Gå til innhold

Nice eller Villefranche-sur-mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise på ferie med mine fire barn (10-16 år), og har funnet en leilighet i Nice som er fin og romslig, og en nydelig leilighet i Villefranche-sur-mer som er litt mindre (et av barna må ligge i ekstraseng). Den i Nice ligger rett ved gamlebyen, men jeg synes det ser ut som om strendene i Villefranche er finere. Det blir nok mye bading, så det er viktig. Noen som er kjent og kan anbefale noe? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strendene i ville-france … er mye bedre. I Nice er det rullesteinstrand og ikke noe særlig å  gå på. Badesko må brukes ellers kommer du deg nesten ikke opp av vannet. Men det er mye mer folksomt i Ville-France da stranda er mindre. I Nice er det god plass, antagelig fordi de ikke er noe særlig å bade der. 

Anonymkode: b9423...ce1

• Nyttig 1
Skrevet

Som personen over skriver, så ville jeg valgt Villefranche om dere skal på badeferie :) Rullestrendene i Nice er ikke noe særlig, i tillegg er de dyre hvis man skal ha solseng Og det må man nesten med de rullesteinene. Er veldig enkelt å ta offentlig transport i Sør-Frankrike, dersom dere ikke skal leie bil. 

Anonymkode: 49aa3...1c1

Skrevet

Har du vurdert Menton?

Litt lengre å reise fra Nice enn Villefranche  men er en fin badeby med sandstrand og kanskje litt mer spennende for barna.

Anonymkode: b6c80...2bf

• 2 uker senere...
Skrevet

Anbefaler Menton istedenfor Villefrance nettopp pga at den er større. Nice har mye å by på men dessverre ikke sandstrand. 

Anonymkode: 9b9fd...046

Skrevet

Villefranche-sur-mer, uten tvil. Stranda i Nice er rullestein og det er mye bølger der. 
Jeg elsker Villefranche. Fin strand (ikke rullestein), hyggelige cafeer ved havna og koselige smug. Nice ligger like rundt odden og dere kan ta tog eller buss dit om dere vil se byen. Man kan gå tur ut til Cap Ferrat og der er også bademuligheter. 

Anonymkode: 17822...6f7

Skrevet

Menton er jeg enig i. Mye finere strender og mindre kriminalitet enn i Nice (du må kanskje slippe den /de eldste litt ut av syne?) og større enn Villefranche som er veeeeldig liten og koselig, men dørgende kjedelig. Hvor lenge skal dere være borte? Jeg ville vært maks en helg i villefranche med fire kids 😅

Anonymkode: cd507...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...