd på hennes barn som blir dratt inn i dette. Vær den voksne du Anonymkode: b298f...b6a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 Vi har opplevd noe lignende. At at barn som vårt barn er veldig glad i, hadde fått beskjed om at hen ikke fikk lov å leke med hen. Grunnen? Mest på grunn av at hun er veldig opptatt av fasade. Og kulturforskjeller. Vårt barn er på ingen måte perfekt - slik som alle barn. Jeg velger å skjerme mitt barn mot slike folk. Hva blir det neste fra de?? Man skal ikke godta å bli satt i slike situasjoner, hvor man som barn blir såret på en slik måte. Så jeg tar ikke initiativ til dette vennskapet - på grunn av moren. Vi hjelper heller vår sønn med å skape andre vennskap. Og forteller tydelig hvordan gode vennskap skal være; positive og respektfulle. Jeg har ingen tro på å snakke med slike folk. Handlingene deres sier ekstremt mye om dem. Slike folk har vi ikke plass til i livet vårt. Og mitt barn skal ikke tro at det er akseptabel eller normal oppførsel. Anonymkode: 8606c...76d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Hva dreier konflikten seg om da? Jeg hadde glatt holdt mitt barn unna en familie som jeg mener skader mitt barn uansett hvor gode venner ungene er. Anonymkode: ea284...957 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 Sånne folk finner fort andre å være i konflikt med, og så glir det over. Anonymkode: cc2c0...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): At at barn som vårt barn er veldig glad i, hadde fått beskjed om at hen ikke fikk lov å leke med hen. Grunnen? Mest på grunn av at hun er veldig opptatt av fasade. Og kulturforskjeller. Kunne vært meg du snakket om men mitt barn har ikke lov å besøke et annet barn fordi dette barnet er helt ekstrem på å slå og ta på de andre barna i klassen på div krenkende måter. Er dritbekymra for hva dette barnet blir utsatt for hjemme, og derfor får ikke mitt barn lov å dra hjem til de. Faren er også svært autorativ og et skremmende menneske, som sender stygge sinte blikk til ungene i stedet for å snakke rolig. Skremmende fakter i den familien.. Anonymkode: 4f1c6...3d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå