AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Baby på 6 måneder klager hvis jeg ikke sitter med henne på gulvet når hun leker. Etc hvis jeg vil ta ut av oppvaskmaskinen eller rydder så klager hun. Hva ville dere gjort - satt dere ned å lekt med henne eller sagt at hun måtte vente til du var ferdig og latt henne klage? Anonymkode: cdb7c...a7a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Latt ungen skrike. Anonymkode: 703f4...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): klage Hva mener du med «klage»? Anonymkode: d47c5...c6d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med «klage»? Anonymkode: d47c5...c6d Hun sutrer. Kan etterhvert begynne å gråte men vanligvis går jeg for å leke med henne før hun begynner å gråte. Anonymkode: cdb7c...a7a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Jeg ville tatt henne med på det jeg hadde behov for å gjøre. Hun er ikke stor nok til spesielt mye selvstendig lek, og hun trenger å vite at mammaen gir respons på reaksjonene hennes. Anonymkode: 1056e...426 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ville tatt henne med på det jeg hadde behov for å gjøre. Hun er ikke stor nok til spesielt mye selvstendig lek, og hun trenger å vite at mammaen gir respons på reaksjonene hennes. Anonymkode: 1056e...426 Ja det kan jeg jo gjøre. Takk for tips og innsikt Anonymkode: cdb7c...a7a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Ta med ungen der du er. Anonymkode: b8b2b...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Hun er 6 mnd, helt normalt at de ikke vil være alene. Ta henne og en leke eller to med deg der du er. Du skal bygge gode relasjoner med henne, da må du møte henne der hun er. Ikke la henne skrike når hun faktisk er usikker eller kanskje til og med redd. Anonymkode: 61391...ba2 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 En baby på bare 6 måneder trenger mammaen sin. Så små har de ingen mulighet til å forstå hva som skjer, og trenger mennesker nært seg. De blir redde, føler seg forlatt og alene i verden. Vil ikke lære noe som helst av å bli forlatt alene gråtende - de sutrer fordi instinktene sier det er viktig for å overleve å tilkalle en omsorgsperson. Huff, får helt vondt av babyen din. Ikke la henne ligge alene! Anonymkode: 8f55a...eee 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): En baby på bare 6 måneder trenger mammaen sin. Så små har de ingen mulighet til å forstå hva som skjer, og trenger mennesker nært seg. De blir redde, føler seg forlatt og alene i verden. Vil ikke lære noe som helst av å bli forlatt alene gråtende - de sutrer fordi instinktene sier det er viktig for å overleve å tilkalle en omsorgsperson. Huff, får helt vondt av babyen din. Ikke la henne ligge alene! Anonymkode: 8f55a...eee Altså 😂😂… jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Men du får helt vondt av babyen min? Babyen min har det så godt, jeg er så omsorgsfull og tar veldig godt vare på henne, så du trenger ikke bekymre deg. Jeg har ikke skrevet at hun blir forlatt gråtende, men at hun sutrer hvis jeg gjør husarbeid (når jeg er i samme rom, 2 meter fra henne). du er et eksempel på folk på forumet som tar ting ut av proposjoner. men jeg har fått nyttige og konstruktive svar av andre her som jeg skal benytte meg av, som var det jeg spurte etter. du trenger forresten ikke svare på denne meldingen, kommer ikke til å sjekke denne tråden igjen da jeg har fått svarene jeg trenger, og prioriterer heller tiden min med baby istedenfor å henge på kg Anonymkode: cdb7c...a7a 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Altså 😂😂… jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Men du får helt vondt av babyen min? Babyen min har det så godt, jeg er så omsorgsfull og tar veldig godt vare på henne, så du trenger ikke bekymre deg. Jeg har ikke skrevet at hun blir forlatt gråtende, men at hun sutrer hvis jeg gjør husarbeid (når jeg er i samme rom, 2 meter fra henne). du er et eksempel på folk på forumet som tar ting ut av proposjoner. men jeg har fått nyttige og konstruktive svar av andre her som jeg skal benytte meg av, som var det jeg spurte etter. du trenger forresten ikke svare på denne meldingen, kommer ikke til å sjekke denne tråden igjen da jeg har fått svarene jeg trenger, og prioriterer heller tiden min med baby istedenfor å henge på kg Anonymkode: cdb7c...a7a Definisjonen på butthurt Anonymkode: e7428...e27 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 Min hadde en klagete periode rundt der, hun hadde lært å rulle men kom seg ikke fremover enda og det var jo frustrerende for henne. Etterhvert kom hun seg av flekken og da mener jeg at hun ble mer opptatt av det. Anonymkode: 258a0...c23
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 Jeg synes det er dørgende kjedelig å leke med barna og har nesten aldri gjort det. Tok dem heller med på husarbeidet, og på tur ut. Anonymkode: 57493...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 Jeg varierer litt. Lar baby gråte, vippestol eller bæresele. Må få gjort litt innimellom. Min er litt klistremerke. Anonymkode: 63b8a...573
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Jeg brettet klær på gulvet (gav henne feks en sokk å leke med), støvsugde med henne først i bæresele og når hun kunne krype krøp hun etter. Hadde henne i nyfødtsete på kjøkkenet og snakket og sang i vei mens jeg lagde mat - sang «kua mi» hvis jeg helte melk, sang om epler hvis jeg skrelte et eple osv😂 Pratet i vei og viste hva jeg holdt på med. Lot henne også lukte og «smake» på ingrediensene, holdt feks en gulrot mot leppene (dette var før hun begynte med fast føde) og lukte på hvitløk. Ble en del bæresele på kjøkkenet og, men etter hvert ville hun bare snu seg for å se hva jeg gjorde😄 Da hun ble større satt hun oppreist i stol og jeg trakk ut en skuff i passe høyde med ufarlige kjøkkenredskaper hun kunne leke med. Etter hvert når hun lærte seg å åpne skuffer la jeg noen bokser, kluter og kjøkkenredskaper i en lav skuff hun klarte åpne, så kunne hun leke med dem. Av og til måtte hun være alene litt og da hylte hun misfornøyd feks hvis jeg gikk og satte på en vask alene, men det tenkte jeg gikk helt fint. Husarbeid tok lengre tid med en baby, men det var samtidig veldig koselig🥰 Anonymkode: 0a705...938 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes det er dørgende kjedelig å leke med barna og har nesten aldri gjort det. Tok dem heller med på husarbeidet, og på tur ut. Anonymkode: 57493...6f0 Haha, enig! Mye kjekkere å inkludere dem i mine aktiviteter enn å sitte der og riste på en rangle😂 Anonymkode: 0a705...938
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 Er vel ikke så vanlig at babyer på den alderen leker fint alene mens man kan gjøre andre ting. Min ville enten at jeg satt med henne på gulvet (trengte ikke alltid leke bare sitte i nærheten) eller ta henne med på ting jeg gjorde. Anonymkode: 9cfc9...ba9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå