AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Har datet en mann i ca 3 mnd. Forholdet er ikke definert, men vi kommer nærmere og nærmere hverandre. Altså ingen casual dating. Jeg har lyst å gi julegave til han, men syns det er vanskelig; snakker man på forhånd om man skal gi julegaver til hverandre, og hvilken ca-sum legger man seg på? Jeg vil nødig gi en mye billigere gave enn han gir meg. Men denne mannen er ikke en mann som gir så mye gaver, føler jeg. Han har enda ikke tatt med en liten ting når han kommer på middag til meg f.eks, ikke en liten bukett, ikke en flaske vin, Ikke konfekt, ingenting. Selv om jeg handler inn og lager middager. Derfor lurer jeg på om han rett og slett er ganske dårlig på sånt, dårlig på å gi den type oppmerksomhet. Ønsker jo ikke komme med julegave til han, også skal han føle seg dårlig fordi han ikke har noe til meg. Snakker om sånt i forkant av julen? Anonymkode: 94d03...b31
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Han virker lite raus og spandabel selv, så tror ikke du trenger å bekymre deg for at han kjøper dyrere gave enn deg... Du kan jo sånn i forbifarten si at du lurte på å kjøpe en julegave til ham, og spørre om det er noe spesielt han ønsker seg? Hvis han da bare snakker det bort, og ikke spør hva du ønsker deg, vet du at han ikke har planer om det. Jeg ville forresten blitt på vakt overfor en som aldri gir noe, aldri gir en liten oppmerksomhet når du handler inn og spanderer middager. Gjerrigknarker er lite sjarmerende. Anonymkode: 22ca9...b58 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han virker lite raus og spandabel selv, så tror ikke du trenger å bekymre deg for at han kjøper dyrere gave enn deg... Du kan jo sånn i forbifarten si at du lurte på å kjøpe en julegave til ham, og spørre om det er noe spesielt han ønsker seg? Hvis han da bare snakker det bort, og ikke spør hva du ønsker deg, vet du at han ikke har planer om det. Jeg ville forresten blitt på vakt overfor en som aldri gir noe, aldri gir en liten oppmerksomhet når du handler inn og spanderer middager. Gjerrigknarker er lite sjarmerende. Anonymkode: 22ca9...b58 Ja jeg har stusset litt på at han virker litt lite raus. Nå skal vi drikke vin til helgen, og han har ikke sagt noe om å kjøpe vin, så da er det vel jeg som må kjøpe det også.. jeg venter så lenge jeg kan, og håper han gidder å tenke at han bør kjøpe vin.. Han har bedre økonomi enn meg, så han burde i det minste tenke at vi fikser litt hver. Ellers er han veldig fin altså, så jeg håper dette er noe som går seg til. Eksen min var veldig raus med gaver og blomster i starten, men det var visst bare for å «vinne» meg, for det viste seg at han ikke eide nåla i veggen, og jeg måtte betale det aller meste av det vi gjorde sammen🙄 Jeg gidder ikke havne i den fella en gang til, så jeg håper dette snur.. Men god idé at jeg kan spørre hva han ønsker seg, selv om det egentlig er kjekkere å gi noe man har kommet på selv. Går det kanskje an å spørre om han har lyst at vi skal gi julegaver til hverandre? Anonymkode: 94d03...b31 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Han er åpenbart ikke en gave-person, så det er bare bortkastet å gi julegave (og forvente å få noe). Når det gjelder vin og middag, så burde han ta på spanderbuksene og invitere deg på middag, enten hjemme hos han eller på restaurant. Du kan foreslå at du kommer hjem til han på middag og vin? Du burde ikke fortsette med å invitere han på middag, før han selv tar initiativ til noe. Da vil du etterhvert føle deg utnyttet. Anonymkode: a60b1...720 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Litt i samme situasjon selv.. Datet samme mann i over 4 mndr nå, men ikke definert noe.. Jeg tenkte å kjøpe en julegave og se hva han gjør ☺️ Kanskje gir jeg den noen dager før jul, så hvis han ikke har kjøpt og ønsker å gi, så rekker han det… Min date er ikke gjerrig, betalt sin del av ting.. Ikke vært på noe veldig dyrt eller restaurant da 😅 Han har hatt med konfekt og sjokolade et par ganger.. Mulig jeg har dårlige verdier eller rett og slett gaver som kjærlighetsspråk, men for meg er gaver viktig i et forhold. Jeg elsker å gi bort gaver og små oppmerksomheter, men også å få. Så håper vi er kompatible der, men frykter vi ikke er det, ettersom jeg ikke har fått f.eks blomster eller noe ennå.. Jeg er forøvrig raus, liker å gi partner både gaver, komplimenter og seksuell tilfredsstillelse. Forventer også god behandling tilbake Anonymkode: 7df82...ea1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han er åpenbart ikke en gave-person, så det er bare bortkastet å gi julegave (og forvente å få noe). Når det gjelder vin og middag, så burde han ta på spanderbuksene og invitere deg på middag, enten hjemme hos han eller på restaurant. Du kan foreslå at du kommer hjem til han på middag og vin? Du burde ikke fortsette med å invitere han på middag, før han selv tar initiativ til noe. Da vil du etterhvert føle deg utnyttet. Anonymkode: a60b1...720 Det har liksom bare blitt sånn at vi ender opp her hos meg, og da blir det til at vi lager middager her, og jeg kjøper inn. Men skal prøve å få snudd dette! Jeg er en gaveperson selv, liker å gi gaver, og nå har jeg også kjøpt en julekalender til han som jeg gleder meg til å gi når den tid kommer. Håper jo litt at han plukker opp idéen selv, og av og til kan komme med noe, han også.. Anonymkode: 94d03...b31 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Litt i samme situasjon selv.. Datet samme mann i over 4 mndr nå, men ikke definert noe.. Jeg tenkte å kjøpe en julegave og se hva han gjør ☺️ Kanskje gir jeg den noen dager før jul, så hvis han ikke har kjøpt og ønsker å gi, så rekker han det… Min date er ikke gjerrig, betalt sin del av ting.. Ikke vært på noe veldig dyrt eller restaurant da 😅 Han har hatt med konfekt og sjokolade et par ganger.. Mulig jeg har dårlige verdier eller rett og slett gaver som kjærlighetsspråk, men for meg er gaver viktig i et forhold. Jeg elsker å gi bort gaver og små oppmerksomheter, men også å få. Så håper vi er kompatible der, men frykter vi ikke er det, ettersom jeg ikke har fått f.eks blomster eller noe ennå.. Jeg er forøvrig raus, liker å gi partner både gaver, komplimenter og seksuell tilfredsstillelse. Forventer også god behandling tilbake Anonymkode: 7df82...ea1 Ja da er vi litt i samme situasjon😊 Jeg håper det snur litt da, når vi (hvis vi) definerer forholdet og vet det er oss to, og kanskje når han i tillegg ser hva jeg legger i det etter hvert. Kan ikke tenke meg at han mener å være gnien, han er egentlig ikke typen til det, tror jeg. Jeg tror bare han ikke tenker.. håper iallefall det, for da kan det jo snu. Jeg er som deg, liker å både gi og få gaver og oppmerksomhet på andre måter, syns det er viktig. Det trenger ikke være noe dyre greier, det er tanken som teller. Jeg kjente på skuffelsen første gangen vi var hjemme hos meg, jeg hadde laget god middag til oss, og hadde nesten forventet at han tok med blomster, vin, sjokolade eller noe, men han kom tomhendt, og det har han gjort siden også. Når vi har spist ute, betaler han, og da sier jeg at jeg vippser min del, og han svarer ikke noe spesielt på det. Jeg hadde håpt at han av og til kunne sagt «jeg tar det jeg, nå har du laga middag til meg flere ganger, så nå vil jeg veldig gjerne spandere på deg». Men neida🤪 Har ikke lyst at dette skal være dealbreaker når så mye annet er bra, men jeg håper jo dette endrer seg.. Håper det endrer seg for deg også😊 Anonymkode: 94d03...b31
Kvalitet Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han virker lite raus og spandabel selv, så tror ikke du trenger å bekymre deg for at han kjøper dyrere gave enn deg... Du kan jo sånn i forbifarten si at du lurte på å kjøpe en julegave til ham, og spørre om det er noe spesielt han ønsker seg? Hvis han da bare snakker det bort, og ikke spør hva du ønsker deg, vet du at han ikke har planer om det. Jeg ville forresten blitt på vakt overfor en som aldri gir noe, aldri gir en liten oppmerksomhet når du handler inn og spanderer middager. Gjerrigknarker er lite sjarmerende. Anonymkode: 22ca9...b58 Han høres ut som en type som gladelig hadde svart på hva han ønsker seg uten å skjønne at det både er et relevant spørsmål og et hint om å gi gave til hverandre 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Kvalitet skrev (13 minutter siden): Han høres ut som en type som gladelig hadde svart på hva han ønsker seg uten å skjønne at det både er et relevant spørsmål og et hint om å gi gave til hverandre Neida, han er ikke så fjern, han er en god mann, han bare tenker ikke så langt i forhold til dette med gaver, tror jeg. Må vel gå an å lære han opp litt, håper jeg😆 Anonymkode: 94d03...b31
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja da er vi litt i samme situasjon😊 Jeg håper det snur litt da, når vi (hvis vi) definerer forholdet og vet det er oss to, og kanskje når han i tillegg ser hva jeg legger i det etter hvert. Kan ikke tenke meg at han mener å være gnien, han er egentlig ikke typen til det, tror jeg. Jeg tror bare han ikke tenker.. håper iallefall det, for da kan det jo snu. Jeg er som deg, liker å både gi og få gaver og oppmerksomhet på andre måter, syns det er viktig. Det trenger ikke være noe dyre greier, det er tanken som teller. Jeg kjente på skuffelsen første gangen vi var hjemme hos meg, jeg hadde laget god middag til oss, og hadde nesten forventet at han tok med blomster, vin, sjokolade eller noe, men han kom tomhendt, og det har han gjort siden også. Når vi har spist ute, betaler han, og da sier jeg at jeg vippser min del, og han svarer ikke noe spesielt på det. Jeg hadde håpt at han av og til kunne sagt «jeg tar det jeg, nå har du laga middag til meg flere ganger, så nå vil jeg veldig gjerne spandere på deg». Men neida🤪 Har ikke lyst at dette skal være dealbreaker når så mye annet er bra, men jeg håper jo dette endrer seg.. Håper det endrer seg for deg også😊 Anonymkode: 94d03...b31 Jeg har også hatt forventninger om vin/blomst/lignende når jeg har invitert på middag.. og heller ikke fått 🤪 Enig i at tanken teller, og noe hadde vært koselig.. Mine ekser har vært veldig på den type oppmerksomhet, så mulig jeg et godt vant. Jeg har også er håp om at det blir endring dersom vi definerer oss som et par. For meg kan det bli en deal breker.. Trenger å føle meg elsket og verdsatt og gaver er (dessverre?) et kjærlighetsspråk for meg.. Vi har datet en stund og har snakket om dypere temaer og tidligere relasjoner. Spurte generelt hvordan han viser og liker å bli vist kjærlighet, samt hva deg fineste noen har gjort for han er og motsatt (av kjærester). Han har fortalt om en del søte/romantiske ting, så kanskje han ikke er helt lost.. Men venter til forhold? Eller så kan det jo hende at han ikke ser på meg som kjæreste materiale eller ønsker noe seriøst.. Anonymkode: 7df82...ea1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Hvor gammel er han? Anonymkode: 11890...de4
Engel Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Jeg ville avventet til dere er i desember. Hvis dere fortsetter å date da så er det på tide å ta praten om hvor dere er på vei (og gå inn i et forhold), og da er det også helt naturlig å gi gave. Jeg har flere ganger gitt gave til de jeg har datet til jul, for meg er det helt naturlig. Jeg er ikke så opptatt av å få noe tilbake egentlig, men har jo alltid fått det. Kan egentlig ikke huske at vi har avtalt noe på forhånd, men det har jo helt sikkert blitt prat om det på en eller annen måte, det blir jo fort det helt naturlig når man nærmer seg jul.
exictence Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nå skal vi drikke vin til helgen, og han har ikke sagt noe om å kjøpe vin, så da er det vel jeg som må kjøpe det også.. Du lager mest mat, og han kommer ikke med noe? Nei, du skal ikke kjøpe inn vin. Du kan spørre ham: Hvordan gjør vi det? Kjøper du inn vin til i kveld? Jeg lager ofte mat, så tenker at det er jo helt greit? AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men god idé at jeg kan spørre hva han ønsker seg, selv om det egentlig er kjekkere å gi noe man har kommet på selv. Går det kanskje an å spørre om han har lyst at vi skal gi julegaver til hverandre? Anonymkode: 94d03...b31 Jeg hadde nok sagt: Hva tenker du om julegaver til hverandre til jul? Jeg tenker ...... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå