Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden ble jeg kjent med en dame via en venn.
Vi kjenner ikke hverandre veldig mye, men vi har hatt en god tone føler jeg.
Jeg har noen få ganger invitert henne med ut for en kopp kaffe, og det har gått bra.
Men i det siste så har hun ikke svart meg på de få meldingene jeg har sendt henne, og jeg vet ikke hvorfor.
Jeg har mistenkt at hun gjør dette kanskje fordi hun tror jeg er interessert i henne (hun er i et forhold).
Det rare er at vi begge har gjort det tydelig vi bare er venner og jeg har også sagt til henne at hun er en 'venn' for meg.
Jeg har valgt å ikke spørre og skrive mer til henne for å unngå drama,
men jeg hadde faktisk foretrukket at hun bare sa ifra om hun ikke vil være med meg.
Jeg tolererer ikke folk som ikke tør å være direkte og kommunisere tydelig

Jeg synes det er litt merkelig siden vi har hatt en god tone, slik jeg har oppfattet det.
Noen teorier og råd?

Anonymkode: ab0ff...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger føler ikke det andre mennesket samme kjemien som du gjør. Det må du nesten bare innfinne deg med. 

Anonymkode: fec05...199

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen ganger føler ikke det andre mennesket samme kjemien som du gjør. Det må du nesten bare innfinne deg med. 

Da kan hun være ærlig å si ifra. Vi er begge voksne

TS

Skrevet

Jeg syns også det er vanskelig å bli invitert med ut på ting av motsatt kjønn. Føler ofte det ender opp med "skult agenda" selv om det ikke alltid er sånn. 

Anonymkode: cd0cf...cd8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS

Du må også innfinne deg med at du ikke kan bestemme hva andre skal gjøre, og realiteten er at mange gjør det sånn her. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har noen få ganger invitert henne med ut for en kopp kaffe, og det har gått bra.
Men i det siste så har hun ikke svart meg på de få meldingene jeg har sendt henne, og jeg vet ikke hvorfor.
Jeg har mistenkt at hun gjør dette kanskje fordi hun tror jeg er interessert i henne (hun er i et forhold).
Det rare er at vi begge har gjort det tydelig vi bare er venner og jeg har også sagt til henne at hun er en 'venn' for meg.
men jeg hadde faktisk foretrukket at hun bare sa ifra om hun ikke vil være med meg.

Jeg synes det er litt merkelig siden vi har hatt en god tone, slik jeg har oppfattet det.
Noen teorier og råd?

Hvorfor mener du hun skal si fra til deg om at hun ikke vil være din venn? Hvorfor er det ikke du som skal ta ansvar og spørre om hun er interessert i å pleie en relasjon med deg?

Dere er ikke venner, sier du - dere møttes via bekjente og hun var (som man må være med venners venner) hyggelig. At man er hyggelig betyr verken mer eller mindre enn at man velger være normalt høflig. Det er ikke ok å velge å tolke folks vennlighet som en invitasjon til vennskap og så bli snurt når den tolkningen er feil.

Anonymkode: c9f4e...bcd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen har vanskelig for å ta opp tema de tror vil såre. Helt uavhengig av hva du "aksepterer". Du må bare innse at alle ikke synes at din kommunikasjonsmåte er den beste. 

Sannsynligvis vil hun ikke gå inn i et nært vennskap med en mann når hun har kjæreste. Det er helt fair. 

Anonymkode: ed8f4...ed3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må også innfinne deg med at du ikke kan bestemme hva andre skal gjøre, og realiteten er at mange gjør det sånn her. 

Det er dessverre ikke slik det fungerer.
Man sier ifra og har en god kommunikasjon. Stillhet er feighet

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du virker veldig firkantet på hvordan et vennskap skal være. Det enkleste er at du spør henne direkte- får du ikke et svar er det også et svar. 

Anonymkode: 5053b...ca3

God plan

TS

Skrevet

Det kan være så enkelt som at typen hennes fant ut at en ny mann driver å inviterer henne på kaffe, noe som kan oppfattes på ulike måter. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen teorier og råd?

Kansje du skal øve deg i å være litt mer tolerant og mindre kontrollerende? Ikke alle er akkurat som du foretrekker. Du har ikke krav på et vennskap med henne, heller.  

