Gjest MisterMister Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Hvorfor er det så mange på dette forumet som virker så sure og bitre på livet? Virker som om det bare er om å gjøre å rive andre ned, og passe på så andre er mislykket og ulykkelig også.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Bare 10% av alle mennesker har en velutviklet evne til empati. Resten av gjengen nyter å mobbe, baksnakke og lage litt drama av og til. Dessuten blir en del folk aggressive mot omgivelsene når de er frustrerte for noe og lar det derfor gå ut over omgivelsene og passende offer. Andre bare elsker litt makt over andre. Det er ingen unnskyldning og vi må slutte å forstå folk ihjel. Forøvrig er det ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: 319c7...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Jeg liker å komme med gode, varme innspill og råd der jeg ser at innleggene bærer preg av en viss form for modenhet. I andre innlegg der det er oppgulp, manne/kvinnehat og "pappa'n min er sterkere enn din" preg - så gulper jeg med. Lar meg vel rive med lett da 😉 Anonymkode: 477b1...7ae
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Bare 10% av alle mennesker har en velutviklet evne til empati. Resten av gjengen nyter å mobbe, baksnakke og lage litt drama av og til. Dessuten blir en del folk aggressive mot omgivelsene når de er frustrerte for noe og lar det derfor gå ut over omgivelsene og passende offer. Andre bare elsker litt makt over andre. Det er ingen unnskyldning og vi må slutte å forstå folk ihjel. Forøvrig er det ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: 319c7...1fe Nei det et ikke rart det er krig i verden med tanke på de realitetene du nevner. Anonymkode: 61055...d40
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Synes det varierer, men det er vel en kombinasjon av at endel er mennesker som "snakker rett fra leveren" og en del som trenger å få utløp for noe de ikke får utløp for i livet ellers. Men på mandag virket det som om det var gjevnt over elendig stemning over hele linjen 😂 Anonymkode: 5232b...25f 1
Blueberrymuffin Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Mitt inntrykk er at slik man skriver, deretter får man svar. Min oppfatning er at folk på forumet her er åpnr, imøtekommende, varme og rause når det er folk som oppriktig spør om råd og har gode intensjoner. Men det er også flere tråder på forumet her som ikke er av den arten. Et eksempel på slike tråder kan være at «jeg har vært utro, men jeg synes dama er en megge iblant, så egentlig fortjener hun det og bøt tilgi meg». Da skal man ikke vente så mye forståelse eller raushet tilbake tenker jeg. Jeg tenker, har du null moral, eller skriver stygge ting, så skal du heller ikke forvente noe fint svar tilbake. På det nivået du legger deg, på det nivået får du svar deretter. Så om du opplever at mange er sure eller bitre, kan det hende du kanskje henger i feil tråder her inne?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 MisterMister skrev (17 timer siden): Hvorfor er det så mange på dette forumet som virker så sure og bitre på livet? Virker som om det bare er om å gjøre å rive andre ned, og passe på så andre er mislykket og ulykkelig også. jeg lurer mer på hvorfor det er så mange som tror at folk som har en annen mening enn dem selv, er sure, bitre eller misunnelige. Virker som det bare er lov med regnbuer og enhjørninger for noen. Anonymkode: d0e02...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 MisterMister skrev (17 timer siden): Hvorfor er det så mange på dette forumet som virker så sure og bitre på livet? Virker som om det bare er om å gjøre å rive andre ned, og passe på så andre er mislykket og ulykkelig også. Ja det har du rett i. Og de godter seg når andre har problemer og de kan komme med hets, stikk og kommentarer for å tråkke folk enda mer ned uansett hva saken gjelder eller trådstarter er uskylig oppi det hele og bare ber om hjelp når de forteller sin historie. Anonymkode: f221e...ef2 2
Trolltunge Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Jeg kan ikke si at jeg føler meg truffet personlig, men regner det som ganske logisk at nettet generelt er en plass hvor mange spyr ut dritt de bærer på, og litt ukritisk lar det hagle over andre. Så føler de seg antagelig litt høye på det innimellom, ved å ha fått utløp for dritt de bærer i seg.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Det som er mest irriterende, er svar folk får i trådene i Barn og familie. Jaggu mange, sure og bitre kvinner der. Lurer på hvordan de i virkeligheten. Mange spesielle meninger. Anonymkode: 1c176...a88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå