AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Noen som har et råd til hvordan deale med en ex, som har vært psykisk voldelig, manipulerende, krenkende, you name it....også har han altså rundt 3000 venner på FB og blir så til de grader "digget". Jeg har selvsagt slettet han som venn, men hører hvordan han driver på. Legger ut bilder av seg selv og blir "digget", skriver noen velvalgte ord og blir "digget", er aktiv som bare det og virker tidvis "høy" på sosiale medier, men folk bare klapper og heier og digger. Jeg blir fysisk dårlig av det faktisk. Jeg har slettet som venn, men bør kanskje blokkere, så jeg ikke får sett noe av han på FB? Men jeg mener det seriøst, hvordan takler man det at man vet sannheten om en mann, som veldig få andre vet sannheten om, og det å vite at så mange mennesker blir forført? Jeg strever med dette. Noen råd? Jeg får jo behov for å rope ut til alle hvem han egentlig er og hva han har gjort mot meg. Det gjør bare så veldig vondt. Anonymkode: 07f9e...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Er det ikke bare å gjør som damer som har ryggrad gjør i andre land? Henger ut fyren på engelsk for et eller annet, liten p!kk f eks eller legger ut annonse som er mer åpen på Gay-Homo nettsider 😂 Anonymkode: 5067c...8b1 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke bare å gjør som damer som har ryggrad gjør i andre land? Henger ut fyren på engelsk for et eller annet, liten p!kk f eks eller legger ut annonse som er mer åpen på Gay-Homo nettsider 😂 Anonymkode: 5067c...8b1 Haha! nå fikk du meg til å le oppi alt. Tusen takk! Tidenes hevn det da. Men sikkert straffbart, så hadde aldri turt. Men tanken er gøy! Andre forslag? eller tips til hvordan takle dette? Anonymkode: 07f9e...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Sannsynligvis var han ikke verken psykopat eller narsissist Anonymkode: cab68...25f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Han digger å bli digget, og han digger å bli hatet. Straff han ved å glemme han! Det er det verste du kan gjøre mot en narsissist. Det forteller han at du synes han er verdiløs. De 3000 diggerne på Facebook kjenner han ikke. Etterhvert vil han bruke opp vennene sine, og han sitter ensom og forlatt i hjemmet sitt og teller likes. Anonymkode: e413e...195 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sannsynligvis var han ikke verken psykopat eller narsissist Anonymkode: cab68...25f Å joda, det er jo dem som har flest "venner" på sosiale medier. Det er deres lekeplass og de er mestere i å sjarmere og fremstå som fantastiske likandes mennesker. De får jo all beundring de trenger der. Anonymkode: 07f9e...6aa 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han digger å bli digget, og han digger å bli hatet. Straff han ved å glemme han! Det er det verste du kan gjøre mot en narsissist. Det forteller han at du synes han er verdiløs. De 3000 diggerne på Facebook kjenner han ikke. Etterhvert vil han bruke opp vennene sine, og han sitter ensom og forlatt i hjemmet sitt og teller likes. Anonymkode: e413e...195 Veldig sant det du sier. Men hvordan gjøre det, i praksis, det du skriver? altså glemme han, som i blokkere? Ikke bry meg lenger? Har ikke behov for å bry meg og jeg følger ikke med på han på FB lenger, har slettet han . Men skulle gjerne gnidd inn at jeg syns han er verdiløs for meg. Vet ikke hvordan, mer enn å kutte han ut av livet mitt. Anonymkode: 07f9e...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig sant det du sier. Men hvordan gjøre det, i praksis, det du skriver? altså glemme han, som i blokkere? Ikke bry meg lenger? Har ikke behov for å bry meg og jeg følger ikke med på han på FB lenger, har slettet han . Men skulle gjerne gnidd inn at jeg syns han er verdiløs for meg. Vet ikke hvordan, mer enn å kutte han ut av livet mitt. Anonymkode: 07f9e...6aa Det verste du gjør mot slike, det er å vise dem likegyldighet. Blokker ham slik at du ikke får opp noe av ham på some. Og ender dere med å støte borti hverandre, vær likegyldig, som om han er en distansert bekjent som ikke betyr noenting for deg. Høflig, avmålt, du må ikke stoppe og prate med ham en gang. Enda verre "hevn" får du om du i tillegg til likegyldigheten blir fornøyd og etterhvert lykkelig i ditt eget liv. Så ta vare på deg selv, ha en sunn livsstil, spis sunt, vær nok fysisk aktiv, ta vare på egen mentale helse, sov nok. Vær sosial med venner og familie, jobb for å utvide nettverket ditt om nødvendig, lær deg noe nytt, noe som gir deg følelse av mestring, le sammen med andre, vær deg selv - du er fri til det nå! Ps - det er som regel mange flere som allerede har avslørt slike enn du tror. Det er bare svært få som vil si det høyt så lenge det ikke er offentlig kjent eller han har gjort noe helt konkret det er lett å vise til. Så det er nok mange rundt ham som vet eller mistenker hvordan han er, så du er ikke alene om å vite hvor falsk og farlig han er. Lev ditt liv og bli fornøyd med deg selv og eget liv - det er den aller beste hevnen du noen gang får over ham Anonymkode: ede15...53d 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 En ting til - om noen kommenterer at du ikke er sammen med denne "fantastiske" mannen, så hold deg nøytral der også - bare ha et innøvd svar om at dere var for forskjellige til å ha det godt sammen, og at ting ikke er slik det virker å være på overflaten. Og før noen da får mulighet til å spørre mer - bytt tema. Om de likevel spør, hold deg nøytral og saklig og si at det er noe du ikke ønsker å snakke mer om, dere er ikke sammen lenger og du har gått videre. Og så bytter du tema igjen. Anonymkode: ede15...53d 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men skulle gjerne gnidd inn at jeg syns han er verdiløs for meg. Vet ikke hvordan, mer enn å kutte han ut av livet mitt. Ved å gni det inn, så viser du at du bryr deg. Anonymkode: e413e...195 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen som har et råd til hvordan deale med en ex, som har vært psykisk voldelig, manipulerende, krenkende, you name it....også har han altså rundt 3000 venner på FB og blir så til de grader "digget". Jeg har selvsagt slettet han som venn, men hører hvordan han driver på. Legger ut bilder av seg selv og blir "digget", skriver noen velvalgte ord og blir "digget", er aktiv som bare det og virker tidvis "høy" på sosiale medier, men folk bare klapper og heier og digger. Jeg blir fysisk dårlig av det faktisk. Jeg har slettet som venn, men bør kanskje blokkere, så jeg ikke får sett noe av han på FB? Men jeg mener det seriøst, hvordan takler man det at man vet sannheten om en mann, som veldig få andre vet sannheten om, og det å vite at så mange mennesker blir forført? Jeg strever med dette. Noen råd? Jeg får jo behov for å rope ut til alle hvem han egentlig er og hva han har gjort mot meg. Det gjør bare så veldig vondt. Anonymkode: 07f9e...6aa De som digger han bare liker bilde fordi de kjeder seg. Hvem han er eller hva han har gjort er irrelevant . Anonymkode: 3a67b...aa3 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det verste du gjør mot slike, det er å vise dem likegyldighet. Blokker ham slik at du ikke får opp noe av ham på some. Og ender dere med å støte borti hverandre, vær likegyldig, som om han er en distansert bekjent som ikke betyr noenting for deg. Høflig, avmålt, du må ikke stoppe og prate med ham en gang. Enda verre "hevn" får du om du i tillegg til likegyldigheten blir fornøyd og etterhvert lykkelig i ditt eget liv. Så ta vare på deg selv, ha en sunn livsstil, spis sunt, vær nok fysisk aktiv, ta vare på egen mentale helse, sov nok. Vær sosial med venner og familie, jobb for å utvide nettverket ditt om nødvendig, lær deg noe nytt, noe som gir deg følelse av mestring, le sammen med andre, vær deg selv - du er fri til det nå! Ps - det er som regel mange flere som allerede har avslørt slike enn du tror. Det er bare svært få som vil si det høyt så lenge det ikke er offentlig kjent eller han har gjort noe helt konkret det er lett å vise til. Så det er nok mange rundt ham som vet eller mistenker hvordan han er, så du er ikke alene om å vite hvor falsk og farlig han er. Lev ditt liv og bli fornøyd med deg selv og eget liv - det er den aller beste hevnen du noen gang får over ham Anonymkode: ede15...53d AnonymBruker skrev (10 timer siden): En ting til - om noen kommenterer at du ikke er sammen med denne "fantastiske" mannen, så hold deg nøytral der også - bare ha et innøvd svar om at dere var for forskjellige til å ha det godt sammen, og at ting ikke er slik det virker å være på overflaten. Og før noen da får mulighet til å spørre mer - bytt tema. Om de likevel spør, hold deg nøytral og saklig og si at det er noe du ikke ønsker å snakke mer om, dere er ikke sammen lenger og du har gått videre. Og så bytter du tema igjen. Anonymkode: ede15...53d Tusen takk for veldig gode og innsiktsfulle råd! Jeg tar til meg alt. Har blokkert nå og kommer til å skygge banen mest mulig, bor heldigvis ikke i samme by. Er nesten redd nå som jeg har blokkert. Han blir sikkert rasende den dagen han innser det. For han må vel søke etter meg for å se at han er blokkert? Det tærer skikkelig på meg at han er såpass populær på sosiale medier. Men jeg må bare håpe at flere enn meg har avslørt han. Men du vet, det er stort sett bare de som kommer nært på som klarer avsløre.... Og han slipper ingen inn. Jeg tror jeg avslørte fordi jeg er en god menneskekjenner men også fordi det var jo opplagt, han var ekstremt nedlatende og fæl mot meg. Takk igjen for dine råd og takk for alle råd fra andre her også. ❤️TS Anonymkode: 07f9e...6aa 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Å joda, det er jo dem som har flest "venner" på sosiale medier. Det er deres lekeplass og de er mestere i å sjarmere og fremstå som fantastiske likandes mennesker. De får jo all beundring de trenger der. Anonymkode: 07f9e...6aa En svært liten andel av befolkningen kvalifiserer til dette. Jeg er mer overrasket over folks hang til dette med å skulle kjenne slike folk. Anonymkode: cab68...25f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En svært liten andel av befolkningen kvalifiserer til dette. Jeg er mer overrasket over folks hang til dette med å skulle kjenne slike folk. Anonymkode: cab68...25f Å, det er mange flere enn vi skulle tro dessverre. Anonymkode: 07f9e...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men du vet, det er stort sett bare de som kommer nært på som klarer avsløre.... Og han slipper ingen inn. Jeg tror jeg avslørte fordi jeg er en god menneskekjenner men også fordi det var jo opplagt, han var ekstremt nedlatende og fæl mot meg. Når du er borte, så slipper han nok et nytt offer inn, og behandler dårlig. Men om han klarer å manipulere hun til å tro at han ikke har gjort noe galt, og alt er hennes feil, så er det ikke sikkert hun skjønner hva som egentlig skjer. Jobber han med kolleger, så vil jeg tro at enkelte av dem skjønner hvordan han er, men ikke tør å si noe i frykt for hevnaksjon Anonymkode: e413e...195 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Man kan jo være en kul venn, selv om man er en ræva kjæreste. Anonymkode: 87a99...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå