AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Kommer til å spørre om å få redusert stillingen min til 80% med tre barn og en mann som arbeider mye har jeg 0 overskudd igjen. Hadde jeg hatt en dag i uken til å hente meg inn igjen, få unnagjort husarbeid, handlet osv hadde det hjulpet veldig mye. Dere som har refusert stillingen, hvor mye arbeider dere? Og hvordan? (Fri en dag i uken f.eks?) hva tjener dere? Og hvor mye sparer dere til pensjon som følge av redusert stilling? Anonymkode: 1f254...0c8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Jeg gjorde det da jeg hadde mann som pendlet sånn at jeg i praksis var alene om to barn på 1 og 3 år. Det var det, eller gå i veggen så det sang. Jeg brukte ikke fridagen på husarbeid, men på å sove (ungene sov ikke heller…). Sparte ikke til pensjon da, men jeg har begynt nå. Jeg søkte permisjon fra jobben etter riktig paragraf i aml, så jeg står oppført med 100% jobb, men det går jo likevel ut over pensjonen. Jeg var stipendiat da, så jeg var absolutt ikke høyt lønnet. For meg handlet det om overlevelse. Nå jobber jeg 100%, selv om jeg har fått et barn til som har en diagnose som krever mye ekstra. Anonymkode: b4b31...420
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Nå sparer jeg 3000/mnd i pensjon, men det er ikke spesifikt for å dekke opp for de årene med redusert stilling og dårlig lønn. Jeg hadde ulønnet permisjon/var «mellom jobber uten dagpenger» ogsåi perioder, to av barna begynte ikke i bhg før de var 18-22 mnd. Anonymkode: b4b31...420
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Jeg har tre barn i alderen 1,5 til 7 år og jobber 80%. Har en litt fleksibel jobb og kan delvis styre når og hvor jeg jobber. Sprer stort sett arbeidet på fem dager slik at barna får kortere tid i barnehage/aks. En del ganger jobber jeg mer på kveldene og i helger og kan dermed ta fri en dag i uka (dvs. gjør husarbeid og ærender). "Fridagen" min bruker jeg også til å trene enten jeg jobber eller ei. Det er veldig viktig for meg. 100% stilling gir ca. 570 000 brutto. Sparer ikke akkurat nå, men sparte i flere år jeg jeg reduserte stillingen. Jeg har permisjon. Dvs. at jeg fortsatt "eier" en 100% stilling, noe som er viktig for meg. Jeg har 20% permisjon dette barnehage-/skoleåret, og jobber nok redusert også neste barnehage-/skoleår. Anonymkode: aa779...cff
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har tre barn i alderen 1,5 til 7 år og jobber 80%. Har en litt fleksibel jobb og kan delvis styre når og hvor jeg jobber. Sprer stort sett arbeidet på fem dager slik at barna får kortere tid i barnehage/aks. En del ganger jobber jeg mer på kveldene og i helger og kan dermed ta fri en dag i uka (dvs. gjør husarbeid og ærender). "Fridagen" min bruker jeg også til å trene enten jeg jobber eller ei. Det er veldig viktig for meg. 100% stilling gir ca. 570 000 brutto. Sparer ikke akkurat nå, men sparte i flere år jeg jeg reduserte stillingen. Jeg har permisjon. Dvs. at jeg fortsatt "eier" en 100% stilling, noe som er viktig for meg. Jeg har 20% permisjon dette barnehage-/skoleåret, og jobber nok redusert også neste barnehage-/skoleår. Anonymkode: aa779...cff Hvordan er det hvis du f.eks arbeider mer enn 80%? Fører du timer for det da? Anonymkode: 1f254...0c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå