Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det alltid elskerinna som får skylda når mannen er utro?

Anonymkode: 11e05...149

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sannt. Kjenner folk som har kastet ut mannen og ikke sakt et ord til elskerinna. Ikke at hun ble ansett uskyldig eller ble tilgitt for bedriften oppførsel, de bare ville ikke ha noe å gjøre med sånne mennesker som dem, så kuttet kontakten fullstendig og så seg aldri tilbake. 

Anonymkode: 19ff2...228

• Liker 1
Skrevet

Elskerinna får aldri skylda (bortsett fra i de tilfellene når kona tror på historien om St mannen ble forført eller at det kjennes enklere å skylde på «den andre»). 

Det er den utro sin skyld og det er i all hovedsak han/hun som skal klandres. Det er likevel usmakelig å gå inn i en relasjon til noen man VET er i et forhold. Man har ikke lovet den bedratte noe, men det lyser egoisme og manglende medmenneskelighet. 

Jeg klandret min samboer og forholdet vårt ble ødelagt. Likevel ble jeg både sint og skuffet over vår felles bekjente som tok ham med hjem etter fest og hadde sex med ham. Jeg kjenner på et lite hat rettet mot henne, men det vil ikke si at mannen er skyldfri. 

Jeg har blitt lagt an på av gifte menn. Menn jeg egentlig har hatt sansen for og som jeg lett kunne ha hatt sex eller forhold med hvis de var single (de mistet likevel all attraktivitet når de viste seg kapable til å vøre utro). Jeg hadde likevel aldri kunnet gjort noe med dem vel vitende om den uvitende part som sitter hjemme. Ingen «elskerinnetale» ville ha fungert. Er forholdet dårlig, får man lite sex, er partner stygg mot deg; ja, da forlater du forholdet. Du bedrar ikke. 

Så nei, elskerinna/elskeren får ikke skylda, men de er likevel ikke uten skyld hvis de vet at vedkommende har partner og ikke er i et åpent forhold. 

Anonymkode: b0834...a81

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Elskerinna får aldri skylda (bortsett fra i de tilfellene når kona tror på historien om St mannen ble forført eller at det kjennes enklere å skylde på «den andre»). 

Det er den utro sin skyld og det er i all hovedsak han/hun som skal klandres. Det er likevel usmakelig å gå inn i en relasjon til noen man VET er i et forhold. Man har ikke lovet den bedratte noe, men det lyser egoisme og manglende medmenneskelighet. 

Jeg klandret min samboer og forholdet vårt ble ødelagt. Likevel ble jeg både sint og skuffet over vår felles bekjente som tok ham med hjem etter fest og hadde sex med ham. Jeg kjenner på et lite hat rettet mot henne, men det vil ikke si at mannen er skyldfri. 

Jeg har blitt lagt an på av gifte menn. Menn jeg egentlig har hatt sansen for og som jeg lett kunne ha hatt sex eller forhold med hvis de var single (de mistet likevel all attraktivitet når de viste seg kapable til å vøre utro). Jeg hadde likevel aldri kunnet gjort noe med dem vel vitende om den uvitende part som sitter hjemme. Ingen «elskerinnetale» ville ha fungert. Er forholdet dårlig, får man lite sex, er partner stygg mot deg; ja, da forlater du forholdet. Du bedrar ikke. 

Så nei, elskerinna/elskeren får ikke skylda, men de er likevel ikke uten skyld hvis de vet at vedkommende har partner og ikke er i et åpent forhold. 

Anonymkode: b0834...a81

Dette. Det spørs på forholdet mellom kona og elskerinna fra før. Noen ganger er det konas eller felles venninne som er elskerinna. Da er sviket like stort fra ham og henne. Helt random damer en mann har plukket med seg fra byen er det som regel ingen grunn å være sint på.

Anonymkode: 1f950...f67

• Liker 2
Skrevet

Mannen får alltid skylda, men elskerinnen er jo ikke uskyldig hun heller, og er hun venninne av kona, så har hun totalt sviktet som venn. Hvorfor tror noen at en utro mann ikke får noe skyld? Dere vet vel ikke hva som skjer i hjemmet.

Anonymkode: bda4d...b1e

• Liker 2
Skrevet

Fordi konene tror at en elskerinne legger seg etter han, når den egentlige grunnen er, at mannen er på søken. Konene vet ikke at mannen søker på si. Så da blir det elskerinnens feil da…. Iflg bittre koner.

Anonymkode: ee2f4...bda

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du tror det så har du lest trådene her inne selektivt. Det er alltid mange som påpeker at det er den som er utro som har ansvaret for sin egen utroskap.

Hvorfor er du så interessert i å vri dette til at elskerinna alltid får skylda?

Anonymkode: 9a855...cdb

Skrevet

Det er ikke så komplisert å ha to tanker i topplokket.

Den utro er hovedansvarlig for sine handlinger.

Den han er utro med er likefult en bitch.

Verre er det ikke.

Anonymkode: bfb1a...34f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fordi konene tror at en elskerinne legger seg etter han, når den egentlige grunnen er, at mannen er på søken. Konene vet ikke at mannen søker på si. Så da blir det elskerinnens feil da…. Iflg bittre koner.

Anonymkode: ee2f4...bda

Hvorfor tror du at alle koner tenker likt? Noen tenker muligens slik, men vil tro det er et fåtall, da de fleste forstår at en voksen mann både er i stand til å tenke, ta valg og vite hva han faktisk gjør. Noen koner er bitre, noen er forbanna, noen er triste og noen blir lettet når de avslører mannen. Koner er ikke en ensartet gruppe. De er ulike kvinner med ulike liv, forutsetninger og situasjoner. Din uttalelse er basert på et ekstremt snevert grunnlag.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du at alle koner tenker likt? Noen tenker muligens slik, men vil tro det er et fåtall, da de fleste forstår at en voksen mann både er i stand til å tenke, ta valg og vite hva han faktisk gjør. Noen koner er bitre, noen er forbanna, noen er triste og noen blir lettet når de avslører mannen. Koner er ikke en ensartet gruppe. De er ulike kvinner med ulike liv, forutsetninger og situasjoner. Din uttalelse er basert på et ekstremt snevert grunnlag.

Hvis vi kjører en rask runde på Kvinneguiden her, så er det nok av tråder der kona ikke vil forlate partner fordi HAN ER VERDENS BESTEBESTE <3, men ønsker å klikke på elskerinnen

Anonymkode: 313ba...44a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis vi kjører en rask runde på Kvinneguiden her, så er det nok av tråder der kona ikke vil forlate partner fordi HAN ER VERDENS BESTEBESTE <3, men ønsker å klikke på elskerinnen

Anonymkode: 313ba...44a

Alle vet han ikke er verdens beste, han bedro jo. Men man kan likevel velge å prøve å fortsette forholdet. Det betyr ikke at alt er rosenrødt og han blir fratatt alt skyld. Er det ikke mulig å være rasende på BÅDE mannen og elskerinnen? Det tror jeg det er. Det må faktisk være lov å være rasende på begge to i en slik situasjon. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg klikka på begge, men mest på mannen. Hun var ei venninne, derfor var det et stort svik fra hennes side også. Mannen er ute av huset for lengst og denne «venninna» unngår meg så godt hun kan. De er ikke sammen lenger.

Anonymkode: 2889e...3ac

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er enklere å hate elskerinnen enn deres egen mann. 

Anonymkode: 65986...15f

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...