Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i omtrent 2 år. Han har kommet på et punkt hvor han vet at han elsker meg. Jeg derimot er usikker på hva jeg føler tilbake. Jeg vet at jeg er svært i glad i han, og føler jeg kan være meg selv rundt han. Men saken er den at jeg har så og si null sexlyst. Det er kun han som tar initiativ. Jeg har prøvd å være både på og av forskjellige hormoner, og ingenting fungerer på min seksuelle lyst. Hans lyst er derimot veldig høy, men det tærer litt på forholdet når det kun er en av oss som virkelig har lyst. 

Da jeg møtte ham for første gang husker jeg at den seksuelle lysten min til han forsvant etter noen ganger med samleie. Men fordi jeg er så glad i han klarer jeg ikke å gi slipp på han, og har vel tenkt at jeg kanskje bare er på grensen til aseksuell. Jeg synes ikke det er spennende eller fristende lenger og forholdet har fort blitt veldig komfortabelt. Hodet mitt tenker ofte på andre tidligere "flinger" og legger veldig mye merke til andre kjekke menn, uten at jeg egentlig ønsker å ha slikt fokus. Men jeg klarer ikke å kontrollere hodet mitt og følelsene mine. Det jeg vet at jeg synes andre menn er interessante men ikke noen andre jeg ønsker å ha forhold med. Dette er også mitt første skikkelige forhold, så veldig mye er nytt for meg. 

Vi er også veldig ulike. Da han kommer fra en religiøs familie og min familie har ikke hatt noe fokus på religion. Dette er noe jeg også stadig tenker på dersom han blir den jeg skal gifte meg med og stifte familie med. Blant annet hvor ulike meninger vi kan ha ved å oppdra barn. For han kommer Gud før alt annet. Jeg er usikker hvor jeg står både religiøst og med han. Han er også veldig ekstrovert og har en litt latere livsstil enn det jeg liker å ha. 

Meg og kjæresten har kommet til et punkt hvor vi lurer på om det blir meg og han for alltid, og hvis ikke er det et ønske om at forholdet stoppes. Slik det er nå har han sagt at han er sikkert på at han elsker meg, men han vil vite om jeg føler det samme. For meg er det å elske noen et stort ord. Jeg vet at jeg er veldig glad i han, og jeg tenker mye på forholdet vårt og hvordan fremtiden hadde vært om vi slo opp, og hvordan fremtiden blir om vi holder sammen. Er det noen som kan hjelpe meg der ute, hva tenker du/dere jeg skal gjøre?

Anonymkode: 8c5ee...3b8

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvordan har du fungert seksuelt tidligere?

Og for min del hadde det vært dealbreaker om vi hadde hatt vidt forskjellig syn på oppdragelse. Det vil jo hå til helvete 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Nei, når du elsker noen så vet du det, du er ikke i tvil. 

• Hjerte 1
Skrevet

Dette høres mest ut som en kvinne som er glad i noen og ikke elsker noen.
Jeg tror du er sammen med han fordi du ikke ønsker å såre han fremfor at du liker han.
Ja du er komfortabel nå, og det er skummelt å tenkte på å være alene. Men jeg tror dere har for ulike verdier og at du egentlig aldri har vært spesielt tiltrekt til han. Det at du har brukt 2 år på dette er utrolig

• Liker 1
Skrevet
Athena Freyja skrev (2 minutter siden):

Nei, når du elsker noen så vet du det, du er ikke i tvil. 

Jeg tror dette gjelder for noen, men ikke for alle. For oss litt vinglete og tvilende mennesker, så kan det være litt vanskelig å vite sikkert. Jeg synes det er lett å vite at jeg er forelsket i noen, men å bli sikker på at jeg elsker noen, tar veldig lang tid. 

Anonymkode: ba740...296

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mennesker som er emosjonelle stabile er ikke i tvil, selvom jeg tror det er noen punkter som gjør st du føler slik som du gjør

- du er rastløs fordi du er vant med forskjellige partnere

- du er redd at dette er din siste sjanse og at kan muligens ende opp alene ved en eventuell brudd

- du har gått lei

Anonymkode: 253d0...edf

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes at du skal la ham gå. Det virker ikke som du er like investert i dette forholdet som han er.

Når du allerede nå ikke har lyst på ham, og alt det seksuelle bare er et ork, så sier det seg selv at dette forholdet ikke er liv laga.

Anonymkode: 4c192...2b4

Skrevet

Du er ikke aseksuell bare romantisk lite interessert I ham. Du skriver jo at du lengter etter andre, både ekser og fremmede menn. I tillegg opplever du at dere mangler et felleskap. Dette har ingen framtid. 

Anonymkode: 93edf...3c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 2.27):

Mennesker som er emosjonelle stabile er ikke i tvil, selvom jeg tror det er noen punkter som gjør st du føler slik som du gjør

- du er rastløs fordi du er vant med forskjellige partnere

- du er redd at dette er din siste sjanse og at kan muligens ende opp alene ved en eventuell brudd

- du har gått lei

Anonymkode: 253d0...edf

Jeg er ikke vant med å være i lag med andre menn nei. Bare flørtet med andre menn før forholdet men ikke noe seriøst. Så kan være en av de siste punktene ja. Jeg liker alt vi to finner på sammen og planene vi har for fremtiden, men lysten på ham seksuelt er helt borte, og kjærligheten, slik når hjertet slår har uteblitt ganske lenge fra min side. 

Anonymkode: 8c5ee...3b8

Gjest Menelaos
Skrevet

Det er ingen her som kan vite om du elsker han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...