AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Gi meg 3 gode grunner til å gifte seg i dag, om man er en mann? Når man skiller seg så blir mannen screwed over i retten og alt er i damas favør. Absolutt ALT Så hvorfor gifte seg i dag? Er det virkelig verdt risikoen? Fordi det virker ikke slik. Overbevis meg - Mann 29 Anonymkode: 02b97...bb8 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Som mann? Tror du kvinner er idioter? Vi har da ingenting å hente på ekteskap vi heller om vi kan ta vare på oss selv. Anonymkode: 3e2d1...33c 30 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 7. november 2023 Hvorfor skal vi overbevise deg? Voksen mann og du har tatt ditt standpunkt. Stå for det og bruk tiden din til noe mer fornuftig enn å egle opp til krangel på nett. Det er mer tøysete enn ekteskap, vet du Anonymkode: 622f9...a15 49 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Hvis du gifter deg med en dame som sparer mer enn deg, går det i din favør. Anonymkode: fe3d7...8eb 9 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Her skal vi snakke legalt. Gi meg suverene skuddsikre legale argumenter FOR ekteskap i dag. Skuddsikre! Hvorfor skal en mann gifte seg i dag, når de bare blir drept i et skillsmisse? TS Anonymkode: 02b97...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 Hvis du har nødt til å lete etter fordeler og argumenter ved å gifte deg så tror jeg ikke du trenger gifte deg i det hele tatt. Anonymkode: 25532...d5d 37 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 1. Gjør det for kjærligheten 2. Gjør det for barna 3. Se verden fra et annet sted enn din egen navle Anonymkode: bd6f7...ce0 21 1
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Her må jeg nok være enig med TS det gjelder om man sitter på ett hus som man drar ett kvinnfolk inn i sånn som meg men man bør også være raus 😀 hørt noe rykter om at samboerloven også skal inneholde elementer likt ved ekteskap 😀
Hulderen Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 Når man skiller seg? De færreste planlegger skilsmisse når de gifter seg. Selv har jeg ikke prøvd skilsmisse, men har vært lykkelig gift i over 25 år og har tenkt å fortsette å være gift i minst 25 år til. 21 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Som mann? De som skiller seg aller oftest er lesbiske par. I heterofile forhold er det som oftest dama som ønsker skillsmisse, mens mannen sjeldent vil. Så det er helt tydeligvis mange flere fordeler å være gift som mann enn som kvinne. Anonymkode: 1e11d...a28 6 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 Populært innlegg #11 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gi meg 3 gode grunner til å gifte seg i dag, om man er en mann? Når man skiller seg så blir mannen screwed over i retten og alt er i damas favør. Absolutt ALT Så hvorfor gifte seg i dag? Er det virkelig verdt risikoen? Fordi det virker ikke slik. Overbevis meg - Mann 29 Anonymkode: 02b97...bb8 Du har sett altfor mye på amerikanske filmer. Virkeligheten i Norge er ikke sånn. Ekstremt få skilsmisser ender i rettssystemet i Norge. All statistikk på helsesiden viser at menn profiterer aller mest på å være i et ekteskap. De drikker mindre, spiser bedre, er mindre skjøre og lever lengre. Anonymkode: 992a4...d37 36 1 30
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Du har rett, ikke gift deg. Ha samboerkontrakt dersom du flytter sammen med noen. Anonymkode: 3e7a0...133
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Her skal vi snakke legalt. Gi meg suverene skuddsikre legale argumenter FOR ekteskap i dag. Skuddsikre! Hvorfor skal en mann gifte seg i dag, når de bare blir drept i et skillsmisse? TS Anonymkode: 02b97...bb8 For din egen del tenker jeg at du bør søke profesjonell hjelp, for du har et virkelighetssyn som ikke er realitetsorientert. Når det kommer til skillsmisseoppgjør så har du tydelig ikke satt deg inn i lover og regler som gjelder i Norge i dag. Ordbruken din viser at du nok er langt inn i incell-retorikken som ser på kvinner er fienden. Og det viser at du har misforstått det aller mest grunnleggende når man inngår ekteskap. Nemlig kjærlighet, respekt, omtanke, tillit, loyalitet, det å se hverandre, kommunisere, bry seg om hverandre - og ikke minst det å ta ansvar for seg selv og forholdet og fellesskapet. Når begge parter har slike egenskaper så takler de også en ev. skillsmisse frem i tid på en konstruktiv måte - men de fleste som innehar slike egenskaper og verdier, de havner ikke i skillsmissestatistikken. Du er fremdeles forholdsvis ung, bruk tiden din godt de neste par årene på å rydde opp i egne problemer som i dag hindrer deg fra å finne en god kvinne hvor både du og hun kan få et godt liv sammen. Slike holdninger som du viser i denne tråden vil dessverre mest trolig gjøre deg evig ulykkelig fordi damer går fra deg. Du har alle muligheter - vær smart, søk hjelp ❤️ Anonymkode: 99c9b...229 18 20
Korsihalsen Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Her skal vi snakke legalt. Gi meg suverene skuddsikre legale argumenter FOR ekteskap i dag. Skuddsikre! Hvorfor skal en mann gifte seg i dag, når de bare blir drept i et skillsmisse? TS Anonymkode: 02b97...bb8 Jeg vet ikke. Jeg vil ikke gifte meg ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Gi meg 3 gode grunner til å gifte seg i dag, om man er en mann? Når man skiller seg så blir mannen screwed over i retten og alt er i damas favør. Absolutt ALT Så hvorfor gifte seg i dag? Er det virkelig verdt risikoen? Fordi det virker ikke slik. Overbevis meg - Mann 29 Anonymkode: 02b97...bb8 Overbevis meg om at du er klar over at i dag er kvinner i flertall i høyere utdanning, og at vi har egen inntekt og egne eiendeler. Det eneste tilfellet jeg vet om der det var en så bitter strid at den endte i retten, gikk i mannens favør. Han hadde eget firma og kunne dokumentere, hun hadde en jobb innen et annet felt som gjorde at hun tjente greit, men tok ingen av hans "verdier". Anonymkode: a8112...c72 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 Du trenger ikke ønske ekteskap om du ikke vil. Kanskje vil du møte ei som får deg til å finne ut ringstørrelsen hennes i smug, eller kanskje vil du ikke det. Anbefaler deg og være veldig ærlig om du dater om at du ikke tror på ekteskap, slik at om hun gjør dere kan finne noen som har samme fremtids ønsker som det dere har. Anonymkode: 7c848...a32 6
SPOCA Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 (endret) Som min kommende mann sier; hvis dette er første tanke, er kanskje ikke ekteskap noe for deg uansett. Samboer gifter seg med meg fordi han elsker meg og vil tilbringe resten av livet med meg. I tillegg håper vi at jeg stiller litt sterkere i møte med ulike instanser vedrørende hans stesønn. Vi snakker da ikke legalt, men rent menneskelig. Vi har begge testamente som sikrer oss, men vi merker jo at instanser tar meg/oss mer seriøst når vi er kommende ektepar og ikke "bare" kjærester. Utover det kan man sikre seg ganske godt gjennom en ektepakt. Det hadde jeg med min eksmann. Vi beholdt våre verdier hver for oss, han fikk ingenting som var mitt, og jeg fikk ingenting av ham som var hans, da vi skilte oss. Man kan sikre seg ganske bra gjennom ektepakt og advokat. Og det var jeg veldig glad for, siden min eksmann var svært voldelig i etterkant av giftemålet. Det gjorde at jeg slapp å forholde meg til ham, annet enn at min advokat tok seg av formaliteter. Endret 7. november 2023 av SPOCA 7 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Her skal vi snakke legalt. Gi meg suverene skuddsikre legale argumenter FOR ekteskap i dag. Skuddsikre! Hvorfor skal en mann gifte seg i dag, når de bare blir drept i et skillsmisse? TS Anonymkode: 02b97...bb8 Hvorfor skal vi overbevise deg? Du er en voksen mann, men oppfører og ordlegger deg som en 15-åring. Har ingenting med kjønn å gjøre - den som tjener/sparer minst tjener mest på en skilsmisse. Når det er sagt er kvinner de osm oftest blir dreps og misbrukt i ekteskap, så er menn som kommer best ut av det. Anonymkode: 725b8...8e2 22 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Gi meg 3 gode grunner til å gifte seg i dag, om man er en mann? Når man skiller seg så blir mannen screwed over i retten og alt er i damas favør. Absolutt ALT Så hvorfor gifte seg i dag? Er det virkelig verdt risikoen? Fordi det virker ikke slik. Overbevis meg - Mann 29 Anonymkode: 02b97...bb8 Er ikke vits å gifte seg. Samfunnslimet og verdier man hadde tidligere ligger døde under kirka. Synes faktisk at det er morsomt at det finnes folk i Norge i 2023 (snart 2024) som kanskje vurderer å gifte seg og sitter og tror at de skal holde ut til 2074, altså de neste 50 år ,LOL. Skjer bare ikke i dagens samfunn som ikke har noen moralske verdier lenger. Problemet er menn har latt seg overkjøre helt her til lands av kvinnfolkene som har slust seg selv inn i både akademia, kommunal og spesielt offentlig sektor. De har tatt over jussen også (jurist og advokat). Så politikk + jus, og de lager sine egne regler til sin egen fordel. Du må nesten flytte til et helt annet land hvor ekteskap fortsatt betyr noe og folk skjønner konseptet som heter lojalitet og de kaller ikke sin andre bedre halvdel for "partner". Det er så jævla latterlig å kalle noen "partner". Akkurat som det er en slags business kontrakt. For meg vil "partner" alltid være noe man forhandler med på jobben eller har som kunde i et prosjekt sammen 😂 Anonymkode: 52292...fae 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Ekteskap er best for menn. Bedre helse, de lever lenger, bedre jobber, lavere vekt, bedre psykisk helse... Og det motsatte for kvinner. Anonymkode: 9c198...eaa 12 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå