Gå til innhold

Fastleger i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å bytte fastlege,selv om det er lange ventelister. Er det noen som kan anbefale en fastlege i Trondheim som er grei og forståelsesfull? Og som lytter til pasienten og viser medmenneskelighet. 

Anonymkode: 8acf8...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske fornøyd med Leangen legesenter! 

Anonymkode: a59a8...6f8

• Liker 1
Skrevet

Igjen en tråd som inviterer til uthenging. Dere som kommenterer her: hva hadde dere selv følt på hvis dere ble hengt ut i fullt navn i kraft av yrket deres på et nettforum?

Makan til mangel på folkeskikk. Skjønner godt vi har fastlegemangel. 

Rapporterer tråden forresten.

Anonymkode: 1f23d...986

• Liker 3
Skrevet

TS, jeg anbefaler at du går gjennom fastlegene på legelisten.no, og leser omtaler der. 

Jeg stod på venteliste på plass 115, og kom inn etter bare 4 mnd fordi fastlegen utvidet kapasiteten. 

Anonymkode: a6a81...bdf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Edda legesenter.

Anonymkode: 97210...bd3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Igjen en tråd som inviterer til uthenging. Dere som kommenterer her: hva hadde dere selv følt på hvis dere ble hengt ut i fullt navn i kraft av yrket deres på et nettforum?

Makan til mangel på folkeskikk. Skjønner godt vi har fastlegemangel. 

Rapporterer tråden forresten.

Anonymkode: 1f23d...986

Nei da har du misforstått. Jeg skrev jeg vil ha anbefalinger. Skrev ingenting om at jeg vil henge ut noen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg bor i trondheim, jeg er ikke lege men har en del med leger å gjøre i forhold til jobben min. Det finnes gode og dårlige leger her helt klart. Men de aller fleste er gode leger. 
Det som ofte er grunnen til at folk er misfornøyd med legen sin er at de ikke får viljen sin. Det er utrolig mange kravstore pasienter som ønsker ditt og datt, rett og slett en diagnose fordi de ikke klarer å ta seg sammen.
Det er ofte lettere å ha noe å skylde på enn å se innover. Nå gjelder ikke dette alle selvfølgelig men en stor del av dere som er negative til helsepersonell generelt er det fordi dere er svake mennesker som ikke klarer å ta vare deg selv :)

Anonymkode: 08a3c...ea7

• Liker 4
Skrevet

Fornøyd med Skarsvåg på Risvollan legesenter som jeg har selv. Ei jeg kjenner skryter av Holøymoen Dahlberg på Heimdal legesenter:)

Anonymkode: 33d30...93f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har fastlege på Ringve legesenter og er veldig fornøyd :) de som jobber i skranken (de som tar imot og tar blodprøver osv.) er veldig koselige, men jeg signerer det ab over sa om å sjekke fastlegelistene :) 

Anonymkode: e77d1...af4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bor i trondheim, jeg er ikke lege men har en del med leger å gjøre i forhold til jobben min. Det finnes gode og dårlige leger her helt klart. Men de aller fleste er gode leger. 
Det som ofte er grunnen til at folk er misfornøyd med legen sin er at de ikke får viljen sin. Det er utrolig mange kravstore pasienter som ønsker ditt og datt, rett og slett en diagnose fordi de ikke klarer å ta seg sammen.
Det er ofte lettere å ha noe å skylde på enn å se innover. Nå gjelder ikke dette alle selvfølgelig men en stor del av dere som er negative til helsepersonell generelt er det fordi dere er svake mennesker som ikke klarer å ta vare deg selv :)

Noen ganger kan det være sånn som du sier. At pasienter forventer mye og er kravstore. Og som du sier er de fleste leger gode leger. Men så er det de som er nedlatende og overkjører en helt. Eller så kan kjemien mellom lege og pasient være dårlig. Jeg skriver ikke om årsaken til at jeg vil bytte. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

TS, jeg anbefaler at du går gjennom fastlegene på legelisten.no, og leser omtaler der. 

Jeg stod på venteliste på plass 115, og kom inn etter bare 4 mnd fordi fastlegen utvidet kapasiteten. 

Takk for gode råd :)

Skrevet

Jeg har ei fantastisk fastlege. Dessverre så går hun av med pensjon snart. Så må på leit selv etter hvert

Anonymkode: 802ac...e17

• Hjerte 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var ikke misfornøyd fordi jeg "ikke fikk viljen min". Jeg var misfornøyd pga mangelfull oppfølging, arroganse, mangel på sympati, og mangel på kunnskap/interesse. Det ble noe HELT annet å få ny lege. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var ikke misfornøyd fordi jeg "ikke fikk viljen min". Jeg var misfornøyd pga mangelfull oppfølging, arroganse, mangel på sympati, og mangel på kunnskap/interesse. Det ble noe HELT annet å få ny lege. 

Er som regel slikt alle tror. Hadde du spurt til gamle lege hadde du nok fått et annet svar 😜 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tviler ikke på at i enkelte tilfeller så er det sånn du beskriver. Jeg tror likevel ikke det er hovedgrunnen til negative opplevelser med helsevesenet. Jeg tror det handler om kommunikasjon. At lege og pasient snakker forbi hverandre og at legen ikke forstår problemet eller pasientens situasjon. Hva får du ut av å kalle andre mennesker svake og skrive at de ikke klarer å ta vare på seg selv? Er man svak fordi man blir syk? Jeg brakk skulderen og ble feilbehandlet. Gjør det meg svak mener du, siden jeg var misfornøyd med behandlingen jeg fikk, som andre leger i ettertid bekreftet at var feil? Det er mye arroganse i helsevesenet. Det er mange leger som ikke evner å lytte, som er så overarbeidet at de rett og slett ikke er istand til å se pasienten de har foran seg. Mye av det har veldig lite med pasienten å gjøre, og å legge ansvaret over på pasienten blir veldig feil i mine øyne.

Anonymkode: c19ac...aba

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt, ryktespredning og diskusjon med seg selv 

Perelandra, mod. 

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Er som regel slikt alle tror. Hadde du spurt til gamle lege hadde du nok fått et annet svar 😜 

Vel, en lege som innrømmer å ikke være dyktig i jobben sin skal du lete lenge etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...