AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Der kom det som er varslet. Ser at det er et innlegg på Tek.no nå. Hvordan vil du forholde deg til dette? Foreløpig så har jeg ikke trykket på godkjenn. Anonymkode: ea3cb...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 hvorfor i all verden gidder du egentlig å betale for Facebook?? da ville jeg heller latt være å bruke Facebook i det hele tatt... Anonymkode: 2077b...af2 14 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Kom på instagram og. Hva betyr dette? Enda mer overvåking? Anonymkode: ed43d...3d2 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Ser flere begynner å få dette valget. Jeg har foreløpig ikke fått det, men kommer aldri i verden til å betale. Håper ingen gjør det. Da må de gi seg. Anonymkode: d5ddd...a59 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Men godtar man så kan de bruke alt vi legger ut til andre ting. Vi har ingen rettigheter. Anonymkode: ed43d...3d2 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kom på instagram og. Hva betyr dette? Enda mer overvåking? Anonymkode: ed43d...3d2 Nei, det samme som før. Men det har kommet ny lovgivning om at det må foreligge samtykke. Å gi oss "valget" om å betale for å bruke tjenesten, eller å akseptere at de selger personopplysninger til andre aktører, er Meta sin versjon av samtykke. Anonymkode: 150fc...a87 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Fikk det i går. Ikke trykket noe enda, vurderer sterkt å kutte ut Instagram. Hadde ikke gjort noe å kutte ned på Some og telefon, så kanskje en god anledning. Anonymkode: 491bb...49e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Men blir litt mer utfordrende når det gjelder facebook pga alle gruppene for skole, barnehage, trening etc. Hvilke andre alternativer har man egentlig? Anonymkode: 491bb...49e 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men blir litt mer utfordrende når det gjelder facebook pga alle gruppene for skole, barnehage, trening etc. Hvilke andre alternativer har man egentlig? Anonymkode: 491bb...49e Som før internett ; tlf og fysiske møter. Hadde blitt sinnsykt godt om det gikk tilbake til det! Anonymkode: ef845...82f 10 1
Einus Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Lenge før Fjøsboka, så hadde vi i Norge et liknende opplegg som kanskje de eldste her husker? Blink som det het. De ble overkjørt av fjøsboka. At dette med å betale for å bruke Meta ligger vel litt i tiden, samt at Norske juridiske regler lager problemer for Meta om dagen. Nå har Norge fått med seg EU også, så da kan de jo håpe på å få inn de milionene som Meta får hver dag av lille Norge som dagsbøter. Blink: https://no.wikipedia.org/wiki/Blink_(nettsamfunn) 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 Kanskje dette blir spikeren i kista og endelig boikott av sosiale medier for min del. Anonymkode: f0e21...a6f 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ser flere begynner å få dette valget. Jeg har foreløpig ikke fått det, men kommer aldri i verden til å betale. Håper ingen gjør det. Da må de gi seg. Anonymkode: d5ddd...a59 Gi seg? De vil ikke ha pengene dine. Derfor beløpet er satt så høyt. Forbrukerrådet og EU har raslet med sablene og nekter Meta/Facebook/Instagram å samle inn så masse opplysninger om brukerne, som de selger for målrettet reklame. De vil ha din tillatelse til å fortsette å gjøre det. Per idag får de dagsbøter for ulovlig datainnsamling i Norge. Problemet er jo, at en nærmest føler seg tvunget. Alt for mange ting i hverdagen bruker Facebook som kommunikasjonsplattform 😕 Så er det et reelt valg en får…? Anonymkode: 0701f...3f1 12 5
Gjest Albbas Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Men blir litt mer utfordrende når det gjelder facebook pga alle gruppene for skole, barnehage, trening etc. Hvilke andre alternativer har man egentlig? Anonymkode: 491bb...49e Spond. Har ikke en eneste infogruppe på facebook. 🤷♀️
Gjest Albbas Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 Meta bryr seg selvfølgelig ikke om pengene dine, de skal bare presse oss til å akseptere at de får selge informasjonen vår.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 tilpasset reklame er ikke overvåkning Anonymkode: 60f7a...f85 2
LadeJarl Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Der kom det som er varslet. Ser at det er et innlegg på Tek.no nå. Hvordan vil du forholde deg til dette? Foreløpig så har jeg ikke trykket på godkjenn. Anonymkode: ea3cb...9f2 Herlig!...nå kan jeg endelig slette kontoen min jeg ikke har vært inne på på et år.. 5
Einus Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje dette blir spikeren i kista og endelig boikott av sosiale medier for min del. Anonymkode: f0e21...a6f Zuckerberg fjernet bilde av Kim Phuc, Napalm jenta. Dog kom han til Norge og tok en redaktør i Aftenposten i hånden og ba om unnskyld for dette. Bra gjort faktisk. Men da han fjernet bilde av Lasse Gustavson fordi han ikke hadde normalt utseende, DA slettet jeg min profil og har senere laget en fake profil. Ingen venner eller annet tull. Bare for å komme inn på div sider som interesserer meg. Så ja det er mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: tilpasset reklame er ikke overvåkning Anonymkode: 60f7a...f85 Overvåking må til for å tilpasse reklamen. Anonymkode: 5e78b...f0a 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Det går vel an å lage foreldregrupper og sånt andre steder hvis man bare bruker hjernen litt. Anonymkode: d5ddd...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå