AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Jeg er knust. Har nå akkurat kommet meg bort fra det tredje grusomme forholdet. Det varte heldigvis ikke lenger enn 6 mnd men har nesten skadet meg mest. Dette fordi han var den første jeg datet etter forrige voldelige forhold. Alt ble for nært, enda det er tre år siden sist. Jeg har hatt mange kjærester. Mange gode, snille, fine menn. Men tre har vært av voldelig karakter. Det er kanskje lett å tenke at jeg har hatt en tøff oppvekst. Eller at jeg har vært borti rus eller lignende. Det har jeg ikke. Jeg skjønner ikke hvor alt gikk galt. Kan det være da jeg ble voldtatt(blind vold/overfallsvoldtekt) som 20 åring? Har noe knust i meg da, som gjør at Narsissister finner meg? Eller er det personligheten min?jeg er ekstremt empatisk:lyttende, til stede, varm, kjærlig, raus og imøtekommende. Jeg er høyt utdannet. Likevel. Tre voldelige forhold. En av dem var jeg gift med i 11 år. Jeg har gått jevnlig til psykolog etter det og trodde jeg ville finne en god mann nå. Følte meg sterk. Første jeg dater ga meg mange røde flagg jeg overså. Klarte ikke snappe det opp, det ser jeg i etterkant. Han fikk meg til å elske han men testet grensene mine hele tiden. Presset meg lenger og lenger. Endte med å være sadistisk og grusom mot meg. Hva kan jeg gjøre for å aldri havne der igjen? Jeg er så redd. Er selvsagt ikke klar men er nødt til å tenke gjennom dette. Noen som har vært der? Råd? Anonymkode: c0306...6c8 2
elovine Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Når man er forelsket så blir man ofte blind og ignorerer negative trekk til motparten. Jeg tenker det kan derfor være viktig å introdusere partner til venner eller familie i en tidlig fase, så dem kan legge merke til dårlige trekk og varsle for deg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Du må lære deg og sette ned foten, og gå når du merker at noen tester grensene dine. Anonymkode: b9adc...b53 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Jeg har vært der. Det første du må gjøre er å drite i romantiske forhold til du har bygget opp deg selv nok til å skjønne hvor grensene dine går. Slutt å være sammen med menn til du er sterkere. Etter mitt 2 elendige forhold ga jeg opp dating. Jeg begynte som frivillig flere steder og fikk ett nettverk av masse mennesker, jeg begynte å knytte bånd og relasjoner som betydde noe. Jeg lærte hva det ville si å være respektert og aktet, og desto tryggere jeg ble i meg selv, desto bedre selvfølelse jeg fikk, desto mer så jeg hvor alvorlig dårlig jeg hadde blitt behandlet av mine ekser allerede fra start, men jeg var så desperat etter å bli elsket at jeg overså det. Nå er jeg en helt annen person, og jeg kan lukte et svin på lang avstand, og avviser de med et smil før de i det hele tatt kommer nær. Få deg selvrespekt, få deg selvtillit, finn ut hva du vil og mener du fortjener, og ikke godta mindre. Noen gang. Anonymkode: 2a8a9...bf2 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Kontakt alternativ til vold, og se om de har kurs i nærheten? De har egne kurs, og tilbyr terapi, slik at du lærer deg å se de røde flaggene. Anonymkode: 459da...1e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå