Gå til innhold

Psykisk vold med (ex)-partner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal starte innlegget, eller hvordan forhold jeg helt har med denne personen. Vi var i et forhold i veldig mange år, fra vi var 15. vært av og på, pga mye problemer. fått barn sammen. Og har nå stått på «vent» i mange mnd, pga jeg tryglet om å se an. Her om dagen sa han at han ikke ser noen fremtid med meg. Og det er greit. Men samværet med barna fortsetter hjemme hos meg…noe jeg føler på at jeg vil avslutte pga forholdet er slutt, men samtidig er jeg redd for da mister jeg han… 

uansett. Nå i kveld hadde vi en diskusjon, og jeg føler meg helt borte i mitt eget hode. 
det hele starter da vi skal legge barna, dem er utagerende da vi legger sammen. Kanskje fordi dem ikke er vandt til begge to samtidig. Jeg snakker til barna, men ex begtnner å snakke i munne på meg. Da ble jeg irritert, så ble dårlig stemning sånn uten at vi sa noe på en måte. 
mens barna nekter å sove osv, så merker jeg at ex har en dårlig attitude, begynner å svare små irritert, står bare å henger å slenger rundt omkring. Og da barna sier dem ikke vil sove så sier han bare «nei greit» også bare står han der irritert. 
det som jeg reagerte på var da han skrudde av lyset, så slenger han hånda på lysbryteren sånn irritabelt, hvis det er forståelig hva jeg mener?

jeg tar opp dette etterpå da ungene sover. Også husker jeg egentlig ikke så mye av hva vi snakket om. Annet enn at han begtnner å legge ting over på meg. «Husk ar du ikke er feilfri selv», «jeg gjorde det ikke sååå hardt», «herregud, tåler ingenting du», «du pirker på alt, jeg blir gal» osv. 

hele denne samtalen ender i at jeg føler meg ekkel og forvirret. Er jeg virkelig så skadelig? Skaper jeg krangler? Gjør jeg ting jeg ikke enser at jeg gjør selv? Hva feiler det meg. 

jeg prøvde å ta det opp enda senere igjen. Da får jeg beskjed igjen om «du tåler ingenting du», «klarer du ikke bare å legge bort ting, du er slitsom» osv… er det feil av meg å ville snakke om ting? 

dette er en slags oppførsel han ofte har. Hvis barna nekter å spise, så kan han liksom reagere med å slenge maten ned på bordet som et barn og bare, «Neivel, ikke sois da». Hvis de ikke vil kle på seg, slenger han plagget ned på gulvet og er irritert osv… 

jeg har i lang tid etter dette forholdet, følt på nummenhet og depresjon. Da han har vært mye nedlatende, frekk, ydmyket meg, utnyttet meg seksuelt, vært emosjonelt utilgjengelig for både meg og barna osv osv. derfor overskriften. 
jeg har gjort mye feil og toxic jeg også, men i mitt hode føler jeg det har kommet pga hans nedlatende oppførsel mot meg, og derav min usikkerhet ovenfor han. Men det er jo egoistisk av emg å tenke, så da tenker jeg igjen at det er meg det feiler noe😭 hater eet her, er en evig ond sirkel, og jeg føler jeg sitter fast… 

Anonymkode: 5a232...20b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...