Gå til innhold

Når selger sier at varen er sendt, men ikke mottatt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier. Selger har sendt varen (sier han) og jeg har ikke mottatt noe. Har man noe rettigheter? Posten? Hva gjør man egentlig? 

Jeg har sendt og kjøpt mange varer via finn, og det har alltid gått bra. Nå vet jeg ikke om selger snakker sant, eller har lurt meg. Jeg har betalt, men varen har ikke dukket opp. 

Anonymkode: dca89...789

Skrevet

Om det er med fiks ferdig skal du se hvor varen er hen. Fikk du sporings nr?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, som overskriften sier. Selger har sendt varen (sier han) og jeg har ikke mottatt noe. Har man noe rettigheter? Posten? Hva gjør man egentlig? 

Jeg har sendt og kjøpt mange varer via finn, og det har alltid gått bra. Nå vet jeg ikke om selger snakker sant, eller har lurt meg. Jeg har betalt, men varen har ikke dukket opp. 

Hvor mange dager har egentlig gått da? 

Posten kan være ganske treig noen ganger. Så hvis det for eksempel bare har gått en ukes tid, og pakken skal sendes temmelig langt, så kan det vel ikke skade å vente noen dager til.       

Anonymkode: f2f7b...1d5

• Liker 2
Skrevet

Har du fått kvittering/sendingsnummer?

Skrevet

Spørsmålet er åssen måte den er sendt på ligger advarsel feks hos PostNord/Posten at det tar ett par dager før sporingen blir oppdatert feks pakke sendt Fredag får ikke sporing for mandag/tirsdag men når det er ok går det fort pakker som sendes til meg med PostNord sendt onsdag klar til henting Fredag 😀

• Liker 2
Skrevet

Når ble varen sendt fra selger?

Skrevet

Varen ble sendt i midten av oktober. Jeg fikk aldri noe sporingsnummer. Det ble ikke brukt fiks ferdig.. Den er heller ikke kommet opp i appen til posten. Skjønner jo nå at det var dumt å ikke bruke fiks ferdig. Veldig kjipt. Det er ikke snakk om store summen, men allikevel.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor ikke sending med sporing er et selvsagt tiltak. Det koster litt mer men skal man først kjøpe noe så vil man da ha det. 

Anonymkode: ad538...9e3

Skrevet

da er det nok tapt. alltid bruk betalingsløsningene til plattformer som finn,tise osv.

Anonymkode: 839d3...875

Skrevet

Jeg tenkte aldri på at det ikke kom sporing. Trodde det kom automatisk når man sendte det som pakke. Betalte for frakten. (79kr eller noe sånt). 

Skrevet

Senste selger deg kvittering på at varen er sendt?

Anonymkode: 546ff...21f

Skrevet

Høres veldig likt som min historie. Kjøpte en ting fra selger på Finn, der selger sa at frakten var 70 kr som er minste norgespakke. Fikk ikke opp noe i posten sin app, og nå har det gått noen uker. Selger sier at pakken ble levert på posten men ikke kvittering eller ikke bekreftelse på sending på hverken sms eller mail. Selger sier at den er sendt som liten norgespakke, men at selger ikke trengte å oppgi hverken mail eller sms. Ser på nettsiden til posten at det ikke er mulig å sende liten norgespakke i butikk.. Så jeg tviler på at pakken er sendt. Dette er en liten flat ting på 5 cm, så om den hadde vært sendt som brevporto hadde porto vært 30 kr, så jeg gikk utifra at den ble sendt som norgespakke når selger sa frakt 70 kr. Kanskje det er samme selger? Trøndelag

Skrevet
mirasol skrev (6 minutter siden):

Høres veldig likt som min historie. Kjøpte en ting fra selger på Finn, der selger sa at frakten var 70 kr som er minste norgespakke. Fikk ikke opp noe i posten sin app, og nå har det gått noen uker. Selger sier at pakken ble levert på posten men ikke kvittering eller ikke bekreftelse på sending på hverken sms eller mail. Selger sier at den er sendt som liten norgespakke, men at selger ikke trengte å oppgi hverken mail eller sms. Ser på nettsiden til posten at det ikke er mulig å sende liten norgespakke i butikk.. Så jeg tviler på at pakken er sendt. Dette er en liten flat ting på 5 cm, så om den hadde vært sendt som brevporto hadde porto vært 30 kr, så jeg gikk utifra at den ble sendt som norgespakke når selger sa frakt 70 kr. Kanskje det er samme selger? Trøndelag

Uten kvittering er du nok lurt. Samme med ts. 
Når jeg selger sender jeg alltid bilde av kvittering etter innlevering. Liten norgespakke er jo forsikret så da kan du egentlig ta kontakt med selger og be de om erstatning fra posten hvis den er borte (selger må fremme slike krav). 

Anonymkode: 50333...054

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har faktisk opplevd at ting som jeg har bestilt fra nettbutikker, har kommet frem to eller tre UKER etter at tingene ble bestilt. 

Selv om det faktisk står tre til fem arbeidsdager når jeg kjøpte varene. Så det kan godt hende at dette bare tar en god del ekstra tid altså. Det gjelder bare å smøre seg med tålmodighet. 👍 

Anonymkode: f2f7b...1d5

Skrevet

En kompis oppdaget at pakken han hadde fått beskjed om var hentet fortsatt lå i postkassen et par dager seinere. Han ringte og forklarte problemet, men de hevdet at de hadde hentet pakken...

Anonymkode: c1d30...9b5

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 21.22):

Varen ble sendt i midten av oktober. Jeg fikk aldri noe sporingsnummer. Det ble ikke brukt fiks ferdig.. Den er heller ikke kommet opp i appen til posten. Skjønner jo nå at det var dumt å ikke bruke fiks ferdig. Veldig kjipt. Det er ikke snakk om store summen, men allikevel.

Da har du nok blitt lurt.

Anonymkode: a99db...9e9

Skrevet

Har problemet med telenor. De har brukt ni forsøk for å sende meg utstyr. Hver gang uten sporing og så forsvinner det på veien.

Er heller ikke slik ar byadressen min her i Bergen er såpass spesiell.

Lurer på om de samler på utstyret på coop hehe.

Anonymkode: 8d7cb...ae6

• 2 uker senere...
Skrevet

fått pakken din, ts? 

Anonymkode: d12bb...917

Skrevet
mirasol skrev (På 8.11.2023 den 9.27):

Det er ikke mulig å kjøpe sendekode til liten Norgespakke uten å oppgi mottagers mobilnr. 

Skrevet

Jeg ventet nesten 2 uker på et brev før det kom frem.  Hadde ikke sporing, så tenkte det var blitt borte i posten. Ser ut som posten kan være veldig treig. Det tar 2 dager fra Amerika. Triste greier at vi må betale for denne dårlige servicen.

Anonymkode: 0de86...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...