Gå til innhold

Var ikke helt til stede under kjøring - hjernen 'koblet' helt ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en skummel opplevelse i dag. Skulle kjøre hjem brødrene mine fra byen, Av en eller annen grunn, kan jeg ikke huske så mye før jeg begynte å kjøre. Jeg kjørte på rødt lys,  tenkte/brydde meg ikke om høyre regel, gasset skikkelig på osv. F.eks. så jeg at trafikklyset ble gult, og istedenfor å bremse, så gasset jeg på. Jeg VISSTE at det skulle bli rødt, men jeg kan ærlig talt ikke gi en god grunn til hvorfor jeg ikke stoppa. Brødrene mine måtte nesten skrike på meg for at jeg skulle stoppe.

Jeg pleier aldri å kjøre sånn, jeg vet ikke hvorfor jeg råkjørte og ga blaffen i reglene.  Det var nesten som om jeg ikke var til stede. Tror ærlig talt at jeg hadde havnet i ulykke og kanskje drept noen/meg selv hvis ikke brødrene mine var der for å gjøre meg oppmerksom på ting. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Skal ikke kjøre bil på en stund for å si det slik..

Anonymkode: f627c...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer dette ut av det blå - eller er det mye som skjer ellers i livet ditt for tiden?

Anonymkode: a99d5...290

• Liker 1
Skrevet

Har du slitt med andre psykiske lidelser? 
Dette var jo ikke bare at du koblet ut, men at du endret mentalitet. 
psykose?? 

Anonymkode: b6c5f...7a2

Skrevet

Første turen går uansett med buss rett til fastlegen!

Anonymkode: e9104...a03

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du slitt med andre psykiske lidelser? 
Dette var jo ikke bare at du koblet ut, men at du endret mentalitet. 
psykose?? 

Anonymkode: b6c5f...7a2

Det var nå fryktelig dramatisk:p 

Ts, om dette er en engangshendelse, så gjorde du mest sannsynlig bare en dårlig vurdering i øyeblikket. Selv om man vet bedre kan man likevel gjøre dumme ting i trafikken. Heldigvis går det som regel bra:) det er grunnen til at man, egentlig, burde være uthvilt og våken når man skal kjøre, men det er de færreste av oss i det daglige:p

Anonymkode: 5298d...d44

• Liker 3
Skrevet

Slike situasjoner bør alltid sjekkes ut hos lege. Jeg opplevde noe lignende - det viste seg å være en liten hjerneblødning. Kom ut av det blå. Hilsen M36

Anonymkode: 502fd...35d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slike situasjoner bør alltid sjekkes ut hos lege. Jeg opplevde noe lignende - det viste seg å være en liten hjerneblødning. Kom ut av det blå. Hilsen M36

Anonymkode: 502fd...35d

Ja, og legen sier «følg med, skjer det igjen, så kom innom». Leger…

Anonymkode: 556fd...9ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Første turen går uansett med buss rett til fastlegen!

Anonymkode: e9104...a03

Jeg må innrømme at jeg fniste litt av denne kommentaren 😂 

be om hjelp, ts, men ja - ta bussen! 

Anonymkode: 6c50e...130

Skrevet

Dette kan være greit å ta opp med legen. Å plutselig bryte regler og lover når man vanligvis alltid er en god, samvittighetsfull 'regelfølger', kan indikere at noe ikke er som det skal og bør sjekkes. 

Det kan være så lite som at du har mye stress i livet ditt nå og 'koblet ut' et kort øyeblikk, kanskje et tilfelle av et mini-dissociate/fugue state, eller noe fysisk galt som en bitteliten hjerneblødning, begynnende kreft som trykker på noe som får deg til å miste impulskontrollen eller noe annet. 

Det høres skummelt ut, men ikke krisemaksiner. Det er mest sannsynlig absolutt ingenting eller førstnevnte. Stress kan føre til mye rar atferd. 

Sett deg ned og skriv ned hva som skjer i livet ditt nå. Se om du har mye og styre med, om du har gått gjennom omveltninger i ditt personlige eller arbeidsliv, om du får nok søvn, om du har drukket litt oftere i det siste eller tar sovepiller (alkohol gir oss dårlig søvn, og kan føre til at vi 'drømmer' i våken tilstand om vi da mister en god del søvn på natten fordi vi er slått ut av alkohol).

Skriv også ned om du har noen andre symptomer du kanskje ikke har tenkt over.

Legen bør henvise deg til ekstra sjekk, om ikke bare så du får litt ro i sjela av å utelukke worst case scenario. 

Skjønner at det var en ekkel opplevelse, men dette går bra 🙂

Anonymkode: 06ec5...ff8

Skrevet

Som andre her sier, det kan være stress men også flere sykdommer. Ta en legetime.

Anonymkode: 2cc25...535

Skrevet

Kan huske jeg opplevde et lignende tilfelle med moren min for litt over 20 år siden. Hun kjører vanligvis veldig bra. Men denne dagen så kjørte hun på rødt lys, fulgte ikke med og sa mye merkelige ting under kjøringen. Var psykose utløst av stress. Har bare opplevd henne slik en gang.

Anonymkode: 2b884...cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...