Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Hvilken forsikringer har dere og hva anbefaler dere? 

Anonymkode: 6ab4f...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har innbo, bil, ulykke, reise, katt selv, pluss reise, ulykke, helse, og livsforsikring via jobb. 

Anbefaler de forsikringene du har behov for, i din livssituasjon. 
Etter min mening bør alle sørge for å ha dekket innbo, reise og ulykke, enten ved at en selv har forsikringene, eller via jobb eller familie. Hvilke andre forsikringer man bør ha varierer veldig etter livssituasjon. 

Skrevet

Det eneste jeg selv betaler for, er bil forsikring.

innbo har jeg via fagforbundet. Reise og ulykkesforsikring har jeg via jobb. 

Skrevet

Jeg har reise, innbo ( leilighet i borettslag), bil, hund og uføreforsikring. 

Tenker at det viktigste er at man har forsikringer som er tilpasset sin livssituasjon hvis uhellet er ute. Tenker også at det er svært viktig at man faktisk setter seg inn i forsikringer man har via jobb/fagforeningen og evt dekker de hull som gjerne er i den type forsikringer. 

Jeg har for eksempel en pakke med ulykke/uføre gjennom jobb/fagforeningen, men jeg har også en privat uføreforsikring ettersom den fra jobb har endel begrensninger og man gjerne skifter arbeidsgiver mange ganger i løpet av livet. Jeg velger derfor og ha en privat som jeg "alltid" kan stole på. 

Videre er det viktig at man ikke forsikrer seg om at man ikke er dobbelt forsikret på innbo/reise. 

Jeg forsikrer meg for de tingene jeg ikke har råd/lyst til å legge ut for i øyeblikket en hendelse oppstår. Jeg har for eksempel ikke råd/lyst til å miste 40 % av inntekt ved langvarig sykdom eller uføre derfor er det viktig for meg med god dekning på uføreforsikring. Jeg har derimot en 14 år gammel bil og midler til ny bil, jeg har aldri krasjet eller vært ute for noe uhell derfor har jeg kun en enkel ansvarsforsikring osv...

Anonymkode: 61968...a87

Skrevet
anon01 skrev (1 time siden):

Det eneste jeg selv betaler for, er bil forsikring.

innbo har jeg via fagforbundet. Reise og ulykkesforsikring har jeg via jobb. 

Du betaler jo for dette også...

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du betaler jo for dette også...

Hvor vanskelig skal du være på dette....... SOM JEG SELV VELGER Å "KJØPE UTEN Å VÆRE INNMELDT I ETT ELLER ANNET DA"

Jesus kristus...............

Skrevet

Innbo-, reise-, ulykke-, helse-, bil-, verdi-, hus-, og livsforsikring. Reise er gjennom samboers jobb, resten er samlet i én pakke. 

Anonymkode: 03d63...91d

Skrevet

Har innbo, hus, dyr, reise, bil * 4, helse, livsforsikring i et og samme selskap. 
Har en knallavtale som er fremforhandlet igjennom det å bytte selskap 4 ganger. Sjanseløst å komme lavere, så jeg er fornøyd. 🙂

Når det ringer noen fra andre forsikringer for å konkurrere om det jeg allerede har, så er de rett og slett sjanseløse :P

Skrevet

Innbo, hus, bil, alvorlig sykdom, livsforsikring, reise, ulykke tror jeg. Fikk ikke uføreforsikring fordi jeg allerede var blitt syk (nei, jeg rakk det ikke, var rett ut av studiene).

Hvis du kan få uføreforsikring, gjør det I DAG. Seriøst. Stor forskjell økonomisk om du blir langtidssyk eller ufør.

Anonymkode: 8c0d6...9b6

Skrevet
Goodtimes skrev (2 timer siden):

Har innbo, hus, dyr, reise, bil * 4, helse, livsforsikring i et og samme selskap. 
Har en knallavtale som er fremforhandlet igjennom det å bytte selskap 4 ganger. Sjanseløst å komme lavere, så jeg er fornøyd. 🙂

Når det ringer noen fra andre forsikringer for å konkurrere om det jeg allerede har, så er de rett og slett sjanseløse :P

Hva legger du i "knallavtale"? Hva legger du i at andre selskaper er sjanseløse i konkurransen? 

Minner om det aller viktigste innen forsikring, nemlig vilkårene. Fryktelig dumt og spare 5000 i året på avtalen om du må ut med astronomiske summer når uhellet er ute. Forsikring er en av de tingene hvor det billigste svært sjelden er brukbart når det kommer til vilkår, men de fleste klarer seg med avtaler som er ca midt på tre prismessig.

• Liker 2
Skrevet

Har Livsforsikring, ufør og uførpensjonsforsikring x 2, reise og innbo gjennom et fagforbund. Beste jeg har sett per dags dato. Har biler og hus max i KLP og Barneforsikringer topp hos IF. Jeg er ikke en lojal kunde og prate 7000kr i året ved forrige runde med forhandlinger. 

seriøst les vilkårene i barneforsikringene som finnes der ute, er sjokkert over at enkelte reserverer seg mot sykdom som kan oppstå av bakterier eller virus f. Eks, eller at psykisk sykdom ikke er med. IF var den tryggeste jeg kom over der etter å ha saumfart vilkårene. 

Anonymkode: 95155...176

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...