Mange kvinner ghoster fordi menn kan bli aggressive når de føler seg avvist.

Vi damer erfarer som regel at menn ikke ønsker å være venner med kvinner. Jeg har veldig få mannlige venner selv om jeg er skikkelig guttejente. Det blir alltid trøbbel, sjalusi og krøll i følelser. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

hvorfor føler du at du må ha henne som venn og blir grinete når du ikke frå det som du vil? Det handler ikek om at hun ikke er direkte men om at du legger føringer for andre mennesker basert på dine egne behov. 

Anonymkode: 6f1ee...9df

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

Kansje du skal øve deg i å være litt mer tolerant og mindre kontrollerende?

Pinpoint eksakt hvilken setning i teksten min som er ubenektelig bevis på
at jeg er en kontrollerende intolerant person

TS

Skrevet

Selv om hun ikke sier konkret til deg at hun ikke ønsker kontakt, så sier hun det ved å trekke seg unna. Du har skjønt hva hun vil, og hvorfor skal du da kreve at hun tar opp et ubehagelig tema som du allerede har forstått? Hva får du og hun ut av det?

Anonymkode: 245e7...5b5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pinpoint eksakt hvilken setning i teksten min som er ubenektelig bevis på
at jeg er en kontrollerende intolerant person

TS

Hun trenger ikke å varsle hvis hun ikke er interessert i et vennskap. Noen synes det er vanskelig å ta den samtalen og derfor må du nesten bare akseptere at hun ikke svarer deg. 

Jeg ville tatt det som et klart tegn hvis jeg over tid ikke hadde fått svar på mine forespørsler og derfor ville jeg heller brukt energi på noe annet og eventuelt latt den andre personen ta ballen neste gang. Enten kommer hun tilbake til deg når hun får mer tid, eller så hører du aldri fra henne igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er dessverre ikke slik det fungerer.
Man sier ifra og har en god kommunikasjon. Stillhet er feighet

TS

Det fungerer jo sånn! Ser du ikke det da? Folk "ghoster" andre mennesker de ikke vil ha noe mer med å gjøre, istedenfor å si i fra med rene ord, HELE tiden. Det er blitt den nye normalen. Folk er så konfliktsky at de i stedet for å ta det opp med vedkommende, heller bare lar være å svare på kontaktforsøk og "ghoster" andre til de gir opp.

Så jo, sånn fungerer det i dag. Spesielt mellom folk som dater, men også mellom venner.

• Liker 1
Skrevet

Ser du skriver TS at stillhet er feighet - men stillhet er et budskap om du ikke er for opphengt i ditt eget hode til å ta imot budskapet. Du virker spesiell og slitsom, hvorfor ikke bare la henne være i fred? 

Anonymkode: 6f1ee...9df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Goodtimes skrev (3 minutter siden):

Hun trenger ikke å varsle hvis hun ikke er interessert i et vennskap. Noen synes det er vanskelig å ta den samtalen og derfor må du nesten bare akseptere at hun ikke svarer deg

Det å si at jeg personlig synes at hun burde si ifra, er ikke det samme som å kontrollere og kommandere noen.
Og guess what: sånn er livet. Man må faktisk gjøre en del ubehagelige ting. C'est la vie

Million skrev (3 minutter siden):

Så jo, sånn fungerer det i dag. Spesielt mellom folk som dater, men også mellom venner.

Damn. Det er bare trist

TS

Skrevet

Jeg ville syntes det ble rart å dra på «kaffedate» med deg, siden jeg allerede er i et forhold. Mannen min ville ikke likt det heller.

Du kan spørre om hun og mannen/kjæresten vil være med på konsert eller tur i skogen.

Men for kaffe og venninneprat foretrekker jeg å være med med venninner…

Det virker forresten som du har litt dårlige sosiale antenner siden «du ikke tolererer folk «som ikke tør å være direkte og kommunisere tydelig». Det er ikke noe hyggelig å dumpe noen ved å fortelle dem i klartekst alt man synes er feil med personen, da er det lettere å si at det aldri passer.

Anonymkode: c103b...f96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville syntes det ble rart å dra på «kaffedate» med deg, siden jeg allerede er i et forhold.
Mannen min ville ikke likt det heller

Anonymkode: c103b...f96

Saken er jo at der aldri har vært en "date"

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...